Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over Microsoft 365

Microsoft 365 (M365) combineert de vertrouwde desktoptoepassingen van Microsoft Office (PowerPoint, Word, Excel,…) met cloudgebaseerde bedrijfse-mail, gedeelde kalenders, chat, videovergaderingen en het delen van bestanden. Hiermee heb je alles in huis voor een moderne werkplek! Kortom: M365 helpt jou en je medewerkers om efficiënter (samen) te werken.

 

M365 in een notendop:

  • Met 1TB* OneDrive cloudopslag per licentie heeft iedereen altijd en overal toegang tot zijn documenten. Van op eender welk toestel. Via de desktopapplicaties, online of via de mobiele apps.
  • Elke medewerker heeft een professioneel e-mailadres en een mailbox met 50 GB-opslagruimte*. Agenda’s en contacten kunnen onderling makkelijk gedeeld worden.
  • Medewerkers kunnen met Teams*  real-time samenwerken aan documenten en online vergaderen en chatten.
  • Via Microsoft Bookings kunnen je klanten online een afspraak maken.
  • Alle medewerkers hebben altijd de nieuwste Office-versie want software-updates gebeuren automatisch.
  •  De beste anti-malware beschering en anti-spam filtering.
  • Je bestanden zijn altijd veilig.
  • Een gegarandeerde uptime van 99,9% van de Microsoft datacenters.

 

*Indien je koos voor de Exchange Online-licentie zijn OneDrive en Teams niet inbegrepen. De grootte van de opslagruimte van de mailbox hangt dan ook af van de gekozen licentie (2GB, 50GB of 100GB).

Ongeacht welk pakket je koos, zorgen wij ervoor dat de juiste licenties gekoppeld zijn aan jouw abonnement. Via het MyCloud-platform activeer en beheer je nadien makkelijk zelf je contactgegevens en je producten en diensten.

 

Afhankelijk van welke onboardingsformule je koos, helpen wij je op weg met de installatie van je M365-pakket zoals de migratie van je mailbox(en) en het instellen van je domeinnaam. Kies je ervoor om je pakket (gedeeltelijk) zelf in te stellen? Dan helpen we je in dit artikel alvast op weg.

Do It Yourself

Je installeert je M365-abonnement helemaal zelf via de Microsoft Online Portal.

Light

Wij helpen je met:

  • de installatie van je pakket,
  • het toevoegen van je domeinnaam,
  • het aanmaken van één gebruiker,
  • en we geven uitleg waar nodig. 

 

(gratis)

Standard

Wij helpen je met:

  • de installatie van je pakket,
  • het toevoegen van je domeinnaam,
  • het aanmaken van gebruikers,
  • het configureren (en transfereren) van de mailboxen van uw medewerkers.

 

(kost per gebruiker afhankelijk van het soort mailboxmigratie)

Project

Een persoonlijke aanpak op maat van jouw bedrijf.

 

(offerte op maat)

 
 

Zelf aan de slag met Microsoft 365

Wat wil je doen?

Veelgestelde vragen

Ik wil extra licenties aankopen of licenties verwijderen.

Via het MyCloud-platform activeer en beheer je makkelijk zelf je contactgegevens en je producten en diensten.

 

  1. Meld je aan met je MyCloud-gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Ga naar ‘Shared Hosting’ en kies het pakket waarvoor je de licenties wil wijzigen: jouwdomeinnaam.co-telenet.be
  3. Via ‘Beheer actieve licenties’ kan je het aantal actieve licenties makkelijk en snel wijzigen.
    1. Je kan geen licenties verwijderen zolang ze gekoppeld zijn aan een gebruiker. Ontkoppel de licentie dus eerst via de Microsoft Online Portal en verwijder de licentie nadien via MyCloud.
    2. Wanneer je via MyCloud nieuwe licenties bestelt, kan je die 20 minuten later via de Microsoft Online Portal koppelen aan een gebruiker.
  4. Vergeet niet op ‘Opslaan’ te klikken.

 

Hoe beheer ik de actieve M365-licenties van mijn zaak?

Als admin van je M365-account heb je zelf de controle over je M365-licenties. Via de Microsoft Online Portal kan je makkelijk en snel licenties toekennen aan gebruikers. Volg hiervoor onderstaande stappen.

 

  1. Meld je als admin aan in de Microsoft Online Portal
  2. Ga naar Beheer.
  3. Selecteer Gebruikers > Actieve Gebruikers.
  4. Selecteer de gebruiker waarvan je de instellingen wil wijzigen.
  5. Open de tab ‘Licenties & apps’.
  6. Koppel de gewenste licentie.
  7. Klik op ‘Wijzigingen opslaan’.

