Problemen met de Telenet TV-app/-website
Werkt je tv-app of -website niet meer? Gelukkig is dat snel opgelost met behulp van enkele checks.
Sluit de app
Sluit de Telenet TV-app volledig af door 'm weg te swipen. Start de app daarna opnieuw op.
Controleer je internetverbinding
- Is je toestel verbonden met het internet?
- Heb je een goede internetverbinding (minimum 2 Mbps)?
- Staat de vliegtuigmodus van je smartphone of tablet aan?
- Is de optie mobiele data aangevinkt (als er geen wifiverbinding is). Ga naar Instellingen en App-voorkeuren. Opgelet: zowel de optie mobiele data in de app als je mobiele data van je toestel moeten aanstaan.
Controleer je soft- en hardwareversie
- Controleer of je toestel de juiste software heeft:
- Android: vanaf versie 6.0
- Apple: Vanaf iOS 12.1
- Kijk je via telenet.tv? Check dan of je de juiste browser gebruikt.
Download de app opnieuw
- Verwijder de app en download en installeer hem daarna opnieuw.
- Controleer of je app met de laatste versie werkt. Kijk ook zeker na of je toestel het nieuwste besturingssysteem heeft.
Toestel rooted of jailbroken?
- Sommige (vaak goedkopere) smartphones en tablets zijn rooted als je ze koopt of uitgerust met een niet-goedgekeurde Android-versie. In dat geval krijg je een foutmelding en kan je geen tv-kijken.
- Je kan je toestel controleren via een app (bv. Root Checker voor Android).
- Telenet bepaalt niet zelf welke toestellen en besturingssystemen ondersteund worden.
Geen oplossing?
- Contacteer ons, en samen bekijken we wat voor jou de beste oplossing is.