Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Samen door uitzonderlijke tijden

Telenet helpt je door deze uitzonderlijke tijden, ook tijdens de afbouw van de coronamaatregelen. Daarom blijven we extra vast internet voorzien. En dat zeker tot eind juni.


Vind je op deze pagina geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker ook een kijkje op telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter en Whatsapp staan we voor je klaar. We helpen je graag door deze moeilijke periode met een paar handige tips & tricks. Vanaf 11 mei kan je ook
terug terecht in onze Telenet-winkelpunten.

 
 

Het coronavirus blijft een grote impact op ons leven hebben, ook nu de overheid start met de afbouw van de maatregelen. Daarom blijven we bij Telenet heel wat extra’s voorzien. We zorgen ervoor dat je ook met al je vragen en problemen in deze uitzonderlijke tijden bij Telenet terecht kan. En we voorzien handige tips & tricks voor thuis. Zo slaan we ons er samen door!

Meer internet

Je werkt thuis, leert thuis en ontspant thuis. Daardoor gebruik je thuis waarschijnlijk ook meer vast internet. Omdat er ook tijdens de afbouw van de maatregelen nog altijd heel wat mensen thuiswerken en heel wat kinderen thuisonderwijs volgen, blijft Telenet zorgen voor extra vast internet. En dat zeker tot eind juni. Zo hoef je je over je internetverbinding alvast geen zorgen te maken.

Moet ik dan ook meer betalen?

Nee! We vinden het belangrijk dat al onze klanten zorgeloos verbonden blijven, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Zonder daar meer voor te betalen.

Ik heb een abonnement met vast volume. Wat verandert er voor mij?

Je verbruik tellen we tot eind juni maar voor de helft. Verbruik je bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

Let op: In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. Wel vullen je tellers maar met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.

Ik heb onbeperkt internet. Wat verandert er voor mij?

Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.

Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbpsupstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.

Waar vind ik mijn wifi-wachtwoord?

Gebruik je een werklaptop of -pc, of een toestel dat je nog niet met je thuisnetwerk verbond? Dan moet je eenmalig aanmelden met je wifi-wachtwoord. Dat vind je gemakkelijk terug in de Telenet-app (Onder ‘Wifi-netwerk’ kies je voor ‘Deel je wifi) of in Mijn Telenet via het blauwe kaartje ‘Je wifi-paspoort’.

De verbinding via mijn werklaptop is niet optimaal. Hoe komt dit?

Meestal surf je met je werklaptop via een beveiligde verbinding, of VPN. Vaak heb je via het werk ook een extra firewall of virusscanner.

 

Merk je problemen op met je internetverbinding op je werklaptop, of loopt een bepaalde website of applicatie (zoals Skype) niet vlot? Controleer of je met een eigen privétoestel hetzelfde merkt. Loopt het daar wel vlot? Dan ligt de oorzaak niet bij je internetverbinding. Neem dan contact op met de IT-afdeling van je werk, Telenet kan je hier helaas niet mee verder helpen.

 

Meer entertainment én beweging

Op café, naar de film of een concertje meepikken, dat zit er de komende weken helaas nog niet in. Daarom behouden we ons extra #SamenErdoor-aanbod in de TV-theek tot eind juni. Nood aan beweging? Ook aan je conditie hebben we gedacht! Met Play Fit brengen we fitness in jouw woonkamer.

Wat is Play Fit?

Werken aan je conditie, op adem komen met yoga of alles geven in een dans-sessie? En zonder je kot uit te komen of extra te betalen? Dat kan allemaal met Play Fit. We brengen fitness namelijk naar je tv thuis. Voel je het al kriebelen? Lees dan snel alles over Play Fit. Ready, set, go!

 

Waar vind ik de gratis films en series?

In de TV-Theek vind je tot eind juni een apartecategorie: #SamenErdoor. De films en series daar kan je gratis bestellen!

Tot 11/5  kan je ook op PlayTime (kanaal 11) gratis films en series bekijken. Paste je zelf de volgorde van je kanalen aan? Dan vind je PlayTime misschien niet op kanaal 11. Je gaat best even op zoek in je tv-gids. Kijk je in Brussel? Dan vind je PlayTime op kanaal 110. Tip: je herkent PlayTime aan dit logo:

Waarom stream ik in lagere kwaliteit?

Omdat mensen door de coronamaatregelen meer vanuit hun eigen huis surfen, stijgt het dataverkeer in heel Europa. Om de druk op het internet te verlagen, vroeg de Europese Commissie aan de streamingsdiensten om hun beeldkwaliteit te verlagen. Netflix, YouTube en verschillende andere diensten streamen daarom tijdelijk in ‘standard definition’. Op die manier vermijden ze dat het netwerk dichtslibt en blijft het internetverkeer vlot verlopen.

 

Mobiele data

Van half maart tot en met 24 mei telde je mobiele dataverbruik maar voor de helft mee. Vanaf 25 mei tellen we je verbruik weer normaal en heb je opnieuw gewoon de inbegrepen data van je abonnement.

Wat wil dit zeggen voor mijn lopende aanrekening?

