Hoe externe e-mailaccounts toevoegen aan Telenet Webmail?
In Telenet Webmail kan je externe e-mails (bv. van niet-Telenet e-mailadressen) laten toekomen in je Telenet Webmail-mailbox. Daarvoor moet je die externe e-mailaccounts toevoegen en instellen in je Telenet Webmail-account.
- Ga naar Instellingen
- Klik op Accounts
- Klik op de knop Externe account toevoegen
- Een nieuw externe account wordt aan de lijst toegevoegd
- Ga naar het gedeelte Instellingen
- Typ in het veld E-mailadres het e-mailadres van de externe e-mailaccount
- Typ in het veld Accountnaam een naam voor je nieuwe account
Wanneer je een nieuwe e-mail opstelt, verschijnt deze accountnaam in het veld Van: (afhankelijk van het account dat je selecteert) - Vul de Accountinstellingen in
(raadpleeg daarvoor de Instellingen, Helpfunctie, … van je externe e-mailaccount, of zie verder voor instellingen van Gmail)- Accounttype: POP of IMAP
- Gebruikersnaam van de externe account
- E-mailserver:
Belangrijk: Overtyp dit vooringevulde veld met de hostnaam van de e-mail-server. - Wachtwoord: typ het wachtwoord dat je gebruikt voor het aanmelden op je externe account.
Tip: controleer je wachtwoord op tikfouten met het veld Wachtwoord weergeven (aangevinkt).
- Accounttype: POP of IMAP
- Geavanceerde instellingen:
- Zijn de standaardinstellingen niet van toepassing? Wijzig dan de POP-poort.
- Gebruik je een beveiligde verbinding? Vink het veld Gebruik voor toegang tot deze server een gecodeerde verbinding (SSL) aan.
We geven hieronder alvast de accountinstellingen voor Gmail weer als voorbeeld. Heb je een andere externe e-mailaccount? Kijk bij Instellingen, Helpfunctie… van je externe e-mailaccount voor de juiste instellingen.
Gmail
- Accounttype: IMAP
- Gebruikersnaam: je Gmailadres (…@gmail.com)
- E-mailserver: imap.gmail.com
- Vink de optie Wijzig POP poort aan
- Poort: 993 (wordt in principe automatisch ingevuld)
- Vink de optie Gebruik voor toegang tot deze server een gecodeerde verbinding (SSL) aan
- Kies bij Download berichten naar of je de externe e-mails wil laten toekomen in je Inbox of in een nieuwe map met de accountnaam. Duid in het veld E-mails downloaden naar aan in welke map je externe e-mails mogen toekomen.
- Wat als je externe e-mails niet automatisch toekomen in je Telenet Webmail?
- Heb je je Inbox ingesteld als map voor externe e-mails?
- Klik in de werkbalk op
- Je Inbox wordt bijgewerkt met alle nieuwe e-mails, inclusief je externe e-mails.
- Komen je externe e-mails toe in een aparte (standaard)map?
- Selecteer die map en klik in de werkbalk op
De externe e-mails komen in die map toe.
- Wil je de externe e-mails verwijderen van je externe account nadat ze zijn toegekomen op je Telenet Webmail?
Activeer E-mails op de server na het downloaden verwijderen. Goed om te weten: e-mails versturen? In het Van-veld zie je altijd een e-mailadres van je Telenet account. De (weergave)naam, het e-mailadres waarmee je antwoordt en de handtekening kan je wel aanpassen.
Klik linksbovenaan op Opslaan.