Benedikte Paulissen volgde een opleiding Toegepaste Economie aan de KU Leuven en behaalde een postgraduaat diploma in Europees recht aan de UCL.
Haar passie voor Technologie en klant is ontstaan bij Flanders Technology International, een non-profitorganisatie van de Vlaamse overheid ter bevordering van de technologie, met als doel het stimuleren van innovatie en wetenschap in het bedrijfslandschap.
In 1998 is zij overgestapt naar Telenet, waar ze ervaringen opdeed in verschillende business-, communicatie-, sales-en care- afdelingen. Sinds 2015 is Benedikte lid van het Executive team, oorspronkelijk als Chief Customer Officer werd zij verantwoordelijk voor alle verkoopskanalen en alle activiteiten binnen de klantendienst. Sinds 2019 nam Benedikte de rol op van Executive Vice President Data, Digital & Customer Journey. In deze rol was zij de drijvende kracht achter de data & digitale transformatie met als doel het bedrijf te engageren om de klant centraal te zetten en persistente focus naar de klant te creëren. Sinds 2023 neemt Benedikte de rol als Chief Customer Operations op waarbij ze de klantenoperaties aanstuurt met als doel te streven naar een optimale klantenervaring op de meest efficiënte manier.