Webmail

TV met een kaartje (CI+ module)

Met een CI+ module kijk je digitale tv rechtstreeks op je tv-toestel, met een Telenet Business smartcard.

Je kijkt live via de coaxverbinding, zonder decoder of extra bekabeling.

Belangrijk: TV met een kaartje is niet meer verkrijgbaar. Geen zorgen.
Met de Business TV-box geef je gasten, bezoekers of bewoners een premium tv-ervaring, net als thuis.

Mijn smartcard werkt niet. Wat kan ik doen?

1. Kijk na of je smartcard juist in de CI+ module zit
  • Hou de CI+ module met de gele sticker naar boven.
  • Hou de Telenet-smartcard met de gouden chip naar boven.
  • Schuif de Telenet-smartcard in de CI+ module zoals afgebeeld, met de gouden chip eerst.

2. Kijk na of de CI+ module juist in je tv-toestel zit

TV met ingebouwd CI+ slot

Bij de meeste tv-toestellen zit het CI+ slot aan de linkerzijde

Schuif de CI+ module erin.

TV met apart CI+ slot

Bevestig het CI+ slot op je tv-toestel. 

Schuif de CI+ module erin.

Hoe los ik storingen op mijn scherm op?

Zie je storingen zoals blokvorming op je tv-beeld? Meestal kan je dit eenvoudig zelf oplossen met deze stappen.
 

Stap 1: Controleer de aansluiting

Zorg dat de kabel tussen je tv-toestel en de wandcontactdoos zo kort mogelijk is.

Hoe langer je coaxkabel, hoe zwakker het signaal.

 

Zit je wandcontactdoos in de meterkast? Dan geldt de afstand vanaf hier.

Stap 2: Controleer de wandcontactdoos van je tv-aansluiting

Kijk na of het contactpunt van de wandcontactdoos beschadigd is of loszit.

 

Opgelet: merk je schade of een los contact?
Herstel dit dan niet zelf, maar neem contact met ons op.

Stap 3: Check je kabels

Zorg ervoor dat de coaxkabel en de powerkabel van je tv-toestel niet verstrengeld zitten en dat de uiteinden van de coaxkabel goed zijn vastgedraaid.

Foutmelding CAM17 of installatie niet gelukt?

Heb je je CI+ module nog maar pas geïnstalleerd? Dan kan het tot 30 minuten duren voor je tv kan kijken.

Op een aantal tv-zenders kan ondertussen een zwart scherm verschijnen.

Mogelijke problemen

  • Geen zenders gevonden tijdens het scannen 
  • Geen beeld na installatie
  • Foutmelding 17
  • Ander technisch probleem 

Wat kan je doen?

Mijn smartcard is niet meer actief

Gebruik je je smartcard al meer dan 2 maanden niet? Dan kan je tijdelijk geen tv meer kijken. 

 

Zo los je dit eenvoudig op:

  • Zet je tv aan en laat hem minstens 60 minuten voor het hele uur (bv. 13:00, 14:00, 15:00...) aanstaan.
  • Op elk volledig uur wordt je smartcard automatisch bijgewerkt. 
  • Na de update werkt je smartcard terug zoals gewoonlijk.

Hoe stem ik mijn zenders opnieuw af?

Vind je sommige zenders niet meer terug of staan ze plots op een andere plaats?

Stem je tv dan (opnieuw) af, zodat je weer de standaardnummering hebt.

Goed om te weten over tv-diensten

  • Je kan TV met een kaartje (CI+ module) niet meer aankopen of huren.
    Bestaande modules blijven we uiteraard ondersteunen.

  • Gebruik je de CI+ module 60 dagen niet?
    Dan schakelt die zichzelf uit. Je lost dit op door je tv opnieuw aan te zetten. Na een tijdje (max. 1 uur) kan je terug tv-kijken.

  • Je kan met één CI+ module maar op één tv-toestel tegelijk tv-kijken.
    Je CI+ module moet dus altijd in je tv-toestel zitten. 

  • Wil je je CI+ module in een ander tv-toestel gebruiken?
    Dan moet je de eerste keer wel opnieuw de installatiestappen doorlopen.

  • Het CI+ slot van je tv-toestel is gevoelig voor slijtage.
    Door het vaak in- en uitschuiven van je CI+ module in je tv-toestel kan het slot beschadigd raken.

  • De volgorde van je zenders kan je veranderen met de handleiding van je tv.
    Op zenders.be vind je de handleidingen voor heel wat tv-merken. Contacteer je tv-fabrikant voor meer informatie.

  • TV met een kaartje werkt enkel via coax, niet met fiber.

  • Heb je ook Telenet-internet?
    Download dan de Telenet TV-app op je smartphone of tablet en kijk verder waar je maar wil.

  • Je kan de Business TV-box niet combineren met TV met een kaartje.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op