Werken je Powerlines niet zoals het hoort? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Zo moeten je Powerlines compatibel zijn om verbinding met elkaar te maken. Zorg er ook voor dat je je Powerlines juist installeerde.
Je kan alleen (Wifi) Powerlines uit dezelfde groep samen gebruiken. Heb je bijvoorbeeld een Powerline uit groep 2 aan je modem, dan kan je die niet combineren met een Wifi Powerline uit groep 1. Opgelet! Telenet 360° Pods zijn niet compatibel met (Wifi) Powerlines!
Controleer of je alles correct installeerde. Je (Wifi) Powerlines moeten gekoppeld zijn met elkaar om het signaal van je modem uit te breiden. Een Wifi Powerline-set koppelen we op voorhand voor je. Voeg je aparte (Wifi) Powerlines toe? Dan moet je die zelf nog koppelen.
Het kan dat één van je (Wifi-) powerlines de andere Powerlines niet herkent. Volg onderstaande stappen om dit op te lossen.
Stap 1
Druk 12 seconden op de Security-knop van elke Powerline. Zo geef je je Powerline een reset. Opgelet: gebruik het factory reset-knopje niet! Doe je dat wel, dan moet je opnieuw beginnen.
Heb je een Powerline PG-9083LG-TN of Wifi-Powerline PG-9082LG-TN? Druk dan minder dan 10 seconden op de Reset-knop. Opgelet: druk je langer dan 10 seconden, dan gaat je Powerline opnieuw naar fabrieksinstellingen. Je moet dan helemaal opnieuw beginnen.
Graag hulp of meer uitleg?