Klantenverhaal

Klantenverhaal

La Réserve verwelkomt met interactieve tv 

Hoe draagt technologie (on)zichtbaar bij tot een zorgeloos verblijf? Luxeresort La Réserve klopte aan bij Telenet Business voor gepersonaliseerde technologie-oplossingen die hun gastenbeleving naar een nóg hoger niveau tillen.  

Vijfsterrenhotel La Réserve in Knokke is het toonbeeld van luxe en grandeur. Het resort is al decennialang een stijlvol toevluchtsoord voor iedereen die houdt van een ontspannen vakantie aan de Belgische kust. Om te bekijken welke digitale oplossingen hun klantenservice konden versterken, zocht La Réserve Resort een betrouwbare partner.

 

Yannick Bouts, general manager bij La Réserve Resort, legt uit waarom Telenet Business daarvoor de beste keuze was: 

“In hospitality moet je 24/7 beschikbaar zijn, dat verwachten wij ook van onze telecompartner. Bij Telenet Business krijgen we dezelfde klantenservice die wij aan onze gasten willen bieden.” 

Een warm welkom met interactieve tv van Tellie

La Réserve Resort vertrouwt op Telenet Business voor internet- en mobiele telefoniediensten. Het team van Telenet Business beheert deze oplossingen, onder coördinatie van Account Manager Frederik Duwijn. 

 

Daarnaast biedt Telenet Business ook televisiediensten via Tellie IPTV. Nic Lichtherte, Product Manager bij Connectify - de IPTV-afdeling binnen Telenet Business - ging samen met La Réserve Resort op zoek naar de beste oplossing. Belangrijk hierbij was dat technologie niet overheerst, maar subtiel het comfort van de gasten verbetert.  

 

“In hospitality moet je 24/7 beschikbaar zijn, dat verwachten wij ook van onze telecompartner. Bij Telenet Business krijgen we dezelfde klantenservice die wij aan onze gasten willen bieden.” 

Yannick Bouts, general manager bij La Réserve Resort

“Tellie IPTV is het centrale beheerplatform dat alle televisies in het resort aanstuurt. Hierdoor kunnen de gasten zowel naar de klassieke televisiekanalen als naar streamingdiensten zoals Netflix en Streamz kijken."


"Binnen Tellie kan La Réserve Resort gepersonaliseerde content tonen. Zo kunnen gasten eenvoudig het roomservicemenu en het pillow menu bekijken. Als ze de kamer binnenkomen, worden ze bovendien via het scherm verwelkomd met hun naam én in hun eigen taal”
, stelt Nic.

Design meets functionaliteit

La Réserve Resort wil technologie gebruiken om de gasten te ontzorgen. Dat doen ze bijvoorbeeld door hapklare content te verspreiden via Tellie, maar ook met gepersonaliseerde technologie. Wie de receptie belt om roomservice te bestellen of het pillow menu te raadplegen, doet dat bovendien ook op een customized telefoon.

 

In elke kamer vind je bovendien een afstandsbediening waarop het logo en enkel de nodige functies te vinden zijn. De gepersonaliseerde toestellen passen zo met hun stijlvolle en minimalistische design bij de look & feel van élke kamer. Zo loopt de unieke user experience door tot in de kamers van La Réserve Resort.

Gastbeleving verder upgraden

Technologie zal altijd een belangrijke rol spelen in hospitality, zegt Yannick Bouts. Al onderlijnt hij wel dat het de klantenservice op een subtiele manier naar een hoger niveau moet tillen zonder in te boeten op kwaliteit of service. Ook Nic van Connectify ziet heel wat mogelijkheden om technologie nog meer te integreren via domotica of extra diensten zoals late check-outs via Tellie IPTV

Maak gebruik van Tellie IPTV

Ontdek hier hoe je met Tellie IPTV de beleving van je klanten naar een hoger niveau tilt.