We vinden het heel belangrijk dat al onze klanten supersnel, betrouwbaar en veilig internet hebben. Daarom beheren we actief het Telenet-netwerk volgens 3 pijlers.
Abonnement? | Intensieve gebruiker vanaf? | Surft dan aan welke snelheid tijdens de piekuren? |
WIGO's en YUGO's | > 750 GB vast internet verbruikt | 10 Mbps1 downstream en 1 Mbps1 upstream |
ONE | > 3 TB vast internet verbruikt | 10 Mbps1 downstream en 1 Mbps1 upstream |
ONEup | > 3 TB vast internet verbruikt | 20 Mbps1 downstream en 2 Mbps1 upstream |
All-Internet | > 3 TB vast internet verbruikt | 10 Mbps1 downstream en 1 Mbps1 upstream |
Abonnement? | Intensieve gebruiker vanaf? | Surft dan aan welke snelheid tot de volgende periode? |
ONE(up) | Alle mobiele data tezamen verbruikt. Per mobiel nummer in je ONE(up) krijg je 300 GB mobiele data. Je kiest zelf hoeveel je per simkaart verbruikt. | 512 Kbps1 |
WIGO Unlimited | 100 GB mobiele data verbruikt | 512 Kbps1 |
YUGO | Welke datavolume je ook verbruikt, je wordt niet herkend als intensieve gebruiker. | Volledige snelheid |
Je vaste internetsnelheid wordt dus alleen vertraagd als je een intensieve gebruiker bent voor vast internet. Je mobiele internetsnelheid wordt ook alleen vertraagd als je een intensieve gebruiker voor mobiel internet bent.
Je mobiel internetverbruik hangt ook af van de locatie waar je je bevindt, in België, in de EU-zone of buiten de EU-zone. Voor meer informatie over je mobiel internetvolume in België, de EU-zone of buiten de EU-zone, zie Wat is onbeperkt surfen? (telenet.be)
We verdelen de vrije bandbreedte op ons netwerk zo eerlijk mogelijk over alle gebruikers. Zo profiteren onze klanten van supersnel internet. Op extra drukke momenten beperken we de maximale snelheid van bepaald dataverkeer (bv. downloads, FTP,...) op plaatsen waar ons netwerk dreigt verzadigd te raken. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten altijd vlot kunnen blijven streamen, browsen, gamen, ...