Gedragsregels

Bezoek je een van onze shops, bel je ons op of doen we online een babbel? Hou dan zeker rekening met onze gedragsregels. Zo verloopt alles extra vlot. 

  • We praten mét elkaar en niet óver elkaar. Geloof, gender, huidskleur… bij ons is iedereen altijd welkom, daar bestaat geen discussie over. Een misplaatste comment? Dan trekken we er onherroepelijk de stekker uit. Als je het beleefd en respectvol houdt, zetten we het gesprek graag verder.

  • Steel jij de show met ongewenste inhoud? Alles uit deze te lange, maar niet volledige lijst blokken we onmiddellijk af: racisme, discriminatie, hate speech, pesterijen, stalking, extremistische ideeën, oproep tot onwettige acties, dreigementen, schadelijke statements gericht naar minderjarigen, pornografische content, spam,… 

  • Privacy is key! Een nummer of adres met ons delen? Doe het altijd veilig via een privé-bericht.

  • Hoofdletters en leestekens gebruiken? Graag zelfs! Welgevormde zinnen helpen je gedachten te verduidelijken. Wees er wel zuinig mee, anders gaat de aandacht verloren.

  • Commerciële berichten, uitnodigingen voor wedstrijden, polls, apps of andere toffe dingen die niets met Telenet Group te maken hebben, laat je schitteren in de groepen waar ze wel thuishoren. Wij zullen ze helaas moeten verwijderen.

  • Een dank je wel of een sorry. Het zijn kleine woordjes, maar ze maken vaak een wereld van verschil.

  • Blijf jij op negatieve vibes surfen? Daar wordt niemand vrolijk van en je komt er geen stap mee vooruit. Bij herhaaldelijk misbruik zal je geblokkeerd worden en geen berichten of reacties meer kunnen posten. Inbreuken op de wet kunnen we rapporteren aan de juiste instanties. 

 

Bedankt om tot het einde te lezen. Wil je weten welke andere bedrijven en merken ook actief meewerken aan een inclusievere samenleving, lees dan zeker het HierNiet-Charter.    

icon light bulb

Tip! Denk 2 keer na over je boodschap voor je ze verzendt of uitspreekt. Zou je zo je vrienden, familie, collega’s of baas ook aanspreken? Indien niet, pas je uitspraak aan. Zo kunnen onze medewerkers er verder mee aan de slag of voelen anderen die je bericht lezen zich niet gekwetst.