Met een domiciliëring geef je Telenet toestemming om het bedrag van je aanrekening elke maand rechtstreeks op te vragen bij je bank.
In onderstaande interactieve video leggen we je graag uit wat de voordelen van een domiciliëring zijn, wat er gebeurt als er onvoldoende geld op je rekening staat en hoe je een terugbetaling aanvraagt.
Telenet werkt voor domiciliëringen samen met Doccle. Een domiciliëring aanvragen, aanpassen of stopzetten doe je makkelijk via Mijn Telenet of de Telenet-app. Dat kan ook via Doccle als je Telenet-account met Doccle is verbonden.
Aanvragen
Na je aanvraag, activeren wij binnen twee werkdagen je domiciliëring.
Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail met de datum van je eerste aanrekening via domiciliëring. In bijlage vind je ook je domiciliëringsmandaat.
Aanpassen
Verander je van bank of wil je het rekeningnummer aanpassen?
Dan activeren wij binnen twee werkdagen een nieuwe domiciliëring en zetten je vorige automatisch stop. Dat betekent ook dat je op je aanrekening een nieuwe mandaatreferentie zal zien.
Stopzetten
Wil je niet meer automatisch betalen? Zet je domiciliëring stop!
Je Telenet-domiciliëring verdwijnt pas na 36 maanden uit het overzicht van je bank, maar je kan dit ook zelf verwijderen. Wacht dan best op je eerstvolgende aanrekening om te zien of je nog één keer via domiciliëring betaalt of niet.
Dan kan het zijn dat je de eerstvolgende aanrekening nog een laatste keer met je vorige mandaatreferentie betaalt. Tip! Op je aanrekening staat altijd duidelijk vermeld hoe je die betaalt.
Je domiciliëring kan geweigerd worden omdat:
Eerste weigering
We laten je via e-mail en/of sms weten dat je domiciliëring geweigerd werd en vragen je om het openstaand saldo meteen te betalen via overschrijving.
Ontvangen we je betaling niet voor de opmaak van je volgende aanrekening? Dan vragen wij het bedrag opnieuw op bij je volgende aanrekening. Je betaalt dan je vorige en nieuwe aanrekening samen. We rekenen een herinneringskost (€ 10) aan voor laattijdig betalen.
Tweede weigering
We zetten je domiciliëring stop. Je betaalt vanaf dat moment via overschrijving. We rekenen een herinneringskost (€ 10) aan voor laattijdig betalen.
Wil je nadien toch opnieuw via hetzelfde domiciliëringsmandaat betalen? Contacteer ons.
Let op! Heb je je domiciliëring zelf stopgezet, ben je van bank veranderd of werd je rekeningnummer geblokkeerd? Dan kan je hetzelfde mandaat niet opnieuw activeren. Vraag een nieuwe domiciliëring aan.
Rekening geblokkeerd of stopgezet
Je bank laat ons weten of je rekening geblokkeerd of stopgezet is bij opvraging via domiciliëring. We zetten je domiciliëring stop. Je betaalt je huidige en volgende aanrekeningen via overschrijving.