De kans is groot dat we je aanrekening niet op 25 mei opmaken. Dat is helemaal geen probleem. De mobiele data die je verbruikte tot en met 24 mei tellen we maar voor de helft mee. Je verbruik vanaf 25 mei tellen we normaal. Op je aanrekening zie je dan het totaal van die 2 periodes.

 

Telenet-winkelpunten

Sinds 11 mei kan je weer terecht in een Telenet-winkelpunt in je buurt. Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkels worden genomen. Zo beperken we het aantal bezoekers dat tegelijk in de winkel mag, ontsmetten we het materiaal in onze winkelpunten en houden we voldoende afstand. Respecteer zeker de richtlijnen. Alleen zo geraken we #SamenErdoor en kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen.

 

Kijk zeker ook eerst op Klantenservice, telenet.be of in de Telenet-app. Vaak ben je zo geholpen, zonder winkelbezoek. Ook via Facebook, Twitter, Whatsapp en telefonisch staan we voor je klaar!

Toestellen

Moet ik mijn oude decoder nu gaan omruilen?

Je verouderde decoder (Digibox AD200 & Digicorder AD2000) zal vanaf 30 juni 2020 niet meer werken. Je kan die vanaf nu gratis omruilen voor een nieuwer model in een Telenet-winkelpunt in je buurt. Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkelpunten worden genomen. Respecteer de richtlijnen want alleen zo kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen.

Ook op telenet.be/nieuwedecoder vind je altijd de laatste informatie.

Ik kocht een smartphone of tablet via Telenet, maar mijn toestel is kapot. Wat kan ik doen?

Vanaf 11/5 openen onze Telenet-winkelpunten terug de deuren. Vanaf dan kan je dus opnieuw het normale herstelproces via de winkelpunten volgen.

Tot dan voorziet Telenet een andere oplossing met partners Dynafix en Samsung.

  • Een Samsung-toestel kan je aanmelden voor herstelling op de website van Samsung
  • Alle merken kan je laten herstellen via Dr. Mobile . Houd hier rekening met verzendkosten van minstens €8.72, behalve voor Apple-toestellen. Zij rekenen geen verzendkosten aan via Dr. Mobile.

Goed om te weten: je volgt het eigen online traject van de partners. Heb je vragen bij de procedure of je herstelling? Dan stel je die rechtstreeks via Samsung of Dr. Mobile.

Kan ik via Telenet nog een nieuw toestel kopen?

Is je smartphone, tv of tablet stuk, wil je hem vervangen of heb je een nieuw toestel nodig? Je bestelt je nieuwe toestel gemakkelijk online. Wij leveren je toestel dan bij je thuis. Vanaf 11/5 kan je voor de aankoop van je toestellen en accessoires ook terug terecht in onze Telenet-winkelpunten.

Goed om te weten: als Telenet-klant geniet je altijd van een korting op een aantal toestellen met de Telenet Klantenprijs.

Mijn Digicorder, Telenet TV-box of modem werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Heb je problemen met je digitale tv of  internet? Vaak vind je de oplossing op Klantenservice! Neem daar dus zeker een kijkje.

 

Geen oplossing gevonden? Misschien is je toestel kapot. Contacteer ons op 015 66 66 66, via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. We kijken graag verder in detail na wat er misloopt. Heb je een nieuw toestel nodig? Dan zorgen we samen voor een oplossing.

 

Afspraken en werken

Gaat mijn geplande afspraak gewoon door?

We doen er alles aan om de connectiviteit bij al onze klanten te garanderen. Daarom gaan niet-dringende installaties momenteel niet door. Zo houden we voldoende capaciteit voor dringende installaties én voor herstellingen bij klanten die zonder diensten vallen. Op die manier blijft iedereen maximaal verbonden.

 

Twijfel je of jouw afspraak doorgaat? We contacteren je persoonlijk. Wacht dus nog even ons telefoontje af.

 

Gaat jouw afspraak door? Houd je dan aan de algemene veiligheidsvoorschriften. Bewaar minstens 1 meter afstand en laat maar 1 persoon de technicus ontvangen. Andere gezinsleden of huisgenoten blijven tijdens de afspraak even in een andere kamer.

 

Gaat je afspraak normaal door, maar ben jij of iemand in huis ziek, of plaatste de dokter je uit voorzorg in quarantaine? Contacteer ons dan om je afspraak te verzetten. Een technicus kan ter plaatse beslissen om de afspraak niet te laten doorgaan als iemand in huis ziektesymptomen heeft.

Gaan geplande werken gewoon door?

Niet-noodzakelijke werken stellen we uit. Zo blijf je verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. We doen er uiteraard alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.

Wat met de Signaal Switch?

Voor radio?

We stellen de geplande stopzettingen van het analoge radiosignaal via de kabel nog even uit. We bekijken nog wanneer we opnieuw van start gaan. Maak je geen zorgen, je hoeft je nu niet te verplaatsen naar een Telenet-winkelpunt.  Zodra we meer weten, houden we je tijdig en persoonlijk op de hoogte.  

Voor televisie?

De switch voor televisie naar het compacte signaal start sowieso pas opnieuw vanaf het najaar. Je hebt dus nog voldoende tijd. We bekijken hoe je veilig kan kiezen voor een andere oplossing. We houden je persoonlijk op de hoogte als jouw regio aan de beurt is. 

Meer weten over de Signaal Switch

 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs