Probleem met mobiel netwerk
Werkt je 4G- of 5G-verbinding niet? En kan je daardoor niet bellen en/of surfen op het internet met je gsm? Er kunnen storingen of werkzaamheden zijn op ons mobiel netwerk, maar vaak blijkt de gsm of woning de boosdoener.
Hieronder leggen we je in detail uit wat je moet weten. En vooral: wat je zelf kan doen om het verbindingsprobleem op te lossen.
1. Je gsm
Herstart allereerst je gsm. Controleer of het probleem is opgelost.
Kan je nog steeds niet verbinden met het mobiele netwerk? Doe dan het volgende:
- Kijk na of de vliegtuigstand uitstaat.
- Kijk na of de mobiele data aanstaat. Hoe je dat doet, leggen we in detail uit op een aparte pagina.
- Zet je netwerkselectie op automatisch. Dit doe je via de instellingen, meestal onder Mobiel netwerk of Mobiele data. Stond dit al op automatisch? Zet ze dan even op manueel en dan opnieuw op automatisch.
- Test je simkaart in een ander toestel. Kan je dan wel verbinden met 4G of 5G? Dan zit het probleem waarschijnlijk bij je gsm. Kijk de instellingen ervan na of neem contact op met de verkoper van je toestel.
2. Je woning
Bepaalde bouwmaterialen zorgen voor een beperkter gsm-ontvangst in je huis of appartement. Zeker bij recente woningen is dit het geval.
Probeer te verbinden in een andere kamer of buiten. Lukt het je daar wel? Dan kan mobiel bellen via wifi (VoWiFi) voor jou een oplossing zijn. Het is gratis: je verbruik gaat zoals gewoonlijk af van je belminuten.
Om altijd optimaal te surfen in je woning kan je ook je wifi-netwerk gebruiken.
3. Ons mobiel netwerk
Momenteel rollen we het 5G-netwerk uit in heel België. Daar zijn grondige ingrepen voor nodig. Hoewel we er alles aan doen om de hinder te beperken, komt het voor dat je dit tijdelijk merkt bij het mobiel bellen of surfen.
Verder willen we de kwaliteit van het bestaande mobiele netwerk top houden. Ook daarvoor voeren we constant werken uit. Zo vergroten we het bereik van bestaande zendmasten en voegen we nieuwe toe.
Check op de kaart hieronder of er in jouw buurt werken zijn aan het mobiele netwerk. De blauwe symbolen duiden deze plaatsen aan. Het gele gebied toont de locaties waar 5G nu al beschikbaar is.
Nog steeds problemen met het mobiel netwerk?
We zoeken graag verder met jou uit wat er aan de hand is. Bel ons op 015 66 66 66 of stuur een bericht via WhatsApp.