Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 

Samen door uitzonderlijke tijden

Corona laat ons leven er nog even anders uit zien. De meeste onder ons werken nog steeds van thuis en heel wat leerlingen en studenten volgen online les. Telenet helpt je door deze uitzonderlijke tijden. Je kan altijd veilig terecht in een Telenet-winkelpunt. Daarnaast geniet je ook nog altijd van extra vast internet. En dat al zeker tot het einde van het jaar. Zo blijf je zorgeloos thuiswerken en online les volgen.


Op deze pagina vind je alles wat je moet weten over onze maatregelen. Vind je geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker ook een kijkje op telenet.be, op Klantenservice of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter en WhatsApp staan we voor je klaar.

 
 
{{lineValue}}

Bij Telenet blijven we er alles aan doen om je zo goed én veilig mogelijk door deze uitzonderlijke tijden te helpen.

 

Wist je dat:

  • Een kapotte Digicorder, Telenet TV-box of modem kan je nu ook wisselen via thuislevering. Zo kijk je binnen de 48 uur opnieuw tv en hoef je de deur niet uit. Bel ons op 015 66 66 66 als je je nieuw toestel thuis wilt laten leveren. Je kan uiteraard ook nog altijd terecht in een Telenet-winkelpunt.
  • Kies je voor Self Starter? Met dit handig stappenplan installeer je je Telenet-diensten helemaal zelf. 
  • Onze technici dragen een mondmasker tijdens hun afspraak. We vragen aan jou om dat ook te doen tijdens je Telenet-afspraak.

Meer internet

Als het kan, dan werk je weer van thuis. En ook voor ontspanning ben je weer meer op je eigen huis aangewezen. De kans is groot dat je door de coronamaatregelen thuis nog altijd meer vast internet gebruikt. Daarom blijft Telenet extra vast internet aanbieden. En dat doen we nog zeker tot het einde van dit jaar.

Moet ik dan ook meer betalen?

Nee! We vinden het belangrijk dat al onze klanten zorgeloos verbonden blijven, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Zonder daar meer voor te betalen.

Ik heb een abonnement met vast volume. Wat verandert er voor mij?

Je verbruik tellen we tot het einde van het jaar voor de helft. Verbruik je bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

Let op: In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. Wel vullen je tellers maar met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.

Ik heb onbeperkt internet. Wat verandert er voor mij?

Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.

Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbpsupstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.

Waar vind ik mijn wifi-wachtwoord?

Gebruik je een werklaptop of -pc, of een toestel dat je nog niet met je thuisnetwerk verbond? Dan moet je eenmalig aanmelden met je wifi-wachtwoord. Dat vind je gemakkelijk terug in de Telenet-app (Onder ‘Wifi-netwerk’ kies je voor ‘Deel je wifi) of in Mijn Telenet via het blauwe kaartje ‘Je wifi-paspoort’.

De verbinding via mijn werklaptop is niet optimaal. Hoe komt dit?

Meestal surf je met je werklaptop via een beveiligde verbinding, of VPN. Vaak heb je via het werk ook een extra firewall of virusscanner.

 

Merk je problemen op met je internetverbinding op je werklaptop, of loopt een bepaalde website of applicatie (zoals Skype) niet vlot? Controleer of je met een eigen privétoestel hetzelfde merkt. Loopt het daar wel vlot? Dan ligt de oorzaak niet bij je internetverbinding. Neem dan contact op met de IT-afdeling van je werk, Telenet kan je hier helaas niet mee verder helpen.

 

Telenet-winkelpunten

Heb je een vraag of probleem, of is één van je toestellen kapot? Vaak ben je geholpen zonder winkelbezoek. Kijk daarom zeker eerst op Klantenservice, telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter, Whatsapp en telefonisch staan we voor je klaar!

