Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Samen door uitzonderlijke tijden

We helpen je graag vlot door de zomer, ook als die er door corona wat anders zal uitzien. Daarom voorzien je nog zeker tot eind augustus van extra vast internet.


Vind je op deze pagina geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker ook een kijkje op telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter en Whatsapp staan we voor je klaar. We helpen je graag met een paar handige tips & tricks, en ook in onze Telenet-winkelpunten kan in alle veiligheid terecht.

 
 

De impact van het coronavirus op ons leven is nog niet voorbij. Ook in de zomer zal ons leven er nog niet helemaal normaal uitzien. Telenet helpt je graag door de zomervakantie. We voorzien een antwoord op je vragen, maken het leven makkelijker met handige tips & tricks én voorzien al zeker tot eind augustus extra vast internet.

Meer internet

Je werkt nog altijd (voornamelijk) van thuis uit, je vakantie breng je deze zomer door in je eigen tuin en je kinderen ruilen hun kamp in voor een extra week gamen in eigen huis. De kans is groot dat je door de coronamaatregelen thuis nog altijd meer vast internet gebruikt. Daarom blijft Telenet extra vast internet aanbieden. En dat doen we nog zeker tot eind augustus.

Moet ik dan ook meer betalen?

Nee! We vinden het belangrijk dat al onze klanten zorgeloos verbonden blijven, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Zonder daar meer voor te betalen.

Ik heb een abonnement met vast volume. Wat verandert er voor mij?

Je verbruik tellen we tot eind augustus maar voor de helft. Verbruik je bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

Let op: In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. Wel vullen je tellers maar met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.

Ik heb onbeperkt internet. Wat verandert er voor mij?

Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.

Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbpsupstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.

Waar vind ik mijn wifi-wachtwoord?

Gebruik je een werklaptop of -pc, of een toestel dat je nog niet met je thuisnetwerk verbond? Dan moet je eenmalig aanmelden met je wifi-wachtwoord. Dat vind je gemakkelijk terug in de Telenet-app (Onder ‘Wifi-netwerk’ kies je voor ‘Deel je wifi) of in Mijn Telenet via het blauwe kaartje ‘Je wifi-paspoort’.

De verbinding via mijn werklaptop is niet optimaal. Hoe komt dit?

Meestal surf je met je werklaptop via een beveiligde verbinding, of VPN. Vaak heb je via het werk ook een extra firewall of virusscanner.

 

Merk je problemen op met je internetverbinding op je werklaptop, of loopt een bepaalde website of applicatie (zoals Skype) niet vlot? Controleer of je met een eigen privétoestel hetzelfde merkt. Loopt het daar wel vlot? Dan ligt de oorzaak niet bij je internetverbinding. Neem dan contact op met de IT-afdeling van je werk, Telenet kan je hier helaas niet mee verder helpen.

 

Meer entertainment én beweging

Op café, naar de film of een concertje meepikken, dat zit er de komende weken helaas nog niet in. Daarom behouden we ons extra #SamenErdoor-aanbod in de TV-theek tot eind juni. Nood aan beweging? Ook aan je conditie hebben we gedacht! Met Play Fit brengen we fitness in jouw woonkamer.

Wat is Play Fit?

Werken aan je conditie, op adem komen met yoga of alles geven in een dans-sessie? En zonder je kot uit te komen of extra te betalen? Dat kan allemaal met Play Fit. We brengen fitness namelijk naar je tv thuis. Voel je het al kriebelen? Lees dan snel alles over Play Fit. Ready, set, go!

 

Waar vind ik de gratis films en series?

In de TV-Theek vind je tot eind juni een apartecategorie: #SamenErdoor. De films en series daar kan je gratis bestellen!

Tot 11/5  kan je ook op PlayTime (kanaal 11) gratis films en series bekijken. Paste je zelf de volgorde van je kanalen aan? Dan vind je PlayTime misschien niet op kanaal 11. Je gaat best even op zoek in je tv-gids. Kijk je in Brussel? Dan vind je PlayTime op kanaal 110. Tip: je herkent PlayTime aan dit logo:

Waarom stream ik in lagere kwaliteit?

Omdat mensen door de coronamaatregelen meer vanuit hun eigen huis surfen, stijgt het dataverkeer in heel Europa. Om de druk op het internet te verlagen, vroeg de Europese Commissie aan de streamingsdiensten om hun beeldkwaliteit te verlagen. Netflix, YouTube en verschillende andere diensten streamen daarom tijdelijk in ‘standard definition’. Op die manier vermijden ze dat het netwerk dichtslibt en blijft het internetverkeer vlot verlopen.

 

Telenet-winkelpunten

Je kan veilig terecht in een Telenet-winkelpunt in je buurt. Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkels worden genomen. Zo beperken we het aantal bezoekers dat tegelijk in de winkel mag, ontsmetten we het materiaal in onze winkelpunten en houden we voldoende afstand. Respecteer zeker de richtlijnen. Alleen zo geraken we #SamenErdoor en kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen.

 

Kijk zeker ook eerst op Klantenservice, telenet.be of in de Telenet-app. Vaak ben je zo geholpen, zonder winkelbezoek. Ook via Facebook, Twitter, Whatsapp en telefonisch staan we voor je klaar!

Toestellen

Moet ik mijn oude decoder nu gaan omruilen?

Je verouderde decoder (Digibox AD200 & Digicorder AD2000) zal vanaf 30 juni 2020 niet meer werken. Je kan die vanaf nu gratis omruilen voor een nieuwer model in een Telenet-winkelpunt in je buurt. Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkelpunten worden genomen. Respecteer de richtlijnen want alleen zo kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen.

Ook op telenet.be/nieuwedecoder vind je altijd de laatste informatie.

Mijn Digicorder, Telenet TV-box of modem werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Heb je problemen met je digitale tv of  internet? Vaak vind je de oplossing op Klantenservice! Neem daar dus zeker een kijkje.

 

Geen oplossing gevonden? Misschien is je toestel kapot. Contacteer ons op 015 66 66 66, via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. We kijken graag verder in detail na wat er misloopt. Heb je een nieuw toestel nodig? Dan zorgen we samen voor een oplossing.

 

Afspraken en werken

Gaat mijn geplande afspraak gewoon door?

Afspraken voor installatie of herstelling gaan weer gewoon door. We doen er alles aan om die in alle veiligheid te laten plaatsvinden. Bewaar 1,5 meter afstand en laat maar 1 persoon de technicus ontvangen. Andere gezinsleden of huisgenoten blijven tijdens de afspraak even in een andere kamer.

 

Ben jij of iemand in huis ziek, of plaatste de dokter je uit voorzorg in quarantaine? Contacteer ons dan om je afspraak te verplaatsen. Een technicus kan ter plaatse beslissen om de afspraak niet te laten doorgaan als iemand in huis ziektesymptomen heeft.

Gaan geplande werken gewoon door?

Niet-noodzakelijke werken stellen we uit. Zo blijf je verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. We doen er uiteraard alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.

Wat met de Signaal Switch?

Voor radio?

We hernemen de stopzettingen van het analoge radiosignaal via de kabel. Dat doen we regio per regio vanaf eind juni tot half juli 2020. We houden je tijdig en persoonlijk op de hoogte als jouw regio opnieuw aan de beurt is.  

Voor televisie?

Voor televisie verandert er nog niets. De switch naar het compacte signaal start sowieso pas opnieuw vanaf het najaar. Je hebt dus nog voldoende tijd. We houden je persoonlijk op de hoogte als jouw regio aan de beurt is voor televisie.

Meer weten over de Signaal Switch

 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs