Via deze link log je in op de Business Mobile Portal.
Heb je nog geen login? Maak er dan hier een aan. Geef je gsm-nummer in en volg de stappen om je profiel te vervolledigen.
Heb je split bill? Dan krijg je een uitnodiging bij de activatie. Gebruik deze mail om je profiel te vervolledigen. Mail verloren? Vraag je fleet manager om de mail opnieuw te laten verzenden.
Via deze link kan je je wachtwoord opnieuw instellen. Volg de stappen in de mail die we je sturen om een nieuw wachtwoord aan te maken.
In de Business Mobile Portal kan je je facturen bekijken en controleren of ze al betaald zijn. Daarnaast kan je je facturen gedetailleerd bekijken en, indien gewenst, downloaden als pdf-bestand.
Betalen via de Business Mobile Portal is de snelste manier om je facturen te betalen. Zo is de betaling steeds gelinkt aan de correcte factuur en vermijden we misverstanden.
In de Business Mobile Portal is het mogelijk om je verbruik in detail te bekijken. Heb je meerdere nummers? Met één login bekijk je het verbruik van alle nummers die gelinkt staan aan jouw profiel.
Liever in real-time? Met de MyTelenet-app hou je je verbruik in de gaten.
We sturen je standaard een sms wanneer je bundel 75, 90 en 100% opgebruikt is. Dit doen we voor elke individuele bundel die je actief hebt staan. Daarna sturen we je meldingen bij bedragen buiten bundel. Deze meldingen beheer je via je portal.
Blokkeren van gebruik is helaas niet mogelijk. Heb je gebruik buiten bundel? Bespreek samen met je fleet manager of je je abonnement, tijdelijk, kan aanpassen.
Bel zo snel mogelijk naar 0486 19 19 42 om je nummer onmiddellijk te laten blokkeren en zo te voorkomen dat je betaalt voor frauduleus gebruik.
Vind je je toestel later terug? Via hetzelfde nummer kan je het weer activeren. Als je het toestel niet terugvindt, laat dan je nummer overzetten naar een nieuwe simkaart. Houd er rekening mee dat gegevens zoals contacten niet worden overgezet van de oude simkaart.
Is je toestel gestolen? Neem dan ook contact op met de politie om aangifte te doen.
Je PIN-code is je persoonlijke toegangscode tot je simkaart en bestaat uit 4 cijfers. Je moet deze code altijd ingeven bij het aanzetten van je toestel.
Je PUK-code gebruik je wanneer je je pin-code kwijt bent. Je vind je puk-code in je Business Mobile Portal onder de tegel Producten.
Geen toegang meer tot je portal? Je fleet manager kan je puk-code ook terugvinden in het simkaartoverzicht op de Business Mobile Portal.
De eenvoudigste manier om je PIN-code te veranderen is om ze eerst drie keer verkeerd in te geven. Je simkaart zal dan automatisch blokkeren. Geef nu je PUK-code in. Daarna kan je een nieuwe PIN-code kiezen.
Sommige toestellen laten het toe om de PIN-code te veranderen vanuit de instellingen. Bekijk de handleiding van je toestel voor meer info.
Een eSIM is een digitaal geïntegreerde simkaart die in je toestel is ingebouwd, in tegenstelling tot een fysieke simkaart die je moet verwijderen of plaatsen. Een eSIM kan digitaal worden geüpdatet, waardoor je deze niet kan verliezen zoals een fysieke simkaart. Het maakt eenvoudig switchen mogelijk zonder gedoe, en je telefoonnummer blijft behouden.
Als fleetgebruiker kan je je abonnement niet zelf aanpassen. Dit moet je fleet manager voor je doen via de Business Mobile Portal. Bespreek met je fleet manager welk abonnement het beste bij jouw behoeften past of welke opties je kan toevoegen.
Als fleet manager ga je in de portal naar simkaarten beheren. Daar pas je eenvoudig het abonnement aan.
Bij de onboarding heeft je account manager samen met jou de meest geschikte abonnementen uitgekozen. Op dat moment werd ook besloten of er al dan niet split bill geactiveerd werd.
Is dat het geval, bespreek dan samen met je fleet manger om een split bill profiel toe te wijzen aan je nummer.
Is dat niet het geval? Neem dan contact op met je accountmanager om de split bill op te zetten.
Als fleet manager is het mogelijk om per nummer diensten te blokkeren. Daarvoor ga je in de Business Mobile Portal naar Simkaarten beheren.
Om misbruik tegen te gaan, is het voor gebruikers niet mogelijk om blokkeringen op te heffen of toe te voegen.
Op je eerste factuur vind je ook het abonnementsgeld voor de periode van de activeringsdatum tot en met het einde van je eerste volledige factureringscyclus. Dit betekent dat je een pro rata bedrag betaalt voor de dagen dat uw abonnement actief was in die eerste maand.
Vervolgens wordt het volledige maandelijkse bedrag in rekening gebracht vanaf de volgende factureringscyclus. Dit zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor de diensten die je daadwerkelijk hebt ontvangen.
Elke maand betaalde je het abonnementsgeld vooruit voor de komende maand. Als je abonnement of een deel ervan in de laatste maand werd stopgezet, heb je te veel betaald. Het bedrag dat je te veel hebt betaald, wordt van de factuur afgetrokken. Naast deze terugbetaling worden ook de kosten voor de gesprekken die je in de afgelopen facturatieperiode hebt gevoerd, in rekening gebracht.
Komt het totaal negatief uit? Dan betalen we je terug.
Pro rata berekenen we door de prijs van je bundel te delen door het aantal dagen voor een volledige maand en te vermenigvuldigen met het aantal dagen dat de bundel effectief actief staat.
Dit zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor de periode waarin je de bundel hebt gebruikt.
Om een parkeersessie te starten of te stoppen via sms heb je een account nodig bij 4411.
Dat moet je van tevoren aanmaken op de website van 4411.
Heb je een standaard 4411 account? Dan worden alle kosten aangerekend via je Telenet factuur.
Heb je een premium-account? Dan zal enkel de sms aangerekend worden via je Telenet factuur.
Voor de parkeerkosten, ontvang je via 4411 een aparte factuur.
Haal het maximale uit je mobiele diensten. Bekijk hier de info om alles uit je Business Mobile portal te halen.
Als manager beheer je de mobiele nummers van je werknemers en alles wat er bij komt kijken.
Onze tips helpen je op weg om je gsm-abonnement te gebruiken.