Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Go with the flow

 
 

Vragen over Flow Tech? Hier het antwoord.

Waarom werkt Telenet aan Flow Tech?

Bij Telenet profiteer je van het snelste netwerk, maar snelheid is niet alles. Want wat heb je aan snel internet als het niet naadloos werkt?

 

Het is onze ambitie om jou -dankzij Flow Tech- nu en in de toekomst, één ultieme online ervaring te geven. Zonder haperingen. Waar je ook bent en waar je ook naartoe gaat.

 

We willen ervoor zorgen dat al onze toestellen en netwerken steeds vlotter met elkaar connecteren en dat je in de toekomst altijd vlot online kan. Ook als je met steeds meer toestellen tegelijk online wil, en meer en meer toepassingen gebruikt die steeds meer bandbreedte nodig hebben.

 

Daarom werken we continu aan verbeteringen. Zo kunnen we garanderen dat jouw online ervaring steeds naadlozer wordt. En moet het in de toekomst bijv. perfect normaal zijn om thuis een filmpje te beginnen kijken en dit zonder onderbrekingen helemaal uit te kijken terwijl je naar je werk gaat. Zelfs als je ondertussen op de bus of trein springt.

Wat betekent Flow Tech voor mij als klant?

Dankzij Flow Tech ben je steeds optimaal online. Zo kan je supersnel en naadloos surfen, op al je toestellen tegelijk. Zowel thuis als onderweg. En als je daarbij bedenkt dat we deze ervaring steeds blijven verbeteren, mag je gerust zijn: bij Telenet zit je goed.

Hoe weet ik of ik al Flow Tech heb?

Vandaag zit Flow Tech al in 80% van onze modems, die voor internet gebruikt worden. En ook in een aantal andere toestellen, meer specifiek de volgende:

Naast deze toestellen, zit er ook Flow Tech in de Telenet Mobile-app: Dankzij de optie ‘automatisch Wifi-beheer’ hoef je slechts 1 keer in de app in te loggen om altijd vanzelf te connecteren met het Wi-Free netwerk. Als het signaal sterk genoeg is tenminste. Flow Tech zorgt er ook voor dat gekende privé-netwerken steeds voorrang krijgen en dat je ook in het buitenland automatisch verbindt met de publieke Wifi-netwerken van onze partners. Deze handige optie staat default aan wanneer je de app downloadt. Je laat deze functionaliteit dus best aan staan.


En dit is slechts het begin! In de toekomst zullen we Flow Tech in steeds meer van onze toepassingen en producten blijven uitrollen. En onze technologieën voortdurend verbeteren.


Hoe weet ik welk type modem ik heb?
Het type modem of Acces Point kan je aflezen van de sticker op het toestel. Of je kan het opzoeken op Mijn Telenet.

Moet ik zelf iets installeren?

Nee, je hoeft zelf niets te doen. Flow Tech zit al in heel wat van onze producten. En via automatische updates vanop afstand zorgen we ervoor dat je thuisnetwerk steeds up-to-date is. Dit doen we via de cloud. In onze nieuwe producten wordt Flow Tech steeds automatisch ingebouwd.

Werkt Flow Tech ook met een Powerline of Access Point die niet van Telenet is?

Voor een naadloze ervaring kies je best voor eentje van Telenet. In tegenstelling tot een Powerline of Access Point van een ander merk, werken onze exemplaren dankzij Flow Tech beter met elkaar samenen schakelen ze je naadloos over tussen de verschillende Wifi-punten in je huis. Bovendien:

  • zijn ze uitgebreid door Telenet getest en goedgekeurd
  • laten ze toe dat Telenet vanop afstand software-updates doet
    • zo blijft alles snel, up-to-date en veilig
    • Problemen? We kunnen vanop afstand de juiste diagnose stellen
  • zijn ze allemaal te beheren via Mijn Telenet
  • vormen ze één Wifi-netwerk bij je thuis omdat ze automatisch het wachtwoord en de netwerknaam van je modem overnemen.

