Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Samen door uitzonderlijke tijden

Ook als corona de zomer er anders laat uitzien, staat Telenet voor je klaar. Daarom voorzien je nog zeker tot eind augustus van extra vast internet.


Vind je op deze pagina geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker ook een kijkje op telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter en Whatsapp staan we voor je klaar. We helpen je graag met een paar handige tips & tricks, en ook in onze Telenet-winkelpunten kan je in alle veiligheid terecht.

 
 
{{lineValue}}

De coronamaatregelen worden weer wat strenger. Bij Telenet blijven we er alles aan doen om je zo goed én veilig mogelijk door deze uitzonderlijke tijden te helpen. Wist je bijvoorbeeld dat:

  • Je een kapotte Digicorder, Telenet TV-box of modem niet alleen in een winkelpunt kan ruilen, maar ook kan wisselen via thuislevering? Bel ons op 015 66 66 66 voor een thuislevering van een nieuw toestel. Zo kan je binnen de 48u opnieuw tv-kijken en hoef je de deur niet uit. 
  • Je ook voor Self Starter kan kiezen? Zo installeer je je Telenet-diensten helemaal zelf met een handig stappenplan. 
  • Onze technici een mondmasker dragen tijdens hun afspraken, en we aan onze klanten vragen hetzelfde te doen? 

De impact van het coronavirus op ons leven is nog niet voorbij. Daarom willen we je op deze pagina een antwoord geven op je vragen. We overlopen onze richtlijnen voor veilig contact, zorgen voor enkele handige tips & tricks én voorzien al zeker tot eind augustus extra vast internet.

Meer internet

Je werkt nog altijd van thuis, of zal dat terug vaker doen. Van je vakantie geniet je in je eigen tuin, en ook je kinderen brengen meer tijd thuis door. De kans is groot dat je door de coronamaatregelen thuis nog altijd meer vast internet gebruikt. Daarom blijft Telenet extra vast internet aanbieden. En dat doen we nog zeker tot eind augustus.

Moet ik dan ook meer betalen?

Nee! We vinden het belangrijk dat al onze klanten zorgeloos verbonden blijven, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Zonder daar meer voor te betalen.

Ik heb een abonnement met vast volume. Wat verandert er voor mij?

Je verbruik tellen we tot eind augustus maar voor de helft. Verbruik je bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

Let op: In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. Wel vullen je tellers maar met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.

Ik heb onbeperkt internet. Wat verandert er voor mij?

Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.

Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbpsupstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.

Waar vind ik mijn wifi-wachtwoord?

Gebruik je een werklaptop of -pc, of een toestel dat je nog niet met je thuisnetwerk verbond? Dan moet je eenmalig aanmelden met je wifi-wachtwoord. Dat vind je gemakkelijk terug in de Telenet-app (Onder ‘Wifi-netwerk’ kies je voor ‘Deel je wifi) of in Mijn Telenet via het blauwe kaartje ‘Je wifi-paspoort’.

De verbinding via mijn werklaptop is niet optimaal. Hoe komt dit?

Meestal surf je met je werklaptop via een beveiligde verbinding, of VPN. Vaak heb je via het werk ook een extra firewall of virusscanner.

 

Merk je problemen op met je internetverbinding op je werklaptop, of loopt een bepaalde website of applicatie (zoals Skype) niet vlot? Controleer of je met een eigen privétoestel hetzelfde merkt. Loopt het daar wel vlot? Dan ligt de oorzaak niet bij je internetverbinding. Neem dan contact op met de IT-afdeling van je werk, Telenet kan je hier helaas niet mee verder helpen.

 

Telenet-winkelpunten

Heb je een vraag of probleem, of is één van je toestellen kapot? Vaak ben je geholpen zonder winkelbezoek. Kijk daarom zeker eerst op Klantenservice, telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter, Whatsapp en telefonisch staan we voor je klaar!

 

Toch liever langs een Telenet-winkelpunt in je buurt, bijvoorbeeld om je nieuwe smartphone eerst in het echt te zien? Je kan er veilig terecht! Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkels worden genomen. Zo beperken we het aantal bezoekers dat teglijk in de winkel mag, ontsmetten we het materiaal in onze winkelpunten, houden we voldoende afstand en dragen we een mondmasker. Respecteer zeker de richtlijnen en vergeet je mondmasker niet. Alleen zo geraken we #SamenErdoor en kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen. 

Toestellen, afspraken en werken

Zie je het nu niet echt zitten om een Telenet-winkelpunt te bezoeken, of om bezoek van een technicus bij jou thuis te ontvangen? Geen probleem, Telenet zorgt voor opties! Zo kan je een kapotte Digicorder, Telenet TV-box of modem ook omruilen via thuislevering. Je hoeft dus niet langs een winkelpunt.

 

Kies je voor nieuwe Telenet-diensten? Die installeer je makkelijk zelf met een handig stappenplan als je voor Self Starter kiest. 

 

Heb je een afspraak met een technicus? Onze technicus zet zijn mondmasker op, en we vragen jou om hetzelfde te doen. 

Mijn Digicorder, Telenet TV-box of modem werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Heb je problemen met je digitale tv of  internet? Vaak vind je de oplossing op Klantenservice! Neem daar dus zeker een kijkje.

 

Geen oplossing gevonden? Misschien is je toestel kapot. Contacteer ons op 015 66 66 66, via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. We kijken graag verder in detail na wat er misloopt. Heb je een nieuw toestel nodig? Dan zorgen we samen voor een oplossing.

Wat met de Signaal Switch?

Het analoge radiosignaal via de kabel werd ondertussen stopgezet. 

 

Voor televisie verandert er nog niets. De switch naar het compacte signaal start sowieso pas opnieuw vanaf het najaar. Je hebt dus nog voldoende tijd. We houden je persoonlijk op de hoogte als jouw regio aan de beurt is voor televisie.

 

Meer weten over de Signaal Switch?

 

Gaat mijn geplande afspraak gewoon door?

Afspraken voor installatie of herstelling gaan gewoon door. We doen er alles aan om die in alle veiligheid te laten plaatsvinden. Zo draagt onze technicus een mondmasker tijdens de afspraak, en we vragen jou hetzelfde te doen.
Bewaar 1,5 meter afstand en laat maar 1 persoon de technicus ontvangen. Andere gezinsleden of huisgenoten blijven tijdens de afspraak even in een andere kamer.

 

Ben jij of iemand in huis ziek, of plaatste de dokter je uit voorzorg in quarantaine? Contacteer ons dan om je afspraak te verplaatsen. Een technicus kan ter plaatse beslissen om de afspraak niet te laten doorgaan als
iemand in huis ziektesymptomen heeft.

Gaan geplande werken gewoon door?

Niet-noodzakelijke werken stellen we uit. Zo blijf je verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. We doen er uiteraard alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.

 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs