Steeds up-to-date blijven is belangrijk, ook voor Telenet. Soms vinden de veranderingen achter de schermen plaats. Zo zijn er binnenkort wijzigingen aan onze IT-systemen. Die hebben eenmalig invloed op jouw eerstvolgende aanrekening. Je aanrekeningsperiode is voor een keer langer. Uiteindelijk zal je aanrekening er overzichtelijker uitzien. Dat lichten we graag even toe in onderstaand filmpje.
Heb je een ONE-, WIGO- of YUGO-abonnement, of alleen een mobiel abonnement van Telenet? Dan verandert er niets voor jou.
Tot nu toe kon het zijn dat elke Telenet-dienst – Telenet TV, internet, je telefoon, enzovoort - een aanrekeningsperiode had die op een ander moment startte. Dat komt omdat je verschillende Telenet-diensten op verschillende dagen geactiveerd werden.
Je betaalde dus voor je diensten een deel van je abonnement achteraf én een deel vooruit (roze blokjes in het fictieve voorbeeld).
Je ontvangt je aanrekening nog altijd op dezelfde dag. Maar voortaan krijgen al je Telenet-diensten eenzelfde aanrekeningsperiode en starten je abonnementen allemaal op de dag van je aanrekening. Da’s veel overzichtelijker, voor jou en voor ons. Je betaalt dan je vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand. Net zoals bij een trein-of sportabonnement.
Je betaalt daarom nu eenmalig voor een langere periode. Je krijgt dus een aanrekening waarvan het bedrag voor één keer hoger kan zijn. Je vindt de eenmalige aanpassing van je aanrekening onder de rubriek 'eenmalige aanpassing aanrekeningsperiode'.
Je eenmalig aangepaste aanrekening bestaat uit twee delen :
Je betaalt dus geen hogere prijs voor je diensten, maar door de som van die twee elementen is het bedrag op je eerstvolgende aanrekening voor één keer hoger.
Het bedrag van je aanrekening zal automatisch van je rekening gaan zoals elke maand. Hou er rekening mee dat het saldo op je bankrekening toereikend is.
Er verandert niets aan je Telenet-diensten. Je aanrekening is eenmalig hoger dan anders, omdat de aanrekeningsperiode voor een keer langer is.
Er verandert niets voor de aanrekening van je verbruik (bv. data, belminuten, bestelling via Streaming of in de TV-theek…). Je betaalt je verbruik zoals altijd voor de voorbije periode en nooit vooruit.
Dan betaal je ook eenmalig voor een langere periode. Het sociaal tarief wordt wel volledig verrekend.
Dan betaal je ook eenmalig voor een langere periode. De TIP-korting blijft gelden maar wordt niet verrekend voor de eenmalig langere periode.
Bel ons gerust op 0800 66 320 of ga langs in je Telenet-winkelpunt.
Graag hulp of meer uitleg?