Hoe weet ik of mijn huidige Powerline-adapters compatibel zijn met eventuele nieuwe die ik nu aankoop?

Niet alle (Wifi) Powerline-adapters zijn compatibel met elkaar. Wanneer je niet-compatibele adapters samen gebruikt, dan heeft dit een slechte invloed op de kwaliteit van je netwerk. Je vraagt dus best advies in een Telenet-winkelpunt als je een extra Powerline of Wifi-Powerline adapter koopt. Voorlopig is de Wifi-Powerline (Comtrend PG9072-TN) enkel compatibel met onze nieuwste Powerline-adapter (Comtrend PG9073 LG-TN). Maar in de toekomst zal dit uitgebreid worden.


Wil je weten hoe ze eruitzien? Volg deze link.

Wat doet een Access Point en wat doet een Powerline? En heb ik beiden absoluut nodig om goed Wifi-bereik te hebben?

De Wifi-signalen die je Telenet-modem uitzendt, geraken moeilijk door muren, deuren, beton of glas. Bovendien staat je modem vaak in de garage of berging. Daarom kan het nodig zijn om het signaal uit te sturen naar de rest van het huis. Hiervoor zijn er 3 netwerkuitbreiders:

  • Access Point: 
    Dit toestel moet je met je modem verbinden aan de hand van een netwerkkabel (ook wel UTP-kabel genoemd). Vervolgens zendt het dan Wifi uit in de ruimte waar je hem plaatst.
  • Wifi-Powerline adapter:
    In tegenstelling tot de gewone Powerline-adapter, creëer je met deze adapter extra Wifi-dekking in de kamer(s) waar je de Wifi Powerline in het stopcontact steekt. Je moet hem altijd combineren met een gewone Powerline, die je met je modem verbindt.
  • Powerline-adapter:
    Deze gewone Powerline zendt geen Wifi uit. Je hebt er telkens een set van nodig. De ene verbind je via een UTP-kabel met je modem, en de andere in een andere ruimte met een vast toestel, dat een internetconnectie nodig heeft. Dit doe je ook via een UTP-kabel. De communicatie van het Internetsignaal tussen de beide Powerlines verloopt via het stroomnetwerk. Je hebt dus geen interne UTP-bekabeling in je huis nodig.

Meer weten? Volg deze link.

Mijn smartphone schakelt nu ook al automatisch om van Wifi naar 3G/4G en omgekeerd. Is dat dan Flow Tech?

Inderdaad, soms schakelt je smartphone nu ook al naadloos om. Maar momenteel beslist je smartphone zelf wanneer hij dat doet op basis van eigen metingen. Met Flow Tech gaan we aanvullend metingen doen vanuit het netwerk. Zo kunnen we je smartphone beter informeren wanneer hij je best omschakelt.

Mijn Wifi werkt niet optimaal. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?

Geen nood, dit kan verschillende oorzaken hebben. Misschien surf je aan verlaagde snelheid omdat je maandelijks basisvolume op is. Het kan ook dat het draadloze signaal van je modem niet geactiveerd is. Deze zaken kijk je best al even na voor je het probleem oplost met dit stappenplan.

Wat is de Telenet Mobile-app?

Met de Telenet Mobile-app heb je volledige controle over je mobiele verbruik. Bovendien kan de app je automatisch verbinden met gratis Wifi- en Wi-Free-netwerken, zelfs in het buitenland. Zo kan je heel wat besparen. Meer weten? Volg deze link.

In welke Europese landen kan je met de Telenet Mobile app op de publieke Wifi-netwerken van onze partners?

In deze landen vind je publieke Wifi-netwerken die je als Telenet-klant kan gebruiken.

Land

Operator

Hongarije

UPC

Ierland

UPC

Nederland

Ziggo

Oostenrijk

UPC

Polen

UPC

Roemenië

UPC

Slovakije

UPC

Tsjechië

UPC

Zwitserland

UPC

Meer weten over surfen in het buitenland? Lees er hier alles over.