Telenet.be
 

Veelgestelde vragen over mobiel bellen via 4G of wifi

Hoe kan ik zien of ik over 4G/wifi aan het bellen ben?

Je ziet dat aan de symbooltjes op het scherm van je toestel. Meer weten

Wanneer komt mijn toesteltype erbij?

Alle toestellen die (binnenkort) kunnen bellen via 4G/wifi, vind je op Klantenservice. Werd bellen via 4G en wifi beschikbaar voor jouw toestel? Dan ontvang je een sms'je:

“Telenet info: jij kan vanaf nu vlotter bellen dan ooit. Het is belangrijk dat je hiervoor over de meest recente software-update beschikt. Ontdek er meer over op telenet.be/belervaring”

Opgelet: Bellen via 4G/wifi wordt stapsgewijs uitgerold. We weten niet wanneer welke toestellen geactiveerd worden. Het kan dus even duren voor je met jouw toestel kan bellen viaG/wifi. 

Ik heb een compatibel Samsung-toestel en toch heb ik geen sms ontvangen. Hoe weet ik of mijn toestel geschikt is voor VoLTE of VoWiFi?

  • Bellen via 4G/wifi wordt gefaseerd uitgerold. Het kan dus zijn dat je het geschikte toestel hebt, maar toch even moet wachten vooraleer bellen via 4G/wifi voor jou geactiveerd wordt.
  • Herstart je toestel eens
  • Zorg zeker dat je over de laatste software update beschikt. 
  • Kijk na of je de juiste software versie hebt. Dat doe je zo:
  1. Ga naar de Instellingen van je toestel. 
  2. Ga dan naar Info Telefoon.
  3. Klik op Softwaregegevens.
     
  • Zie je bij ‘Sw-versie serviceprovider’ de code ‘LUX’ voorkomen? Dan is je toestel geschikt voor bellen via VoWiFi en VoLTE. Je ontvangt van ons een sms zodra we bellen via wifi/4G voor jou activeren.
  • Zie je 'LUX' niet voorkomen? Dan is je toestel niet geschikt en kan je helaas niet bellen via 4G/wifi met dat toestel.