Met Voice Cloud bereikbaar waar, wanneer en hoe je wil

14 juni 2022 - 4 min

In ons vorig artikel bekeken we 4 belangrijke trends die een impact hebben op de toekomst van telefonie. Cloudtelefonie biedt een antwoord op de uitdagingen waar vele bedrijven vandaag mee te maken hebben.  Voice Cloud expert Bert Borm, nauw betrokken bij de lancering van onze eigen Voice Cloud oplossing, gaat in op de voordelen van deze technologie.

Wat is Voice Cloud?

“Voice Cloud is een flexibele cloudtelefonie oplossing waarbij gebruikers hun bereikbaarheid zelf beheren, zodat zij steeds vlot en efficiënt kunnen communiceren. Met cloudtelefonie zijn investeringen vooraf niet nodig. De oplossing is schaalbaar aan de evolutie van een bedrijf omdat de oplossing werkt op basis van licenties. Bovendien kan iedereen binnen een bedrijf vlot aan de slag, door een vlotte implementatie en trainingen voor medewerkers.

 

Waarom Voice Cloud?

“We zijn met onze klanten in gesprek gegaan, en hebben vooral geluisterd naar hun noden en feedback. Daarna zijn we aan de slag gegaan en hebben voor hen deze oplossing gebouwd.

 

Onze klanten vinden het belangrijk om in het hybride werken altijd en overal te kunnen communiceren en samenwerken. Tegelijkertijd is een goede balans tussen werk en privé heel belangrijk: mensen willen zelf kunnen beslissen waar, wanneer en hoe ze bereikbaar zullen zijn. Met Voice Cloud kunnen bedrijven en hun medewerkers zelf flexibel hun bereikbaarheid regelen met een gebruiksvriendelijke webapplicatie, gebaseerd op Cisco Webex, om het even waar ze werken. Privé zijn we het uiteindelijk al zo lang gewend om via een applicatie zoals WhatsApp te videobellen of berichten te sturen. Nu kan dat ook allemaal voor professionele doeleinden met Voice Cloud.

 

Vaak zien we nog fysieke telefooncentrales die moeilijker te beheren zijn en weinig transparant zijn voor gebruikers. Dat maakt ze lastig in gebruik. Dat hebben we vereenvoudigd met Voice Cloud, en meteen ook transparant gemaakt voor onze klanten. Daarmee krijgen ze volledige controle over hun professionele telefonie: ze kunnen met gemak zélf aanpassingen doen in een portaal voor IT -verantwoordelijken. Denk aan IVR’s (Interactive Voice Response) opzetten, een adresboek beheren, licenties voor nieuwe gebruikers toewijzen, …  Hebben ze zelf niet de nodige capaciteit of kennis, dan kunnen ze hiervoor altijd bij Telenet Business terecht.

 

Uit veelvuldig onderzoek blijkt dat telefonie ver van afgeschreven is en niet vervangen zal worden door digitale communicatie als chat, sms en email.

 

Bellen blijft belangrijk; een stem brengt emotie over en zorgt voor verbinding.  

Hoe kan Voice Cloud een verschil maken voor bedrijven?

Met onze oplossing Voice Cloud willen we onze klanten vooral ontzorgen. We gaan eerst en vooral bekijken hoe hun bedrijf er uit ziet, welke medewerkers ze hebben en wat zij precies nodig hebben om dan het beste voorstel op vlak van licenties en toestellen te doen. We zorgen voor oplevering maar ook voor training van de medewerkers, zodat zij met vertrouwen aan de slag kunnen. 

 

De zaakvoerder wil dat zijn medewerkers zowel op kantoor als onderweg geen enkel gesprek hoeven te missen, want een gemist gesprek is misschien ook een gemiste opportuniteit. Hij wil dus dat de gebruiker daarom altijd en overal bereikbaar is, maar wil ook dat de work-lifebalance niet uit het oog wordt verloren. Dat kan perfect met Voice Cloud, ongeacht het toestel dat hij of zij gebruikt.

 

Een IT-verantwoordelijke wil efficiënt aanpassingen kunnen doen en wil tevreden gebruikers in het bedrijf, maar wil tegelijkertijd ook een tevreden baas. Met Voice Cloud kan de IT verantwoordelijke gemakkelijker en snel aanpassingen doen in functie van de noden van het bedrijf, en dat is voor deze gebruiker echt wel een serieuze stap vooruit vergeleken met de traditionele fysieke telefooncentrales.

Gebruikersadoptie cruciaal voor de slaagkans

Het succes van een platform als Voice Cloud hangt af van de mate waarin gebruikers er daadwerkelijk mee aan de slag gaan. Gebruikersadoptie van Voice Cloud bij onze klanten is dan ook een topprioriteit.

 

Het start eigenlijk al vanaf het eerste gesprek bij een klant over Voice Cloud. We luisteren naar hun noden, daar hechten we bijzonder veel belang aan. Het stelt ons in staat veel beter te begrijpen wat de noden van de klant zijn, en welke oplossing daar het beste bij past. En we willen sowieso weten hoeveel gebruikers er moeten zijn en wat de optimale flow is om alles op te zetten en gebruikers er mee aan de slag te laten gaan.

 

Zaakvoerders willen dat hun investering in telefonie ook zijn vruchten afwerpt. En dat kan alleen als de oplossing door iedereen in het bedrijf wordt gebruikt. Die ROI kunnen we snel laten zien omdat de implementatie snel gebeurt en we ook training voorzien om echt iedereen in het bedrijf te leren werken met deze cloudoplossing. Daarmee vergroten we de kans dat ze er daadwerkelijk mee aan de slag gaan en ze niet in de oude manier van werken vervallen.”

 

Gebaseerd op onze eigen ervaringen bij klanten zien we dat zonder training minder dan 30% van de medewerkers met de nieuwe technologie gaat werken eens de oplossing geïnstalleerd is. Met de juiste onboarding stellen we vast dat toch meer dan 80% van het bedrijf de technologie gaat gebruiken.

 

 

Benieuwd wat Voice Cloud voor jouw zaak kan betekenen?
Maak nu een afspraak en onze experts vertellen je het met plezier tijdens een face-to-facegesprek. 

Schrijf je in voor meer inspiratie*

Ontdek interviews, podcasts en andere content

Word uitgenodigd voor webinars, beurzen en netwerk-events

Download e-books en whitepapers

* We sturen je via e-mail op regelmatige basis onze content. Je ontvangt geen commerciële berichten of voorstellen. Uiteraard kan je op elk moment uitschrijven, of je voorkeuren aanpassen via de link onderaan elke e-mail. Door je in te schrijven aanvaard je het privacybeleid van Telenet