Raamovereenkomst Telecommunicatie 2023

In augustus 2023 sloot de Vlaamse overheid nieuwe raamovereenkomsten af voor de ondersteuning van haar telecommunicatiebehoeften. Telenet Business werd geselecteerd voor 2 ervan, namelijk vaste communicatie en cloud PBX.

Klaar voor de digitale uitdagingen van de toekomst!

Met deze 2 raamcontracten biedt Telenet Business voor een maximale periode van 7 jaar oplossingen voor (data)connectiviteit, vaste telefonie, marketingnummers en beveiliging; cloudtelefonie en toebehoren.

De belangrijkste voordelen van de raamcontracten

De raamcontracten bieden passende ondersteuning voor de meest voorkomende behoeften binnen de overheid. 

Ze combineren een zeer scherpe prijs met uitstekende en consistente kwaliteit.

Ze bieden de mogelijkheid tot flexibele afname van individuele diensten. 

Sterke SLA’s en service credits zorgen voor de benodigde flexibiliteit op het gebied van service.

Voor wie zijn de raamcontracten bestemd?

  • Lokale overheden
    • Gemeentes incl. Politiezones
    • Hulpverleningszones
    • Provincies
    • OCMW’s
  • Departementen en agentschappen binnen de Vlaamse administratie
  • Vlaamse regering en kabinetten
  • Vlaams Parlement en verbonden instellingen
  • Hogescholen en universiteiten
  • Erkende kredietmaatschappijen en woonmaatschappijen
  • Officieel en vrij onderwijs
  • Organisaties gevestigd in de gebouwen van het Facilitair Bedrijf
  • Vlaamse administratieve rechtscolleges
  • Lokale overheden

-  Gemeentes incl. Politiezones

-  Hulpverleningszones

-  Provincies

-  OCMW’s

  • Departementen en agentschappen binnen de Vlaamse administratie
  • Vlaamse regering en kabinetten
  • Vlaams Parlement en verbonden instellingen
  • Hogescholen en universiteiten
  • Erkende kredietmaatschappijen en woonmaatschappijen
  • Officieel en vrij onderwijs
  • Organisaties gevestigd in de gebouwen van het Facilitair Bedrijf
  • Vlaamse administratieve rechtscolleges

Wat zit er allemaal in de raamcontracten?

Lot 1

Lot 1

Vaste connectiviteit

Telenet beschikt over een ‘gigabit netwerk’ met betrouwbare en kostenefficiënte dataverbindingen met hoge bandbreedtes. Dankzij deze raamovereenkomsten kunnen de diverse diensten van de Vlaamse overheid erop worden aangesloten en kan er op maat gemaakte service worden verleend.

Welke producten en diensten in lot 1?


  • Internet via coax of fiber, 4G back-up
  • Telefoniekanalen (SIP, ISDN30, ISDN2)
  • Marketing/service nummers
  • Intelligent call flow
  • Managed SBC
  • WAN (IPVPN/SDWAN)
  • Koppeling kruispuntbank & rijksregister
  • Beveiligde toegang tot publieke cloud
  • Managed LAN/Wifi
  • Managed Firewall
  • Anti-DDOS
  • Ondersteunende dienstverlening & project management
  • Service desk voor technische en administratieve vragen
  • Intuïtief portaal (bestel, self-service, incident, visibiliteit, intelligente rapportering, API, facturatie, ...)

Lot 3

Lot 3

Cloudtelefonie

Telenet Business biedt geavanceerde virtuele telefooncentrales via de cloud, waardoor Telenet op afstand het beheer kan uitvoeren om de beste dienstverlening te garanderen.

Welke producten en diensten zitten in lot 3?


  • Breed aanbod aan PABX features, Voicemail, IVR, Conferenties, …
  • Diverse profielen 
  • Integratie met Teams
  • Marketingnummers
  • Nummerbehoud
  • Chat, Messaging, Sharing, Recording, …
  • Soft phones
  • Hard phones (inclusief IP/DECT phones​)
  • Breed aanbod aan toebehoren (headsets, extra knoppen, ...)
  •  Contactcenter oplossing​
  • Ondersteunende dienstverlening & project management
  • Service desk voor technische en administratieve vragen
  • Intuïtief portaal (bestel, self-service, incident, visibiliteit, intelligente rapportering, API, facturatie, ...)

Klaar voor de toekomst in 5 stappen

Overtuigd? Zo maak je gebruik van de raamcontracten
  1. Surf naar de toetredingsaanvraag
    Vul het aanvraagformulier in en onderteken de vertrouwelijkheidsverklaring om toegang te krijgen tot het portaal.
  2. Toetreding
    We bevestigen of je entiteit binnen de doelgroep valt. Als dit het geval is, ontvang je de toegang tot het portaal met alle informatie over de raamovereenkomst.
  3. Persoonlijk contact
    Eén van onze accountmanagers contacteert je om je wegwijs te maken in het aanbod. Samen bekijken we welk aanbod het beste beantwoordt aan jullie behoeften.
  4. Offerte op maat
    Op basis van jullie noden en volgens de standaarden van de raamovereenkomst, stellen we een offerte voor op maat van jullie organisatie.
  5. Oplevering
    Binnen de vooropgestelde termijn zorgen onze technische specialisten voor de nodige aansluitingen en installaties.

Vragen over ons aanbod?

Voor specifieke commerciële vragen kan je terecht bij je vertrouwde Account Manager bij Telenet Business of stuur ons een e-mail.

Voor meer algemene informatie, bezoek de infopagina van de Vlaamse overheid.

Veelgestelde vragen

De vorige raamovereenkomst voor vaste telefonie, marketingnummers en vaste datacommunicatie liep op basis van de informatie op de website van Het Facilitair Bedrijf af op 01/09/2024.

 

Sinds dan kan Proximus naar eigen goeddunken diensten stopzetten of de prijzen voor geleverde diensten aanpassen. Het verdient daarom de aanbeveling om spoedig het nodige te doet om, in overeenstemming met de wetgeving overheidsopdrachten, een alternatief te voorzien.

Telenet Business streeft ernaar om alle offertes binnen twee weken op te stellen (na een bezoek van je accountmanager). Voor complexe offertes kan deze termijn mogelijks langer zijn.

Telenet Business levert sterke SLA's als onderdeel van de raamovereenkomst voor lot 1 (vaste connectiviteit) en lot 3 (cloud PBX). De specifieke SLA's zijn beschikbaar in de bijlagen die gedownload kunnen worden na aanmelding op de landingspagina: https://www2.telenet.be/toetredingsaanvraag-vo.

De verantwoordelijkheid voor de levering blijft bij de SPOC tot en met de FTU (first time use). Daarna zal deze worden overgedragen naar de serviceafdeling waar er eveneens een dedicated team voor deze raamovereenkomsten ter beschikking staat.