nl

Domeinnaam aanpassen of opzeggen

Hoe je je domeinnaam aanpast (vb. de contactgegevens) of opzegt (als je ‘m niet meer nodig hebt), hangt af van hoe je je domeinnaam destijds bij Telenet Business besteld hebt. Er zijn 3 opties.

  • Je domeinnaam is inbegrepen in je internetabonnement (Business Fibernet (S), KLIK (buro), WIGO Business) of je hebt ‘m rechtstreeks besteld via MyTelenet.
  • Je bestelde je domeinnaam via MyCloud of via je webhosting pakket of Microsoft 365-abonnement.
  • Je domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-formule.

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Aanpassen

Deze heb je

Opzeggen

Deze heb je

Aanpassen

Deze heb je

Opzeggen

Deze heb je

Je domeinnaam is inbegrepen in je internetabonnement of je bestelde rechtstreeks via MyTelenet.

Je domeinnaam aanpassen kan via een online aanvraag. Kies voor WHOIS-gegevens aanpassen en vermeld:

  • je klantennummer
  • je domeinnaam (de url van je website)
  • de aanpassing die je wil doen

Heeft je MyTelenet (sinds kort) witte kaartjes? Dan kan je je domeinnaam zelf aanpassen via het kaartje. Zo kom je rechtstreeks in het MyCloud-controlepaneel terecht.

 

Je bestelde een domeinnaam via MyCloud, webhosting of M365.

  • Meld je via het MyCloud controlepaneel aan met je Hosting & Cloud gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik links op Domeinnamen en selecteer je domeinnaam.
  • Hier kan je contactgegevens aanpassen of bijvoorbeeld url forwarding instellen.

Je domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-formule.

Contacteer ons via cloudsupport@telenetgroup.be.

Belangrijk!

Eens geregistreerd, kan je de naam van je domeinnaam niet meer wijzigen (als je vb. een typefout maakte). De minimale registratieperiode is 1 jaar. Daarna kan je de domeinnaam stopzetten. Wil je toch de correcte domeinnaam gebruiken? Dan moet je dus een nieuwe registreren.

Je domeinnaam is inbegrepen in je internetabonnement of je bestelde rechtstreeks via MyTelenet.

  • Je kan je domeinnaam kosteloos opzeggen via dit formulier. Vermeld zeker je klantennummer en je domeinnaam (de url van je website). We verwerken je opzeg binnen de 5 werkdagen.
  • Heeft je MyTelenet (sinds kort) witte kaartjes? Dan kan je je domeinnaam zelf aanpassen via zo'n kaartje.
    • Meld je aan met je login en je komt terecht in het MyCloud-controlepaneel.
    • Klik links op Bestellingen en abonnementen en selecteer je domeinnaam.
    • Kies voor Niet meer verlengen. De domeinnaam zal niet meer vernieuwd worden na afloop van het huidige contract.

 

Je bestelde een domeinnaam via MyCloud, webhosting of M365.

  • Meld je via het MyCloud controlepaneel aan met je Hosting & Cloud gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik links op Bestellingen en abonnementen.
  • Klik op je domeinnaam.
  • Klik op de knop Niet meer verlengen. De domeinnaam zal niet meer vernieuwd worden na afloop van het huidige contract.

Je domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-formule.

Contacteer ons via cloudsupport@telenetgroup.be.

Wanneer je je domeinnaam opzegt, gaat die voor een bepaalde periode in quarantaine. Tijdens die periode...

  • werkt je url niet meer.
  • kunnen er geen updates gebeuren.
  • kan niemand anders die domeinnaam registreren.

 

Na die periode wordt je internetadres vrijgegeven en kan iemand anders die domeinnaam registreren.

Goed om te weten

Zodra de opzeg verwerkt is, rekenen we je domeinnaam niet meer aan en ben je je gegevens kwijt (website en/of e-mails). Maak dus op tijd een back-up als dat nodig is.