Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over de Telenet Mobile-app

Eerst even dit

Met de Telenet Mobile-app…

  • heb je volledige controle over je mobiele verbruik.
  • verbind je mobiele toestel automatisch met gratis wifi-en Wi-Free-netwerken. Zelfs in het buitenland.
     

Heb je de vernieuwde WIGO? 

  • Dan is de Telenet Mobile-app hét hulpmiddel om je verbruik onder controle te houden. De app toont je meteen, hoeveel jij en je gezin verbruiken, en hoeveel mobiele data je nog op zak hebt. Zo blijven jullie altijd en overal up-to-date!
     
 
 

Wat kan je doen met de app?

Kies je abonnement

Vernieuwde WIGO

 

Eerste WIGO

 

Een ander abonnement

Verbruik raadplegen

  • Als beheerder kan je zowel je eigen dataverbruik als het persoonlijke verbruik van al je gezinsleden bekijken.
  • Als gebruiker kan je je persoonlijke dataverbruik bekijken, en zie je ook hoeveel data jullie samen al verbruikt hebben.


Meer weten?

Waar?

In het scherm Verbruik. Dit is je beginscherm wanneer je de app opent (behalve de eerste keer, dan krijg je eerst wat informatie over hoe de app werkt).

Verbruiksmeldingen instellen

Om op de hoogte te blijven van jullie mobiele dataverbruik, krijg je standaard verbruiksmeldingen.

  • Beheerders krijgen standaard een sms en een e-mail op 80%, 95% en 100% verbruik.
  • Gebruikers krijgen standaard een sms op 100%.


Als beheerder kan je in de app ook extra verbruiksmeldingen instellen voor het familieverbruik én het persoonlijke verbruik van je gezinsleden.

 

Meer weten?

Waar?

In het scherm Meldingen.

Pauzeren

Bij je WIGO krijg je elke maand een volle pot mobiele data om samen te delen. Maar wat als iemand te gretig is en teveel data verbruikt?

 

In dat geval kan een beheerder van de WIGO die gebruiker tijdelijk pauzeren. De gebruiker heeft dan geen toegang meer tot de pot mobiele data, tot het einde van de aanrekeningsperiode of tot een beheerder de pauze weer beëindigt.

 

Opgelet: met WIGO 4 GB kan je je verbruik niet pauzeren. Uiteraard kan je op elk moment je mobiele data uitschakelen op je mobiele toestel zelf.


Meer weten?

Waar?

Kies in het scherm Verbruik de persoon die je wil pauzeren. Druk in het volgende scherm op de knop Pauzeren.

Opnieuw een volle pot mobiele data

In je WIGO zit elke maand een volle pot mobiele data om samen te gebruiken. Je pot wordt elke maand op de eerste dag van je aanrekeningsperiode weer aangevuld

 

Meer weten?

Waar?

In het scherm Verbruik zie je over hoeveel dagen je pot mobiele data weer gevuld wordt.

Je WIGO aanpassen

Als beheerder kan je via de app overstappen naar een andere WIGO, en opties toevoegen en beheren.

 

Meer weten?

Waar?

Druk in het scherm Beheren op het WIGO-icoon. In het volgende scherm kan je een andere WIGO kiezen (via Andere WIGO?) of je opties beheren. 

Voorspellingen

De app geeft een indicatie van wat je nog allemaal kan doen met de mobiele data in de pot. Bijvoorbeeld of je nog veel kan facebooken, tweets versturen, voetbalmatchen bekijken op Play Sports, ... 

Waar?

Druk in het het scherm Verbruik op de knop Daarmee kunnen jullie nog ..., of swipe naar boven.

 

Mobiel verbruik beheren

Mobiel abonnement bij Telenet? Dan kan je op de app...

  • bekijken hoeveel belminuten, sms’en of hoeveel mobiel internet je deze maand al verbruikt hebt. Heb je meerdere gsm-nummers op jouw Telenet-login? Kies dan bovenaan de app het nummer waarvan je het verbruik wil bekijken.
  • verbruiksherinneringen of -limieten instellen. Dat kan via Verbruik beheren. Meer weten?
  • extra opties bestellen bij je abonnement.

Automatisch verbinden met wifi

Heb je een internetabonnement bij Telenet? Bespaar op dataverbruik (3G, 4G) door automatisch te verbinden met wifi: 

  • Telenet Wi-Free netwerken in België. 
  • door jou gekende wifi-netwerken (bv. thuis, bij vrienden of familie,…)
  • gratis wifi-netwerken van onze partners in het buitenlandMeer weten?

Hoe aan- of uitzetten?
Klik onderaan de app op Wifi beheren en verbinden.
 
Goed om te weten
  • De app geeft automatisch voorrang aan gekende wifi-netwerken.
  • Het verbruik op Wi-Free-netwerken of in het buitenland telt mee in je Telemeter
 

Mobiel verbruik beheren

Mobiel abonnement bij Telenet? Dan kan je op de app...

  • bekijken hoeveel belminuten, sms’en of hoeveel mobiel internet je deze maand al verbruikt hebt. Heb je meerdere gsm-nummers op jouw Telenet-login? Kies dan bovenaan de app het nummer waarvan je het verbruik wil bekijken.
  • verbruiksherinneringen of -limieten instellen. Dat kan via Verbruik beheren. Meer weten?
  • extra opties bestellen bij je abonnement.

Automatisch verbinden met wifi

Heb je een internetabonnement bij Telenet? Bespaar op dataverbruik (3G, 4G) door automatisch te verbinden met wifi: 

  • Telenet Wi-Free netwerken in België. 
  • door jou gekende wifi-netwerken (bv. thuis, bij vrienden of familie,…)
  • gratis wifi-netwerken van onze partners in het buitenlandMeer weten?

Hoe aan- of uitzetten?
Klik onderaan de app op Wifi beheren en verbinden.
 
Goed om te weten
  • De app geeft automatisch voorrang aan gekende wifi-netwerken.
  • Het verbruik op Wi-Free-netwerken of in het buitenland telt mee in je Telemeter
 
 
 

App downloaden

Je kan de app gebruiken op je smartphone en op je tablet. Het kan op...

 

Opgelet

  • Heb je alleen een internetabonnement bij Telenet? Dan kan je de app niet gebruiken op een Windows Phone.
  • Heb je een OS-testversie (bv. iOS 11 beta of Android beta)? Die versie ondersteunt Telenet niet. Dat betekent dat we je helaas niet kunnen helpen als je problemen ondervindt met de app.

Tip

Meerdere gsm-nummers onder jouw Telenet-login? Koppel er een naam en/of foto aan. Zo zie je in de app meteen over wiens abonnement het gaat.

  • Kies in het startscherm het gsm-nummer en klik op het pijltje ernaast.
  • Pas de foto aan en/of geef een naam in. Je kan er ook voor kiezen dat nummer bovenaan in je overzicht te zetten. Klik dan op Bewaar.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs