Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe herstart ik mijn modem?

{{lineValue}}

Je modem is het hart van je internetverbinding en vind je op de plek waar de Telenet-kabel je zaak binnenkomt. Heb je een probleem met je internet of je digitale tv? Dan kan het helpen om je modem even te herstarten. Zo zijn veel storingen in 1-2-3 weer opgelost!

Manueel herstarten

 

Herstarten via de Telenet-app

Alles in de juiste volgorde

Om je modem te herstarten, trek je de stekker 15 seconden uit het stopcontact.

 

Heb je nog andere toestellen, zoals een Access Point, (Wifi) Powerlines, switch of decoder? Trek die dan ook uit het stopcontact. Steek daarna alle toestellen in de juiste volgorde weer in.

 
 

Stap 1

80

Sluit eerst je modem terug aan. Het kan tot 2 minuten duren voor je modem opstart. Blijven de blauwe lampjes knipperen? Dan voert hij een software-update uit. Trek de stekker dan zeker niet uit!

 
 

Stap 2

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.

 

 
 

Stap 3

Steek daarna je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 

 
 
 
 

Via de app

Ook via de Telenet-app kan je makkelijk je modem herstarten. Dat doe je zo:

  • Open de Telenet-app op je toestel.
  • In het startscherm klik je op Mijn netwerk > Details.
  • Klik op Beheren.
  • Kies "Herstart je modem".

Is je probleem na de reset niet verholpen? Doe dan zeker ook de diagnose in de Telenet-app en vind zo een oplossing op maat!

Heb je de Telenet-app nog niet? Download 'm snel via Google Play of via de App Store.

 
 

Wanneer mag ik mijn modem herstarten?

To reset or not to reset, that is the question. Als je op geen enkel toestel nog verbinding hebt, is het altijd een goed idee om je modem eens te herstarten. Ook bij een trage verbinding of slecht bereik kan dat helpen.

 

Maar valt je internet regelmatig weg voor korte periodes? Of heeft een modem reset het probleem niet verholpen? Neem dan contact op met onze klantendienst, zij gaan met jou op zoek naar de juiste oplossing.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs