De TIP-korting wordt elke maand afgetrokken van het totaalbedrag op de aanrekening van de werknemer en staat vermeld bij Andere. Het is mogelijk dat de medewerker na het verrekenen van de bijdrage toch nog iets moet betalen. Dat kan om verschillende redenen:
Op de eerste factuur/aanrekening na activatie of stopzetting van een medewerker, wordt er een prorata berekend. We leggen het graag uit aan de hand van specifieke voorbeelden.
Medewerker is een nieuwe Telenet-klant
De TIP-bijdrage wordt geactiveerd. We brengen ze in mindering vanaf de dag van activatie. Er staat dan:
Medewerker was al klant bij Telenet
De TIP-bijdrage wordt geactiveerd en vanaf de volgende factuur in mindering gebracht voor de volledige, maandelijkse facturatieperiode.
Medewerker heeft nog recht op een TIP-korting, maar heeft niet langer een vaste lijn en/of internet bij Telenet
De TIP-bijdrage stopt op de dag van stopzetting Telenet-dienst(en). Het bedrag dat op voorhand betaald was door de werkgever, wordt vanaf de dag van stopzetting tot de facturatiedag in mindering gebracht. Deze correctie wordt voor de werkgever op een tussentijds en apart document opgemaakt, en vervolgens opnieuw aan de werknemer aangerekend.
Medewerker heeft geen recht meer op een TIP-korting en blijft bij Telenet
De TIP-bijdrage wordt vanaf de eerstvolgende factuur stopgezet.
Graag hulp of meer uitleg?