Webmail

“Als een huis afbrandt, wil ik metéén bereikbaar zijn”. Bart koos voor Phone2Go.

13 november 2022 - 6 min

Het verzekeringskantoor van Bart Seutin huist in Grimbergen, maar als verzekeringsmakelaar is hij vaak de baan op. “Ik vind het belangrijk dat mijn klanten geholpen worden op het moment dat ze mij nodig hebben. Ik mag dus geen telefoontjes missen.” Daarom zocht hij al jaren naar een systeem dat zijn vaste telefoonlijn niet vastpint aan zijn fysieke kantoor. “Toen ik over Phone2Go las, dacht ik meteen: dit is het!”.  Nu heeft hij zijn vaste telefoonlijn altijd op zak. 

 

Al 24 jaar baat Bart Seutin het gelijknamige verzekeringskantoor in Grimbergen uit. Samen met 2 medewerkers helpt hij particulieren en bedrijven bij hun financiële bescherming. “Wij communiceren vooral met onze klanten via e-mail en per telefoon,” legt Bart uit. “De jongere generatie gebruikt steeds vaker WhatsApp, maar de meeste klanten bellen ons op. Sommigen contacteren mijn gsm-nummer, maar veel klanten vinden het fijn om naar een vast telefoonnummer te bellen. Dat schept meer vertrouwen en straalt betrouwbaarheid uit. Een verzekeringsmakelaar moet stabiel en veilig zijn. Het gaat tenslotte om hun financiën.”    

Maar als verzekeringsmakelaars zijn Bart en zijn medewerkers vaak de baan op. “Ik zocht al jaren naar een flexibel telefoonsysteem dat mijn vaste telefoonlijn niet vastpint aan mijn fysieke kantoor. Een manier om mijn vaste lijn door te schakelen naar mijn gsm. Dus toen ik over Phone2Go las, dacht ik meteen: dit is het!” vertelt hij enthousiast. “Ik heb direct mijn vaste lijn overgezet naar Phone2Go. Sindsdien komen oproepen naar onze vaste lijn op onze gsm toe.” 

“Ik heb goed nieuws en slecht nieuws”

“Zodra ik Phone2Go geregeld had, zei ik tegen mijn medewerker: ik heb goed nieuws en slecht nieuws! Ik heb eindelijk een manier gevonden om geen telefoontjes meer te missen. En voortaan is je gsm je werktelefoon.”

 

“Die medewerker is nu degene die standaard de telefoontjes aanneemt op zijn gsm. Hij checkt bij elke inkomende oproep: is dit zakelijk of privé? Dat zie je meteen op het scherm.”

 

Met Phone2Go heb je één vast telefoonnummer voor je bedrijf. Die oproepen komen binnen op je smartphone. “Wij zijn met 3 medewerkers, en we spreken af wie er ‘van wacht’ is. Dat stellen we in op de bijhorende app, die we op onze gsm’s gedownload hebben. En als de medewerker die van wacht is toch even niet kan opnemen, omdat hij al in gesprek is of bezig met klanten, dan komt de beller na 3 keer rinkelen automatisch bij de tweede persoon in de rij terecht. Zo hebben we bijna nooit meer gemiste oproepen. Onze klanten worden dus altijd geholpen: dat is voor mij het belangrijkste.” 

Een betere werk-privébalans

Met het oog op een betere werk-privébalans kan je bij Phone2Go rekenen op automatische antwoorden, bijvoorbeeld tijdens het weekend of in de avonduren. Van die optie maken Bart en zijn medewerkers echter (nog) geen gebruik. “Als het huis van een klant tijdens het weekend afbrandt, wil ik niet dat hij tot maandagochtend moet wachten om mij aan de lijn te krijgen. Dan moet hij mij meteen kunnen bereiken, vind ik. Ik wil mijn klanten kunnen helpen, ook op rare uren. Dat gaat soms ten koste van mijn werk-privébalans, maar het hoort bij mijn zaak.”


Van de ‘doorschakelen’-functie maken ze wel gebruik: “Als mijn medewerker gaat lunchen, stelt hij het in en komen oproepen bij mij terecht. En gaat een medewerker op vakantie? Dan schakelen we de vaste lijn door naar een andere collega. Zo worden mijn medewerkers niet gebeld in hun vrije tijd.”

Geen vast toestel meer nodig

Bij Phone2Go is een vast toestel niet langer nodig. Enkel een app op je smartphone. De vaste telefoontoestellen op hun bureaus heeft Bart meteen weggehaald. “Wij zijn een klein kantoor en ik wilde hier geen grote telefooncentrale met allemaal toestellen. In plaats daarvan staat er nu een plant op mijn bureau.” 

Onze klanten worden altijd geholpen. Dat is voor mij het belangrijkste.

Bart

Seutin Verzekeringen

Ons oude, vertrouwde telefoonnummer 

“Het enige wat ik moest doen, was een app downloaden op mijn gsm. Mijn medewerkers deden hetzelfde. Dat ging heel vlot. Ons oude, vertrouwde telefoonnummer konden we gewoon behouden: die werd overgezet. Ik hoefde dus geen nieuw nummer aan te vragen.”

“Je kan de app ook op je computer downloaden en zo bellen, maar wij hebben geen headsets op kantoor, dus voorlopig gebruiken we die mogelijkheid niet. Ik vind het eigenlijk juist handig dat je je vaste lijn altijd op zak hebt, op je gsm.”  

Phone2Go: de voordelen volgens Bart Seutin

  1. Overal bereikbaar: als ik onderweg ben, heb ik mijn vaste telefoonlijn altijd op zak. Ook onderweg kunnen mijn collega’s en ik blijven opnemen. En onze klanten blijven het gevoel hebben dat ze bij ons kantoor uitkomen.
  2. Oproepen van klanten worden altijd beantwoord: als ik even niet kan opnemen, komen bellers vanzelf bij mijn collega uit. 
  3. Professioneel imago: Een zakelijk nummer oogt betrouwbaarder en veiliger. 
  4. Ons bestaand telefoonnummer werd behouden: dat werd gratis overgezet
  5. Geen vast toestel meer nodig. Enkel een app op onze smartphone. Die is heel handig in gebruik! Klanten krijgen het vaste nummer van mijn zaak te zien, maar ik bel met de gsm. 
  6. Gebruiksvriendelijke app: De installatie van de app op mijn gsm ging heel vlot. En de app werkt heel intuïtief: op 10 min tijd was ik ermee weg. 

Nog meer inspiratie

Artikel

Deze verzekeringsmakelaar koos voor Phone2Go
Als verzekeringsmakelaar wil Bart zijn klanten helpen op het moment dat ze hem nodig hebben. “Ik mag dus geen telefoontjes missen.” Daarom koos hij voor Phone2Go.

Artikel

Chauff’ et Vous: 24/7 bereikbaar dankzij cloudtelefonie
Of het nu gaat over particulieren, bedrijven of gemeenschappen... De klanten van Chauff' et Vous hebben één ding gemeen: ze willen iemand die voor hen klaarstaat.

Artikel

Let’s Wok
Als 12-jarige emigreerde Mo Bagha van Marokko naar een voor hem onbekend land: België. 20 jaar later is hij een succesvol ondernemer in Hasselt. Zijn 2 restaurants Let’s Wok draaien op volle toeren.