De identiteit van jouw webshop omvat het merk, de visuele uitstraling, en de boodschap die je wil overbrengen naar je klanten en sluit natuurlijk feilloos aan bij je volledige online identiteit. Dit zijn de bouwstenen van je online identiteit:
- Je naam en domeinnaam (klik hier om te controleren of je gewenste domeinnaam nog vrij is)
- Je huisstijl: logo, design, lettertype en specifieke tone of voice (zie ook boodschap)
- Je beeldentaal: probeer steeds voor eenzelfde soort fotografie te kiezen. Hoogkwalitatieve beelden zijn een must: we hechten steeds meer waarde aan esthetiek in foto's. Kwalitatieve foto’s stralen professionaliteit uit en geven vertrouwen aan je webshopbezoeker.
- Je boodschap: let op hoe je je doelgroep aanspreekt en doe dat op een consistente manier. Formeel taalgebruik (met “u”) is niet meer van deze tijd. Schakel eventueel een copywriter in die de teksten voor je website en webshop schrijft. Als je een webshop laat maken bij Online Essentials ‘Do It For Me’, zijn de kosten voor de copywriter inbegrepen. Die copywriter interviewt je om je zaak, producten en diensten beter te leren kennen en goed te begrijpen wat je precies wil.
- Ga je ’t toch zelf doen? Hou dan steeds in gedachten dat je een oplossing voor een probleem verkoopt, waarbij het product een hulpmiddel is.