Safesurf activeren en installeren
Veilig surfen op kantoor met al je toestellen
Met Safesurf ga je met al je toestellen op kantoor veilig op het internet. Dankzij de software die we automatisch op je modem installeren, is je bedrijfsnetwerk op elk moment beschermd tegen phishing. Heb je KLIK (uitgezonderd KLIK S en KLIK buro)? Dan is Safesurf inbegrepen in je internetabonnement. Je betaalt dus geen extra kost.
- Safesurf blokkeert geen phishingmails, spammail of sms'en met verdachte links. Open je een verdachte link in een e-mail of sms? Dan blokkeert Safesurf wel de toegang tot de webpagina. Zo blijf je nog altijd beschermd.
- Opgelet! Safesurf is momenteel nog niet compatibel met Wifi Business.
Safesurf activeren
Om Safesurf te gebruiken moet je het activeren in MyTelenet. Zo geef je ons de toestemming om de software vanop afstand te installeren op je modem. We leggen het je stap voor stap uit.
- Ga naar Producten en opties in MyTelenet.
- Heb je KLIK? Dan vind je Safesurf terug onder je inbegrepen opties. Bij Safesurf klik je op Activeren.
- Aanvaard de privacy- en algemene voorwaarden en je bent klaar!
Belangrijk! Na de activering herstart je modem automatisch om Safesurf te installeren. Dat kan tot vijf minuten duren.
Hoe blokkeert Safesurf een webpagina?
Safesurf werkt met korte reputatiescans op de webpagina's die je bezoekt. Kom je op een website terecht die gekend is als een phishing website? Dan blokkeert Safesurf de toegang tot de pagina. Bij verouderde HTTP-sites krijg je een foutmelding.
Wil je de geblokkeerde pagina toch bezoeken (wat we niet aanraden)? Dat kan door op Ga verder te klikken. Je moet de webpagina dan opnieuw laden of in sommige gevallen je browser opnieuw opstarten. Bekijk de pagina eventueel in incognito-modus. Geen oplossing? Start dan je toestel opnieuw op.
Als je een geblokkeerde pagina toch bezoekt, is die pagina gedurende 24 uur toegankelijk op elk toestel dat met het bedrijfsnetwerk verbonden is.
Bij Telenet Business hechten we veel belang aan het beveiligen van onze systemen en onze gegevens. Ondanks de maatregelen die we nemen om onze beveiliging te optimaliseren, blijft het toch nog mogelijk dat er iets door de mazen van het net glipt. Mocht u een beveiligingsprobleem ontdekken, hebben wij een systeem waarmee je dit op een verantwoorde manier aan ons kan melden. Dankzij jouw hulp kunnen wij onze systemen blijven verbeteren en onze klanten nog beter beschermen.
Safesurf is onderworpen aan de Telenet Business Algemene Voorwaarden, de gebruiksvoorwaarden voor Telenet Safespot Pro en het Telenet Safespot Privacy-beleid. Om van Safesurf te kunnen genieten, moet je een compatibele modem hebben. Lees er hier alles over. Als dat niet het geval is, dan kan je je oude modem omruilen in een Telenet-winkel.
Telenet Business zal bij het verstrekken van Safesurf commercieel redelijke inspanningen leveren om je (slimme) toestellen verbonden met jouw internetnetwerk te beschermen tegen externe digitale bedreigingen. Telenet Business garandeert evenwel niet dat door het gebruik van Telenet Safesurf alle bedreigingen van deze eindtoestellen zullen kunnen worden afgewend.