nl

Problemen met de Telenet TV-app/-website

Werkt je tv-app of -website niet meer? Gelukkig is dat snel opgelost met behulp van enkele checks.

Sluit de app

Sluit de Telenet TV-app volledig af door 'm weg te swipen. Start de app daarna opnieuw op.

Controleer je internetverbinding

  • Is je toestel verbonden met het internet?
  • Heb je een goede internetverbinding (minimum 2 Mbps)?
  • Staat de vliegtuigmodus van je smartphone of tablet aan?
  • Is de optie mobiele data aangevinkt (als er geen wifiverbinding is). Ga naar Instellingen en App-voorkeurenOpgelet: zowel de optie mobiele data in de app als je mobiele data van je toestel moeten aanstaan.

Controleer je soft- en hardwareversie

  • Controleer of je toestel de juiste software heeft:
    • Android: vanaf versie 6.0
    • Apple: Vanaf iOS 12.1
  • Kijk je via telenet.tv? Check dan of je de juiste browser gebruikt.

Download de app opnieuw

  • Verwijder de app en download en installeer hem daarna opnieuw.
  • Controleer  of je app met de laatste versie werkt. Kijk ook zeker na of je toestel het nieuwste besturingssysteem heeft.

Toestel rooted of jailbroken?

  • Sommige (vaak goedkopere) smartphones en tablets zijn rooted als je ze koopt of  uitgerust met een niet-goedgekeurde Android-versie. In dat geval krijg je een foutmelding en kan je geen tv-kijken. 
  • Je kan je toestel controleren via een app (bv. Root Checker voor Android).
  • Telenet bepaalt niet zelf welke toestellen en besturingssystemen ondersteund worden. 

Geen oplossing?

  • Contacteer ons, en samen bekijken we wat voor jou de beste oplossing is.
Zoek je iets anders?