 

Toch liever langs een Telenet-winkelpunt in je buurt? Je kan er veilig terecht! Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkels worden genomen. Zo beperken we het aantal bezoekers dat tegelijk in de winkel mag, ontsmetten we het materiaal in onze winkelpunten, houden we voldoende afstand en dragen we een mondmasker. Respecteer zeker de richtlijnen en vergeet je mondmasker niet. Alleen zo geraken we er samen door, en kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen. 

 

In onderstaande Telenet-winkelpunten kan je ook op afspraak terecht. Zo ben je snel geholpen en hoef je niet te wachten in de winkel. Een afspraak maken kan snel en eenvoudig via onze afspraakmodule. Een afspraak maken is echter niet verplicht.

 

  • Waasland (Kapelstraat 100)
  • Hasselt (Koning Albertstraat 1)
  • Oostende (Kappellestraat 46)
  • Antwerpen (Meir 6)
  • Leuven (Bondgenotenlaan 74)

Toestellen, afspraken en werken

Zie je het nu niet echt zitten om een Telenet-winkelpunt te bezoeken, of om bezoek van een technicus bij jou thuis te ontvangen? Geen probleem, Telenet zorgt voor opties! Zo kan je een kapotte Digicorder, Telenet TV-box of modem ook omruilen via thuislevering. Je hoeft dus niet langs een winkelpunt.

 

Kies je voor nieuwe Telenet-diensten? Die installeer je makkelijk zelf met een handig stappenplan als je voor Self Starter kiest. 

 

Heb je een afspraak met een technicus? Onze technicus zet zijn mondmasker op, en we vragen jou om hetzelfde te doen. 

Mijn Digicorder, Telenet TV-box of modem werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Heb je problemen met je digitale tv of  internet? Vaak vind je de oplossing op Klantenservice! Neem daar dus zeker een kijkje.

 

Geen oplossing gevonden? Misschien is je toestel kapot. Contacteer ons op 015 66 66 66, via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. We kijken graag verder in detail na wat er misloopt. Heb je een nieuw toestel nodig? Dan zorgen we samen voor een oplossing.

GAAT MIJN GEPLANDE AFSPRAAK GEWOON DOOR?

Afspraken voor installatie of herstelling gaan gewoon door. We doen er alles aan om die in alle veiligheid te laten plaatsvinden. Zo draagt onze technicus een mondmasker tijdens de afspraak, en we vragen jou hetzelfde te doen. Bewaar 1,5 meter afstand en laat maar 1 persoon de technicus ontvangen. Andere gezinsleden of huisgenoten blijven tijdens de afspraak even in een andere kamer.

 

Ben jij of iemand in huis ziek, of plaatste de dokter je uit voorzorg in quarantaine? Contacteer ons dan om je afspraak te verplaatsen. Een technicus kan ter plaatse beslissen om de afspraak niet te laten doorgaan als iemand in huis ziektesymptomen heeft.

WAT ALS IK (OF EEN HUISGENOOT) POSITIEF GETEST BEN, UIT VOORZORG IN QUARANTAINE ZIT OF DE UITSLAG VAN MIJN CORONATEST NOG NIET HEB?

Contacteer ons dan om de afspraak te verplaatsen naar een latere datum wanneer je volledig genezen bent, de quarantaineperiode voorbij is of tot dat je de uitslag van je coronatest ontvangen hebt. Dit geldt voor jezelf maar ook als één van je huisgenoten positief is getest, in quarantaine zit of zijn/haar testresultaat nog afwacht. Contacteer ons in elk geval.

 

Gaat het om een dringende interventie (herstelling of installatie van een toestel)?

  • Toestel herstellen of vervangen: wij zorgen telefonisch voor technische ondersteuning. Is je toestel stuk? Dan leveren we een nieuw toestel bij jou thuis.
  • Installatie: wij helpen je op weg om je toestellen zelf te installeren.

GAAN GEPLANDE WERKEN GEWOON DOOR?

Niet-noodzakelijke werken stellen we uit. Zo blijf je verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. We doen er uiteraard alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.

 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs