Telenet.be
 

De Telenet-app in detail

Haal alles uit je Telenet met de Telenet-app

Dankzij het handige startscherm krijg je in één oogopslag een snel overzicht van de belangrijkste features van de app.


Je kan in een oogopslag zien…

  • of je gaat toekomen met je data tot het einde van de periode.
  • wat je openstaand saldo is.
  • hoe je je wifi-netwerk kan delen of scannen.
     

Is er een belangrijk bericht? Dan verschijnt dat ook bovenaan het startscherm.

 

 
 

Test en verbeter je wifi-ervaring

Je thuisnetwerk beheren

De opstelling van je thuisnetwerk

  • Je ziet hier alle Telenet-toestellen die rechtstreeks verbonden zijn met je thuisnetwerk.
  • Klik op een toestel om de details ervan te zien. Je ziet de toestellen die verbonden zijn met dat toestel zoals bv. je smartphone of tablet.
  • Je ziet ook het IP-adres en het MAC-adres van dat toestel.
  • Veelgestelde vragen over je thuisnetwerk in de Telenet-app.


Netwerkinstellingen aanpassen

  • Je kan je netwerknaam en wachtwoord aanpassen
  • Tip: Als je je netwerknaam en -wachtwoord aanpast, vergeet dan niet om ook je nieuwe wifi-wachtwoord in te stellen op je andere toestellen of applicaties (bv. printer, mailbox,).
     

Deel je wifi

  • Je kan je wifi-paspoort delen met je gasten.
 

Internetprobleem? Zo los je het op

Speedtest

  • Onder de knop 'Beheren' vind je de Speedtest terug.
  • Een speedtest meet de gemiddelde internetsnelheid tussen je toestel en je netwerk.
     

Herstart je modem

  • Onder de knop 'Beheren' vind je de Herstart je modem terug.
  • Als je op geen enkel toestel nog verbinding hebt, is het altijd een goed idee om je modem eens te herstarten. Ook bij een trage verbinding of slecht bereik kan dat helpen. Je internetverbinding zal tijdens het herstarten verbroken zijn.

 

Diagnose

  • Onder de knop 'Beheren' vind je 'Diagnose'. Die start ook op als je op de knop 'Diagnose' klikt op hetzelfde scherm.
  • Werkt je internet niet zoals het moet? Check samen met ons je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. We beginnen met een grondige analyse van het Telenet-netwerk, de verbinding tot aan je modem en je modem zelf.

 

Wifi-pods bestellen 

  • Onder de knop 'Beheren' kan je ook 'Wifi-pods bestellen'.
  • Heb je al wifi-boosters? Dan kan je ook nog oudere wifi-boosters bestellen maar alleen telefonisch via 015 66 66 66.
  • Heb je al Telenet 360° Wifi? Dan kan je extra wifi-pods bestellen via de knop Telenet 360° Pod toevoegen.

 

 
 
 

Ontdek wat je nog allemaal kan...

Je mobiel verbruik beheren

  • Heb je WIGO van Telenet? Dan kan je je mobiele verbruik en dat van anderen bekijken.
  • King, Kong of Prijs volgens verbruik: Je kan bekijken hoeveel belminuten, sms'en of mobiele data je al verbruikt hebt.
  • Verbruik beheren? Verbruikslimieten of –herinneringen instellen? Dat kan via de knop Verbruik beheren.
  • Druk op dit symbool in het menu onderaan:
     
 
 

Je internetverbruik bekijken

  • Je kan per dag je internetverbruik raadplegen.
  • Klik op Daluren om je verbruik in de daluren te zien
  • Wil je weten wanneer je maandelijkse volumelimiet nadert of wanneer je bijna intensieve verbruiker wordt? Stel dan een herinnering in bij Meldingen.

Tip 

  • Heb je abonnement met vast volume en wil je extra volume bestellen? Dat kan voorlopig nog niet via de Telenet-app.
  • Druk op dit symbool in het menu onderaan:
 
 

Je saldo bekijken en betalen

  • Je kan je aanrekeningen bekijken en betalen via de app. Je kan je openstaand saldo nakijken, de details van je aanrekening controleren en je aanrekening eenvoudig betalen via de app.
  • Je kan ook een domiciliëring aanvragen, wijzigen of stopzetten. Makkelijk, toch? 
  • Druk op dit symbool in het menu onderaan:
 
 

Je Telenet-diensten beheren

  • Je kan ook je Telenet-diensten bekijken en aanpassen.
  • Druk op Mijn Diensten in het menu. Je ziet nu een overzicht van je abonnementen en opties. Wil je je Telenet-diensten zelf aanpassen? Druk dan op de knop Beheer je diensten.
  • Druk op dit symbool in het menu onderaan:
     
  • Tip: Krijg je de melding dat je opnieuw moet aanmelden? Zet dan je private browsing uit als je Safari gebruikt.
 
 

Berichten ontvangen

  •  Je ontvangt voor jou relevante en persoonlijke berichten  in de Telenet- app (bv. over je verbruik).
  • Je kan er zelf voor kiezen om push-berichten te ontvangen.
  • Als je een nieuw bericht hebt, dan zie je dat onderaan in de menubalk bij berichten.
 
 

Support binnen handbereik

  • Je krijgt een overzicht van de veelgestelde vragen per abonnement en je kan zelf iets anders opzoeken op Klantenservice.
  • Je kan ons contacteren via Whatsapp.
  • Druk op dit symbool in het menu onderaan: