Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Onderweg vlot verbonden
altijd en overal

Ons netwerk zorgt ook on the go voor een goeie flow

 
 

Bereikbaar in elk hoekje van ‘t land

In het bereik van ons netwerk blijven we voortdurend investeren. Zo kan je ook onderweg rekenen op een superstabiel en supersnel netwerk, voor een optimale mobiele ervaring.

Door de innovaties van de afgelopen maanden is onze 3G en 4G-dekking enorm gestegen, met als resultaat 99% geslaagde oproepen zonder onderbreking.

De Mobile Coverage Extenders zijn helaas tijdelijk uitgeput. Het zal jammer genoeg nog een tijdje duren alvorens er een nieuwe voorraad is.

Wil jij op de hoogte gehouden
worden van zodra ze weer te koop zijn?

Het formulier wordt verzonden Even geduld ...
We kunnen je vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we je om onze klantendienst te contacteren.
  1. Verplicht Geef een geldig e‑mailadres in

Verwerking van persoonsgegevens

De persoonsgegevens die je ons hier meedeelt, worden opgenomen in de bestanden van Telenet BVBA, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, BTW BE0473.416.418, RPR Antwerpen, afdeling Mechelen (hierna “Telenet”), verantwoordelijke voor de verwerking.

 

Ben je nog geen Telenet klant? Dan verwerkt Telenet je persoonsgegevens enkel voor de nieuwe Telenet app. Zodra je Telenet klant wordt, zal de verwerking van je persoonsgegevens onderworpen worden aan het Telenet privacybeleid, waarover je op dat moment nader geïnformeerd wordt.

 

Ben je al Telenet klant? Dan worden je persoonsgegevens verwerkt zoals uiteengezet in het Telenet privacybeleid, conform je huidige privacy instellingen (zie Mijn Telenet). Wij informeren jou dat je te allen tijde het recht hebt om van privacy niveau te wijzigen.

 

Je hebt het recht Telenet te vragen om de persoonsgegevens die op jou betrekking hebben in te zien, ze te laten verbeteren, te laten wissen of over te dragen. Je kan deze rechten uitoefenen via Mijn Telenet (enkel voor Telenet klanten) en de Telenet winkelpunten. In het winkelpunt dien je eerst een bewijs van je identiteit over te maken, bij voorkeur aan de hand van een kopie van de voorzijde van je identiteitskaart.

 

Voor klachten in verband met de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet, kan je je wenden tot de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel / +32 (0)2 274 48 00 / commission@privacycommission.be / www.privacycommission.be ”

 
 
 
 
 

Evolutie 3G -en 4G dekking

 
 
Icoon supersnel en stabiel surfen
 
 

Overschakelen
op Wi-Free,
een makkie!

Je optimale mobiele ervaring wordt versterkt door een straf vast netwerk. Zo kan je bij Telenet als internetklant ook vrij surfen op de ontelbare Wi-Free locaties in België én op de netwerken van onze partners in het buitenland. Is er Wi-Free beschikbaar? Dan schakelen we je vanzelf over. Handig!

Overal tv-kijken met Yelo Play

Heb je digitale tv en internet van Telenet? Dan kijk je live naar meer dan 80 zenders overal waar je wilt in België. Dankzij ons performante netwerk kan dat via 3G, 4G of op eender welke wifi. En het wordt nog beter, want vanaf 1 april 2018 kan je ook live tv-kijken in de hele Europese Unie!

Icoon supersnel en stabiel surfen
 
 
 
 
 

4G-dekking van het Telenet-netwerk

Niet bindend document. Deze kaart toont de zones van ontvangst, toegankelijk voor een draagbare telefoon die buiten wordt gebruikt. Deze dekkingzones zijn computerberekend en hebben een indicatieve waarde. Telenet Group bvba verbetert haar netwerk constant. Er kunnen dus zones zijn waar u uw gsm kan gebruiken, maar die niet op de kaart staan vermeld. Gsm’s zenden radiostralen uit. Klimatologische omstandigheden, de structuur van het landschap, de aanwezigheid van obstakels of storingen door signalen afkomstig van andere apparaten kunnen de kwaliteit van het signaal verzwakken.

 

Verklaring betreffende verkeersbeheer

Mobiele communicatie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven: we zijn overal en altijd bereikbaar, we delen onze memorabele momenten en we nemen onze smartphones overal met ons mee. Onze mobieltjes zijn ook uitgegroeid tot een bondgenoot van onze eigen veiligheid: het laat ons toe om constant contact te houden met vrienden en familie en indien nodig kunnen we in alle omstandigheden meteen contact opnemen met de hulpdiensten. Voorkomen, waarschuwen… en geruststellen dat alles in orde is: dit is vandaag de dag ‘piece of cake’. Om de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening voor de klanten te kunnen verzorgen, controleert Telenet op een continue manier of het mobiele netwerk al dan niet overbelast is en of maatregelen nodig zijn om de capaciteit op een bepaalde locatie te verbeteren.  Meer in het bijzonder kan Telenet volgende maatregelen nemen om verzadiging te voorkomen en/of te verhelpen en de capaciteit op een bepaalde locatie te verhogen:

 

  • Het verkeer op een bepaalde locatie beter spreiden tussen de verschillende beschikbare technologieën (2G, 3G en 4G) en omliggende sites om verzadiging van een technologie of site te voorkomen.
  • Het plaatsen van tijdelijke sites (voornamelijk bij massa-evenementen).
  • Het bouwen van nieuwe sites.
  • Het in dienst stellen van bijkomend spectrum om capaciteitsproblemen op een bepaalde locatie beter te verwerken.
  • Telenet raadt zijn klanten aan om bij crisissituaties bij voorkeur sms-berichten of dataverbindingen te gebruiken eerder dan telefoongesprekken die meer capaciteit eisen.

 

Dankzij deze maatregelen kunnen de klanten van Telenet genieten van een betere gebruikservaring en zal meer in het bijzonder het aantal mislukte oproepen afnemen en de spraakkwaliteit verbeteren. Ook zal in dit geval de data kwaliteit verbeteren, wat betekent dat het gebruik van apps en andere data toepassingen vlotter zullen verlopen.

Verklaring betreffende mobiele snelheden

De snelheid van de mobiele internettoegangsdiensten

Overeenkomstig de Verordening (EU) 2015/2120 van het Europees Parlement en de Raad van 25 november 2015 tot vaststelling van maatregelen betreffende open-internettoegang dienen operatoren hun klanten te informeren over de snelheden van de aangeboden internettoegangsdiensten. Hieronder vindt u de verklaring van Telenet betreffende de mobiele internettoegangsdiensten.

De maximum download en upload snelheid van de mobiele internettoegangsdiensten op het mobiele netwerk zijn voor(Mbps=Megabit per seconde):

4G (LTE) : 130Mbps/32Mbps

3G : 23,3Mbps/4,2Mbps

De vermelde snelheden zijn maximumsnelheden: dit zijn technische maximumsnelheden die kunnen gehaald worden onder ideale omstandigheden.

Er zijn een aantal factoren die deze snelheden kunnen beïnvloeden zoals bijvoorbeeld de gebruikte technologie, maar ook de capaciteiten van uw mobiel apparaat.

Daarnaast spelen volgende factoren ook een belangrijke rol bij het bepalen van de haalbare snelheid: het aantal gebruikers die op hetzelfde ogenblik met éénzelfde zendmast zijn verbonden (bijvoorbeeld in geval van grote evenementen, festivals, enz.), de afstand tussen het mobiele apparaat en de zendmast, de locatie van uw mobiele apparaat (indoor, outdoor, geografische situatie), de weersomstandigheden,..