Mobiele data nakijken en beperken
Is je mobiele data (bijna) op? Of wil je kijken hoeveel data je nog over hebt? Je verbruik kijk je makkelijk na via MyTelenet of de MyTelenet-app.
Dataverbruik nakijken
Gebruik MyTelenet
Bekijk je mobiel verbruik online via MyTelenet.
Check de MyTelenet-app
Check je verbruik via de MyTelenet-app.
Stuur een sms
Vraag je verbruik op door CONSULT te sturen naar 1921.
Mobiele data beperken
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Verbruiksmeldingen bij dataverbruik
Je kan voor jezelf en/of voor je gezinsleden gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Standaard krijg je een verbruiksmelding bij de abonnementen King of Kong Business...
- als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
- als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
- bij € 50 extra verbruik.
Verbruiksmeldingen instellen
Alleen beheerders kunnen meldingen instellen. Gebruikers krijgen standaard een sms van 8644 als de pot mobiele data volledig leeg is. Daarnaast zien zij welke meldingen er voor hen zijn ingesteld.
Wil je meldingen ontvangen van andere gebruikers? Duid hun MyTelenet-account dan aan via MyTelenet.
Andere meldingen instellen
- Als 75% van je inbegrepen verbruik op is.
- Bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100. Heb je Prijs volgens Verbruik? Dan krijg je een sms zodra je een bepaald verbruik bereikt hebt van bovenstaande bedragen. Je kan maximum vijf meldingen instellen.
Oproepblokkeringen bij te hoog verbruik
Heb jij King of Kong Business of Prijs Volgens Verbruik? Gebruik dan Oproepblokkering via MyTelenet om bepaalde functies te blokkeren. Zo vermijd je een onverwachte hoge aanrekening. Alleen een beheerder kan blokkeringen in- of uitschakelen. Gebruikers zien wel welke blokkeringen de beheerder instelde. Blokkeren kan op bijvoorbeeld...
- Surfen via mobiele data
- Inkomende of uitgaande oproepen (bv. bellen vanuit het buitenland)
- Sms'en
Verbuikslimieten instellen bij bepaald verbruik
Je kan ook verbruikslimieten instellen bij Prijs volgens Verbruik . Als je een verbruikslimiet instelt, blokkeer je je verbruik zodra je € 5, 10, 20 of 50 hebt verbruikt. Je krijgt dan automatisch ook een sms van 8644 als je:
- aan de helft van je bedrag zit.
- bijna aan je limiet zit (90% van het bedrag).
- je limiet bereikt.
Hou daarbij wel rekening met het volgende:
- Bij elke nieuwe aanrekeningsperiode start je limiet terug van nul.
- Soms zit je al (net) over je bedrag en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.
- Met een bereikte limiet kan je geen betalende diensten meer gebruiken (bv. sms-tickets, roaming,...). Je kan wel altijd gratis bel-mij-op-berichten sturen.
- Met een verbruikslimiet kan je in een paar landen niet roamen. Bekijk welke buitenlandse operatoren niet werken met verbruikslimieten.
Hoe beperkingen op dataverbruik instellen?
Je stelt verbruiksmeldingen, oproepblokkeringen en verbruikslimieten op dezelfde manieren in.
Gebruik MyTelenet
Ga via MyTelenet naar je mobiel verbruik en vervolgens naar wat je wil instellen:
Open de MyTelenet-app
Open de MyTelenet-app en kies Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.
Verander je van abonnement? Stel dan opnieuw de beperkingen die wil in.