NL FR
NL FR
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Connectiviteit
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Telefonie
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
ICT
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Sectoren
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Inspiratie
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact

Eerste hulp bij tv-problemen

Heb je problemen met je tv-beeld, geluid of afstandsbediening?

Met deze tips los je de meest voorkomende storingen eenvoudig zelf op.

Blokvorming in het beeld

Zie je blokjes of ervaar je haperingen in het beeld?

  • Controleer of de coaxkabel stevig is aangesloten op zowel je tv-decoder als het aansluitpunt in de muur.
  • Een losse of beschadigde kabel kan signaalverlies veroorzaken.

Geen signaal of helemaal geen beeld?

  • Controleer of je tv op de juiste bron (HDMI-ingang) is ingesteld.
  • Kijk ook na of de HDMI-kabel goed is aangesloten tussen je decoder en je tv.
  • Staat de bron juist ingesteld? Probeer dan een andere HDMI-poort op je tv.
  • Test ook even een andere kabel om problemen met je toestel of kabel uit te sluiten.

Foutmelding: geen abonnement op deze zender

Zie je de melding dat je geen abonnement hebt op een bepaalde zender, terwijl dat wel het geval is?

  • Laat je decoder minstens 60 minuten aanstaan zonder hem uit te schakelen.
    Het signaal kan in die tijd automatisch hersteld worden.

  • Heb je na een uur nog steeds geen beeld?
    Neem dan contact op met onze klantendienst voor verdere hulp.

Beeld zonder geluid

Zie je beeld, maar hoor je niets?

  • Controleer eerst of je het volume hoger kan zetten met de volumeknop van je Telenet- en tv-afstandsbediening.
  • Kijk na of je tv niet op Mute staat.
  • Kijk na of de HDMI-kabel nog steeds goed aangesloten is.
  • Heb je een externe geluidsinstallatie? Controleer ook daar het volume en de aansluitingen.
Nog steeds geen geluid?
  • Druk op het huisje op je afstandsbediening.
  • Ga naar het tandwiel (instellingen).
  • Kies Beeld en geluid.
  • Zet Dolby Audio op Uit.

Probleem met opnames of tv-gids

Kan je geen opnames bekijken of maar twee dagen vooruitkijken in de tv-gids?

Dan is er een probleem met je internetverbinding. Kijk na of de netwerkkabel nog correct is aangesloten op je tv-toestel.

Heb je een recente tv-box?

Ga dan via het menu (huisje) naar Instellingen > Systeem > Diagnose.

Daar kan je nagaan of de signaalkwaliteit en de aansluiting (bijvoorbeeld de netwerkkabel) in orde zijn.

Problemen met de afstandsbediening

Reageert de afstandsbediening niet meer?

  • Haal de batterijen uit je afstandsbediening en steek ze er opnieuw in.
  • Probeer de afstandsbediening met nieuwe batterijen.
  • Helpt dit niet? Koppel je afstandsbediening opnieuw met je TV-box.

Toch nog problemen?

Is je probleem met bovenstaande stappen niet opgelost? Probeer dan eerst je toestel te herstarten:

  • Heb je een TV-box met een aan- en uitknop? Schakel hem dan een tiental seconden uit.
  • Geen knop? Haal de stroomkabel een tiental seconden uit en sluit hem opnieuw aan.

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Alle stappen doorlopen, maar nog geen resultaat? Geen zorgen.

Hou deze info bij de hand als je ons contacteert, zo kunnen we je sneller helpen.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op