Telenet is meer dan een telecombedrijf. De manier waarop de organisatie inzet op digitale transformatie, trok het afgelopen jaar Charlotte, Sophie en Switlana over de streep om er te werken. Samen werken ze mee aan de strategie van de digitale marketingcampagnes. De impact van hun werk, de creativiteit, het continu bijleren en de manier waarop elke medewerker er mee naar streeft om producten en resultaten te verbeteren, maken Telenet voor hen de beste werkplek.
Charlotte Arts (32) ging in januari als brand & campaign manager aan de slag bij Telenet. Ze studeerde communicatiewetenschappen en digital marketing en deed als consultant ervaring op in verschillende media-agentschappen. “Toen ik zin had in iets nieuws, was de keuze voor een groot bedrijf snel gemaakt”, vertelt ze. “Ik wou in een groot team, met veel verschillende mensen samenwerken. En bij Telenet is dat teamgevoel heel sterk aanwezig. Bovendien kan je hier veel leren. Toen ik tijdens mijn eerste werkweek een opleiding volgde in de Digital Academy, zag ik pas echt hoeveel.”
Ook Sophie Nicaise (35), die als bedrijfsingenieur afstudeerde, heeft een achtergrond in consulting. “Maar na enkele jaren wou ik liever een job bij één bedrijf, en werd ik marketeer in de bankensector. Drie maanden geleden stapte ik over naar Telenet als expert in digital performance. Telenet leek me een heel interessant bedrijf, niet alleen omdat telecom een basisnood is, maar ook vanuit een intellectueel perspectief. Het landschap verandert snel, dus het blijft een uitdaging om meer effectieve digitale campagnes te ontwikkelen.”
Sophie zit samen in een team met Switlana Komac (41). Switlana’s talenkennis bezorgde haar in het begin van haar carrière een job bij een digitaal media-agentschap als SEA-expert (Search Engine Advertising). “Zo rolde ik in digitale marketing”, lacht ze. “Eenmaal terug in België deed ik veel ervaring op in digitale media-agentschappen, en nu ben ik zes maanden bij Telenet als search-expert. Het agentschapsleven was heel leuk, maar het leek me fijn om ook eens aan de andere kant te zitten, in een bedrijf dat perspectief biedt om verder te groeien.”
Ook werken voor een vooruitstrevend bedrijf? Ontdek dan hier alle vacatures bij Telenet!
Samenwerking voor de beste resultaten
Wanneer Charlotte aan een project begint, zoals onlangs nog de Black Friday-campagne, neemt ze Sophie en Switlana mee in de briefing. “Samen bekijken we hoe we iets het best digitaal kunnen adverteren”, zegt ze. “Later bekijk ik ook intern met hen of de campagne nog beter kan. Door de samenwerking komt alles samen in één mediaplan.”
“Een groot pluspunt is dat iedereen naar kantoor gaat op woensdag en donderdag”, zegt Sophie. “Veel meetings zijn daarom face-to-face. We lunchen ook samen op die dagen.” Switlana vult aan: “De grote variatie in producten, is iets wat me aantrok tot Telenet. Maar wat ik niet op voorhand wist, was hoe hard de mensen hier ook achter die producten staan (lacht). Een medewerker had bijvoorbeeld eens slechte gsm-ontvangst in een pretpark. Hij deelde dat intern zodat er een oplossing kon komen.”
Sophie gaat akkoord: “Hier heeft iedereen de ambitie om een impact te hebben en het resultaat te verbeteren. Telenet zet ook echt de resources in daarvoor: mensen, budget en backlog management. We verwelkomen bijvoorbeeld veel nieuwe digitale profielen. Dat die aandacht er is, werkt stimulerend. Het was fijn om te beseffen dat Telenets slogan, ‘Klaar voor morgen’ echt realiteit is.”
Een impact, ook op jezelf
“Wat ik echt leuk vind aan mijn job, en wat echt het verschil maakt, is de directe impact”, zegt Sophie. Charlotte vult aan: “Dat je creatief bezig bent om die impact te maken, spreekt mij sterk aan. Telenet is een bedrijf dat inhouse hoogwaardige campagnes maakt. Samen met je agency denk je actief na over hoe je bijvoorbeeld studenten kan bereiken – want zij zijn vaak heel sceptisch voor reclame. En nu we steeds meer het digitale aan het doortrekken zijn, zoeken we ook uit wat we kunnen verbeteren. Van elke campagne leren we bij. Vorige week maandag lanceerden we onze Black Friday-campagne. Nauwelijks een paar dagen later waren we die al verder aan het finetunen.”
Het interne platform Expedition T moedigt de medewerkers van Telenet aan om feedback te vragen, opleidingen te volgen en intern door te groeien – of om hun vaardigheden te ontwikkelen in een heel andere functie. “Groeien staat hier echt centraal,” merkt Switlana op. “Telenet heeft bijvoorbeeld ook een bibliotheek waar je boeken kan ontlenen. Het is een heel vooruitstrevend bedrijf, en het is leuk om binnen dit team mee de bouwstenen van de digitale aanpak te vormen.”
Blijven bijleren
“Opleidingen kunnen volgen is mooi”, sluit Sophie af. “Ik wil me vooral in een omgeving bevinden waar ik bijleer over de onderwerpen die me interesseren, om zo blijvend een impact te hebben. Binnen Telenet is dat mogelijk. We worden meer en meer een erg technisch bedrijf, met veel data die we kunnen gebruiken, ook binnen marketing. We kunnen veel testen en uitproberen. Dat maakt ons werk echt boeiend. Dus als je daarin geïnteresseerd bent, kan ik je alleen maar aanraden om je bij Telenet aan te sluiten. Hier gebeurt het.”
Word jij de nieuwe collega van Charlotte, Sophie en Switlana? Ontdek alle jobs bij Telenet hier!