Hoe synchroniseer ik OneDrive for Business met mijn pc?

Met OneDrive for Business kan je bestanden veilig bewaren en delen met collega’s zodat je er samen op kan werken. OneDrive zorgt ervoor dat je bestanden altijd gesynchroniseerd zijn, of je ze nu raadpleegt van op je laptop, smartphone of tablet.

 

Goed om te weten: OneDrive is automatisch geïnstalleerd wanneer je Windows 10 gebruikt. Gebruik je een vorige versie van Windows, dan moet je OneDrive eerst downloaden.

 

Om OneDrive for Business te synchroniseren, meld je je aan in de Microsoft Online Portal.

  1. Ga via het startmenu links bovenaan naar OneDrive.
  2. Klik op ‘Sync’.
  3. Er opent een pop-upvenster. Geef je e-mailadres in.
  4. OneDrive wordt nu gesynchroniseerd met je pc.

 

Lukt het niet? Probeer dan onderstaande.

  1. Controleer of je de laatste versie van de software gebruikt. Hier vind je meer informatie.
  2. Controleer de naam en de grootte van het bestand of de bestanden die niet synchroniseren. Bepaalde tekens worden niet aanvaard. Lees er hier meer over.
  3. Stoppen en starten met synchroniseren, kan het probleem verhelpen.

Hoe kan ik mijn domeinnaam gebruiken voor mijn e-mailadres?

Met M365 kan je je domeinnaam gebruiken voor je e-mailadressen (zoals naam@jouwdomeinnaam.be) en andere diensten. Als je geen domeinnaam toevoegt, zullen je medewerkers het onmicrosoft.com-domein gebruiken tot je dat wel doet.

 

Opgelet! Het is belangrijk om je domein toe te voegen vooraleer je gebruikers toevoegt, zodat je dit niet twee keer moet instellen.

 

Je domeinnaam staat al bij Telenet? Dan brengen wij dit voor jou in orde wanneer we je M365-pakket activeren.

 

Je domeinnaam staat bij een andere provider geregistreerd? Dan moet je zelf je DNS-instellingen in orde brengen. Opgelet! Maak eerst je mailboxen aan in M365 en pas daarna pas de records aan. Zodra je het MX-record aanpast, werkt je oude mailbox immers niet meer.

Ga daarna als volgt te werk:

 

  1. Meld je aan bij je hostingprovider en ga naar de locatie waar u de DNS-instellingen kan beheren (bijv. Instellingen zonebestand, Beheer domeinen, Domeinbeheer, DNS-beheer).
  2. Meld je als admin aan in de Microsoft Online Portal.
  3. Ga naar Beheer (via het Startersmenu links bovenaan).
  4. Vink je domein aan en kies voor Setup voortzetten.
    Je merkt dat je 3 domeinen hebt:
    1. jouwbedrijf.be: door jou geregistreerd om te gebruiken met je pakket
    2.  jouwbedrijf.be.co-telenet.be: door ons gratis toegevoegd, je kan dit gebruiken voor testdoeleinden of als voorlopig domein
    3. upcxxxx.onmicrosoft.com: unieke identifier voor je pakket
  5. Je moet nu de 3 records instellen (in onderstaande volgorde):

 

TXT record

Recordtype: TXT (Text)

Host: @

TXT-waarde: v=spf1 include: http://spf.protection.outlook.com

TTL: 3600‎ (of de standaardwaarde van uw provider)

! Meld u als admin aan in de Microsoft Online Portal en bevestig dit record onder
‘Domeinnamen’.

MX record

Recordtype: MX

Prioriteit: instellen op de hoogst beschikbare waarde, meestal 0.

Hostnaam: @

Verwijst naar adres: uwdomeinnaam.mail.protection.outlook.com.

TTL: 3600‎ (of de standaardwaarde van uw provider)

CNAME record

Recordtype: CNAME (Alias)    

Host: Autodiscover.uwdomeinnaam         

Verwijst naar adres: autodiscover.outlook.com.

TTL: 3600‎ (of de standaardwaarde van uw provider)

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Al klant? Stel je vraag via 09 326 90 94.
Klant worden? Bel 0800 66 066.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via cloudsupport@telenetgroup.be.

Mail ons
 
Beheer je diensten

Beheer je diensten

Meld je aan in het
MyCloud controlepaneel.

Beheer je diensten