Je nieuwe simkaart
Nieuwe simkaart besteld? Je vindt ze in de brievenbus of krijgt ze meteen mee in de winkel. Dan nog even activeren en je bent klaar om te bellen, sms'en en surfen.
Ontvangen en activeren
Per post
Als je je simkaart telefonisch of online aanvraagt, krijg je die per post. Je hoeft ze enkel nog zelf te activeren:
- via de link in de e-mail: telenet.be/activeermobiel.
- of door ons het ondertekende contract op te sturen.
In een Telenet-winkel
Als je je simkaart afhaalt in een Telenet-winkel krijg je die meteen geactiveerd mee. Onthou wel dat alleen de zaakvoerder de simkaart kan ophalen.
Nieuwe simkaart nodig door diefstal of verlies?
Da's niet fijn! Blokkeer best meteen je simkaart. Als je dan een nieuwe simkaart aanvraagt ter vervanging van je oude simkaart betaal je wel eenmalig € 5 via je factuur.
Geactiveerd? Dit komt erna!
1. Netwerk valt weg
Je kan bellen, sms'en en surfen met je oude simkaart tot het netwerk wegvalt.
- Oud nummer behouden? Dan is dat meestal de volgende werkdag.
- Nieuw nummer? Dan is dat binnen de 2 uur.
2. Simkaart veranderen
Geen netwerk meer? Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin.
3. Pincode ingeven
Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Ziezo, klaar! Je kan de pincode van je simkaart ook makkelijk zelf aanpassen.
Goed om te weten
- Nieuwe simkaart nodig voor de itsme-app? Ook daarvoor kan je terecht in een Telenet-winkel.
- Kmo of groot bedrijf? Zodra je simkaart is geactiveerd, maak je zo je login aan om toegang te krijgen tot Telenet en de MyTelenet-app. Ontdek meer over de mogelijkheden in de handleiding.
- Heb je al een abonnement bij Telenet, maar stap je graag over naar een King, Kong of KLIK? Dan activeren we je nieuwe abonnement nog dezelfde werkdag. Zelf hoef je daar niets voor te doen.