NL FR
NL FR
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Connectiviteit
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Telefonie
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
ICT
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Sectoren
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Inspiratie
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact

De aanpassing van de prijzen

Vanaf 01/05/2025 voert Telenet Business een prijsaanpassing door voor bepaalde diensten. De prijsverhoging stelt ons in staat om je dezelfde kwaliteit van dienstverlening aan te bieden en te blijven verbeteren.

 

Is de prijsaanpassing voor jouw diensten van toepassing? Dan krijg je eind maart een brief van ons. Op de brief vind je een tabel met de naam van de dienst, het installatieadres, de oude en de nieuwe prijzen. Zo krijg je een duidelijk en persoonlijk overzicht.

 

Goed om te weten: wordt een dienst niet vermeld in de brief? Dan is er ook geen prijsaanpassing. Op je factuur na 01/05/2025 kan je dus diensten met een aangepaste prijs zien en diensten waarvoor geen prijsaanpassing is gebeurd.

De eerste factuur na de aanpassing

Voor de periode tot en met 30/04/2025 worden de oude prijzen toegepast en vanaf 01/05/2025 de nieuwe. Op de eerstvolgende factuur zie je dus misschien uitzonderlijk een bedrag dat iets lager is dan de nieuwe prijs.
 
Afhankelijk of je facturen per maand, per kwartaal of per jaar krijgt, kan het natuurlijk nog even duren voor de eerste factuur met de nieuwe prijzen bij jou toekomt. We lichten ook graag enkele specifieke voorbeeldfacturen toe.

Maandelijkse factuur opgesteld op 01/05/2025

Een factuur opgesteld op 01/05 met kosten voor de periode van 01/05 t.e.m. 31/05. De nieuwe prijzen worden onmiddellijk toegepast.

Maandelijkse factuur opgesteld op 15/04/25

Een factuur opgesteld op 15/04 met kosten voor de periode van 16/04 t.e.m. 15/05. Op de eerstvolgende factuur van 15/05 verschijnen dus verschillende lijnen om de periode van 01/05 t.e.m. 15/05 correct te factureren:

  • de periode aan de oude prijs wordt in mindering gebracht.
  • dezelfde periode wordt gefactureerd aan de nieuwe prijs.

Verder verschijnt ook de nieuwe periode van 16/05 t.e.m. 15/06 aan de nieuwe prijs

Jaarlijkse factuur opgesteld op 04/02/25

Een jaarlijkse factuur opgesteld op 04/02/25 met kosten voor de periode van 01/02/25 t.e.m. 31/01/26. Om de periode tot de volgende factuur niet te lang te maken, krijg je een tussentijdse rechtzetting op 04/05/25 voor de periode van 01/05/25 t.e.m. 31/01/26. Hierop zie je dat:

  • de periode aan de oude prijs in mindering wordt gebracht.
  • dezelfde periode wordt gefactureerd aan de nieuwe prijs.
Goed om te weten
  • Hebt je een dienst ondertussen stopgezet? Dan zal de prijsaanpassing niet van toepassing zijn op die dienst. De aanpassing is enkel van toepassing op diensten actief op 01/05/25
  • Heb je vragen over de aanpassing? Dan kan je altijd terecht bij onze klantendienst. Wij bekijken dan samen de specifieke noden en situatie van jouw bedrijf.
  • Heb je diensten die van prijs veranderen op 28/04/25? Dan geven we je daar ook graag begeleiding bij.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op