Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Domeinnaam aanpassen of opzeggen

Hoe je je domeinnaam aanpast (vb.: de contactgegevens) of opzegt (als je ‘m niet meer nodig hebt), hangt af van hoe je je domeinnaam destijds bij Telenet Business besteld hebt. Er zijn 3 opties.

  • Je domeinnaam is inbegrepen in je internetabonnement (Business Fibernet (S), KLIK (buro), WIGO Business) of je hebt ‘m rechtstreeks besteld via Mijn Telenet.
  • Je bestelde je domeinnaam via MyCloud of via je webhosting pakket of Microsoft 365-abonnement.
  • Je domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-formule.

Aanpassen

 

Opzeggen

Je domeinnaam is inbegrepen in je internetabonnement of je hebt ‘m rechtstreeks besteld via Mijn Telenet.

Je domeinnaam aanpassen kan via een online aanvraag.
Kies voor WHOIS-gegevens aanpassen en vermeld:

  • je klantennummer
  • je domeinnaam (de url van je website)
  • de aanpassing die je wil doen

Je bestelde een domeinnaam via MyCloud, webhosting of Microsoft 365.

  • Meld je via het MyCloud controlepaneel aan met je Hosting & Cloud gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik links op Domeinnamen en selecteer je domeinnaam.
  • Hier kan je contactgegevens aanpassen of bijvoorbeeld url forwarding instellen.

Je domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-formule.

Contacteer ons via cloudsupport@telenetgroup.be.

 
{{lineValue}}

Eens geregistreerd kan je de naam van je domeinnaam niet meer wijzigen (als je vb. een typefout maakte). De minimum registratieperiode is 1 jaar. Daarna kan je de domeinnaam stopzetten. Wil je toch de correcte domeinnaam gebruiken? Dan moet je dus een nieuwe registreren.

Je domeinnaam is inbegrepen in je internetabonnement of je hebt ‘m rechtstreeks besteld via Mijn Telenet.

Je kan je domeinnaam kosteloos opzeggen via dit formulier. Vermeld zeker je klantennummer en je domeinnaam (de url van je website). We verwerken je opzeg binnen de 5 werkdagen.

Je bestelde een domeinnaam via MyCloud, webhosting of Microsoft 365.

  • Meld je via het MyCloud controlepaneel aan met je Hosting & Cloud gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik links op Bestellingen en abonnementen.
  • Klik op je domeinnaam.
  • Klik op de knop ’Niet meer verlengen’. De domeinnaam zal niet meer vernieuwd worden na afloop van het huidige contract.

Je domeinnaam is inbegrepen in je Online Essentials-formule.

Contacteer ons via cloudsupport@telenetgroup.be.

 

Wanneer je je domeinnaam opzegt, gaat die voor een bepaalde periode in quarantaine.

Tijdens die periode:

  • werkt je url niet meer
  • kunnen er geen updates gebeuren
  • kan niemand anders die domeinnaam registreren

 

Na die periode wordt je internetadres vrijgegeven en kan iemand anders die domeinnaam registreren.

{{lineValue}}

Zodra de opzeg verwerkt is:

  • rekenen we je domeinnaam niet meer aan.
  • ben je je gegevens kwijt (website en/of e-mails). Maak dus op tijd een back-up als dat nodig is.
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Al klant? Stel je vraag via 09 326 90 94.
Klant worden? Bel 0800 66 066.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via cloudsupport@telenetgroup.be.

Mail ons
 
Beheer je diensten

Beheer je diensten

Meld je aan in het
MyCloud controlepaneel.

Beheer je diensten