Een eSIM is een digitale geïntegreerde simkaart waarmee je verbinding kan maken tot het netwerk van je mobiele provider. Gebruik je een eSIM? Dan heb je geen fysieke simkaart meer nodig. Je hoeft alleen maar je eSIM-profiel te downloaden door een QR-code te scannen. Dat profiel bevat alle nodige software om toegang te krijgen tot het mobiele netwerk. eSIM is beschikbaar voor alle Business Mobile-klanten.
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Deze heb je
Een bestaande fysieke simkaart omruilen?
Je kan je fysieke simkaart gratis omruilen in de MyTelenet-app, het Fleet manager portaal of neem contact met ons op. Ruil je je bestaande simkaart om in de app, dan moet je de eSIM altijd aanvragen via het toestel waarop je het eSIM-profiel installeert.
Een nieuwe simkaart met eSIM bestellen?
Dat kan via het Fleet manager portaal of neem contact met ons op.
Om te kunnen genieten van eSIM, heb je een compatibel toestel nodig. In de MyTelenet-app checken we meteen of je toestel compatibel is. Je kan de compatibiliteit ook altijd controleren via onze website.
de MyTelenet-app
Je installeert je eSIM eenvoudig door de stappen in de MyTelenet-app te volgen. Zorg er wel voor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Je beheert je simkaarten/eSIM's via je instellingen van je smartphone:
de QR-code in de e-mail
Een fysieke simkaart is met eSIM niet meer nodig. Het is een digitaal geïntegreerde simkaart waarmee je verbinding kan maken tot het mobiele netwerk van je provider. Je hoeft alleen maar je eSIM-profiel te downloaden door een QR-code te scannen.
Het overzetten van een fysieke simkaart naar een eSIM is volledig gratis.
Je eSIM is binnen enkele minuten actief. Houd er bij een nummeroverdracht rekening mee dat dit tot 24u kan duren.
Een eSIM-profiel bevat alle nodige software om toegang te krijgen tot het mobiele netwerk van je provider. Je downloadt je eSIM-profiel door een QR-code te scannen. De activering voor eSIM wordt dan opgestart.
Controleer hier of je toestel compatibel is. Een eSIM is een digitaal geïntegreerde simkaart en dus ingebouwd in je toestel. Een fysieke simkaart moet je steeds los verwijderen of in je toestel plaatsen. Een eSIM kan digitaal worden geüpdatet.
Zodra je bent overgestapt op eSIM wordt je fysieke simkaart inactief. Je kan de simkaart dan niet meer gebruiken.
Ja, dat kan. We ondersteunen eSIM zowel voor mobiel als data. Een eSIM voor Business Mobile werkt in zowel eSIM-compatibele smartphones als tablets.
In de MyTelenet-app en het Fleet manager portaal kan je beide terugvinden.
Ja, dat klopt. eSIM heeft geen impact op je voicemail. De instellingen blijven behouden.
Ik kan de QR-code niet scannen.
Check eerst of je toestel compatibel is. Is dat niet het geval? Vraag aan je Fleet manager de bestelling te annuleren en een nieuwe aanvraag te doen voor een nieuwe simkaart. Vragen? Neem dan contact met ons op.
Ik heb geen QR-code ontvangen of kan ze niet terugvinden.
We sturen een e-mail met de QR-code naar het e-mailadres van de gebruiker dat je opgaf tijdens je bestelling. Vind je de QR-code niet terug? Neem dan contact op met je Fleet manager die de e-mail opnieuw kan verzenden via het Fleet manager portaal.
Ik heb een nieuw toestel gekocht. Wat met mijn eSIM?
Je eSIM wordt niet automatisch overgezet naar je nieuwe toestel. Daarom moet je je eSIM-profiel opnieuw installeren op je nieuwe toestel. Dat doe je eenvoudig via de MyTelenet-app, het Fleet manager portaal of neem contact met ons op.
Ik koos voor nummerbehoud, maar mijn nummer is nog altijd niet actief.
Check altijd of je toestel compatibel is. Scan de QR-code die je ontvangt via e-mail. Zodra je eSIM-profiel is gedownload, start de nummeroverdracht automatisch op. Houd er rekening mee dat dit tot 24u kan duren. Toch nog vragen? Neem dan contact met ons op.
Kan ik mijn fysieke simkaart combineren met een eSIM?
Je kan zowel een fysieke simkaart als meerdere eSIM's hebben voor je smartphone. Maar elke simkaart/eSIM is gelinkt aan een specifiek nummer. Je kan dus geen fysieke simkaart en eSIM hebben voor hetzelfde nummer. Je beheert je simkaarten/eSIM's via je instellingen van je smartphone:
Ik heb geen mobiel bereik na mijn eSIM activering. Wat nu?
Kijk na of je eSIM als primaire of secundaire simkaart wordt erkend in je toestel, als je meerdere simkaarten hebt. Zorg altijd voor een stabiele internetverbinding.
Ik heb per ongeluk mijn eSIM-profiel verwijderd. Wat nu?
Neem contact op met je Fleet manager. Er is dan een nieuwe eSIM-bestelling nodig.
Ik ben mijn toestel verloren. Kan iemand mijn eSIM blokkeren?
Ja, dat kan. Om misbruik tegen te gaan kan je Fleet manager je eSIM blokkeren. Via het Fleet manager portaal kan die je eSIM (de)blokkeren.
Ik ken mijn pin-en pukcode niet meer. Wat nu?
Je vindt beide terug in de MyTelenet-app of vraag ernaar bij je Fleet manager.
Het lukt me niet om mijn eSIM te activeren. Wat nu?