Ontdek hoe je je pin- en pukcode ontvangt of wat je kan doen wanneer je je pukcode vergeten bent.
Je pincode is een code die je toegang geeft tot je toestel. Je moet hem iedere keer ingeven wanneer je je toestel aanzet. Je pincode krijg je bij het activeren van je simkaart maar pas achteraf eenvoudig aan.
Heb je een fysieke simkaart? Dan vindt je de pincode op je simkaart.
Heb je een e-Sim? Dan vindt je de pincode terug in de activatiemail die je van ons kreeg.
Ga naar de telefoonfunctie van je telefoon en geef deze code in: **04*[oude pincode]*[nieuwe pincode]*[nieuwe pincode].
Geef je drie keer de foute pin-code in? Dan wordt je simkaart geblokkeerd. Je kan deze deblokkeren met je puk-code.
Je puk-code komt van pas wanneer je toestel om één of andere reden geblokkeerd is. Standaard is ze langer dan de pincode. Je krijgt je puk-code bij het activeren van je simkaart.
Heb je een fysieke simkaart? Dan vindt je de puk-code op je simkaart.
Heb je een e-Sim? Dan vindt je de puk-code terug in de activatiemail die je van ons kreeg.
Gaf je drie keer een foute pincpde in? Dan is je toestel geblokkeerd en moet je je pukcode gebruiken. Geef de puk-code is en kies daarna een nieuwe pincode.
Neem contact op met je Fleet Manager. Deze kan jouw puk-code terugvinden in het Fleet Manager portaal.
Niet enkel je simkaart wordt beveiligd met een pincode. Ook je toestel kan naar een pin-code vragen. Deze is echter niet hetzelfde als je Telenet pin- en puk-codes en kan je niet via Telenet verkrijgen. Neem contact op met de fabrikant van je toestel als je deze verliest.