Heb je al een domeinnaam die momenteel gehost wordt bij een andere provider? Dan kan je die makkelijk overzetten naar Telenet Business.
Je geniet van een aantal gratis diensten zoals:
Hoe je je domeinnaam overbrengt naar Telenet Business hangt af van de extensie van de domeinnaam die je wil verhuizen.
1. Ga naar onze website en geef je gewenste domeinnaam in.
2. Er zijn nu 2 opties.
3. In beide gevallen moet je een transfercode of een tradecode ingeven.
Goed om te weten: Via http://www.dns.be en http://www.eurid.eu (account aanmaken vereist) kan jij zelf ook de code aanvragen en ontvangen.
4. Na ontvangst van deze code start Telenet de registratieprocedure op.
Opgelet!
Voor alle andere domeinnaamextensies volg je dezelfde procedure als voor een .be of een .eu domein maar moet je de autorisatiecode of token rechtstreeks bij de registrar opvragen. Zonder deze autorisatiecode kunnen wij geen verhuis starten.
1. Ga naar onze website en geef je gewenste domeinnaam in.
2. Kies de juiste optie:
3. In beide gevallen moet je een autorisatiecode ingeven.
4. Na ontvangst van deze autorisatiecode start Telenet de registratieprocedure op.
5. Nadien stuurt onze registrar een e-mail naar de huidige eigenaar van de domeinnaam. Die e-mail moet bevestigd worden door op de voorziene beveiligde link te klikken en de instructies te volgen. Als het e-mailadres niet meer geldig is, kan je best je huidige registrar vragen om je e-mailadres aan te passen (administratief contact en/of registrant). Afhankelijk van het domein zal de e-mail afkomstig zijn van @ascio.com, @dns.lu, @afnic.fr. Twijfel je? Neem dan gerust contact met ons op.
6. Zodra de transfer is goedgekeurd, wordt die verder afgehandeld door de registrar en ontvang je van Telenet een e-mail zodra de transfer voltooid is. Het kan zijn dat je ook van de vorige registrar nog een e-mail ontvangt met de vraag om ook aan hen te bevestigen.
7. Klaar! Je kan nu je domeinnaam beheren en instellen via het MyCloud controlepaneel.
Wanneer de registratieperiode van je domeinnaam verlopen is, en je je domeinnaam niet op tijd verlengt, gaat je domeinnaam in quarantaine. Hoelang dat is, hangt af van de extensie. Tijdens de quarantaineperiode ben jij nog altijd de eigenaar van de domeinnaam en kan niemand anders die domeinnaam overnemen.
Als je dat wil, kan je je domeinnaam alsnog verlengen en opnieuw activeren. Contacteer ons hiervoor op 09 326 90 94. Opgelet: voor bepaalde extensies kan er een reactiveringskost aangerekend worden bovenop de verlengingsprijs.
Wanneer je een bestaande domeinnaam overzet naar Telenet Business kan het iets langer duren vooraleer die actief is. Dit hangt af van de domeinextensie en van hoe snel de eigenaar van het domein de transfer bevestigt.
Wij registreren je domeinnaam altijd op de naam die jij doorgeeft en niet op naam van Telenet Business. Dat kan de naam van een fysiek persoon of een bedrijf/organisatie zijn. Die persoon of dat bedrijf is dan de wettelijke eigenaar (licensee of registrant).
Een domeinnaam is altijd verbonden aan een domeinnaamhouder (of licentiehouder). Mits akkoord van beide partijen kan je beslissen om jouw domeinnaam over te dragen aan een nieuwe eigenaar of kan je zelf eigenaar worden van iemand anders zijn domeinnaam.
De nieuwe eigenaar van de domeinnaam moet in dat geval een tradeprocedure starten (ook wanneer het domein al bij Telenet Business Hosting & Cloud geregistreerd staat). Tijdens die aanvraag zal gevraagd worden de nieuwe contactgegevens te voorzien. Meestal gebeurt zo’n tradeprocedure:
Graag hulp of meer uitleg?
Al klant? Stel je vraag via 09 326 90 94.
Klant worden? Bel 0800 66 066.