Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Samen door uitzonderlijke tijden

Telenet helpt je door de uitzonderlijke tijden met meer data, meer internet en meer entertainment. Zo slaan we ons #SamenErdoor.


Vind je op deze pagina geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker ook een kijkje op telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter en Whatsapp (op +32468001098) staan we voor je klaar. We helpen je graag door deze moeilijke periode met een paar handige tips & tricks. Onze Telenet-winkelpunten zijn tijdelijk gesloten. We danken jullie voor jullie begrip in deze uitzonderlijke tijden.

 
 

update

 
 

Wat verandert er?

We kondigden op 14 maart een heel deel extra’s aan om je door deze uitzonderlijke tijd te helpen. Normaal liepen die extra’s tot 5/4. We passen die einddatum nu aan. Zolang de overheid iedereen van thuis laat werken en de lessen niet doorgaan, zorgen wij voor extra data en extra entertainment. 

Heb je onbeperkt internet?

We pasten onze piek- en daluren aan. Je leest er alles over bij 'Vast internet' hieronder.

 
 

Het coronavirus, je kan er niet omheen. Lessen gaan niet door, meer en meer mensen werken thuis en ook ontspanning zal vooral binnenshuis moeten gebeuren. Telenet maakt die situatie graag zo aangenaam mogelijk! We voorzien daarom meer internet, meer data en meer entertainment, al zeker tot 19 april 2020. Zo slaan we ons er samen door!

Meer data

Meer thuiswerk, meer streaming, meer gaming, meer video-oproepen. Je zit meer binnen en gebruikt dus waarschijnlijk ook meer internet. Telenet zorgt ervoor dat je je daar alvast geen zorgen om moet maken. We rekenen in deze uitzonderlijke tijden maar de helft van je verbruik aan. Zo gaat je abonnement dubbel zo lang, zowel mobiel als vast!

Meer entertainment

Op café, naar de film of een concertje meepikken, dat zit er de komende weken helaas niet in. Je vrije tijd heeft dus even een andere invulling nodig. Met een aantal gratis films en series voor jong en oud helpt Telenet je daar graag mee. Die vind je op kanaal 11 én in de TV-theek. Zo maak je het ook thuis gezellig met je hele gezin.

Meer weten?

Algemeen

Moet ik dan ook meer betalen?

Nee! We vinden het belangrijk dat al onze klanten zorgeloos verbonden blijven, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Zonder daar meer voor te betalen.

Waar zie ik mijn extra data?

In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. De snelle verspreiding van het coronavirus gaf ons weinig tijd en ruimte om onze systemen achterliggend helemaal aan te passen. Daarom pakten we het anders aan en telt maar de helft van je verbruik mee. Je tellers vullen dus met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.

Kan ik nog terecht in een Telenet-winkelpunt?

Telenet volgt de bijkomende maatregelen en sluit de deuren van de winkelpunten. We staan natuurlijk wel nog voor je klaar bij al je vragen. Neem zeker een kijkje op telenet.be, Telenet Klantenservice of in de Telenet-app. Vond je geen antwoord? Contacteer ons, bijvoorbeeld  via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. 

 

Gaat mijn geplande afspraak gewoon door?

We doen er alles aan om de connectiviteit bij al onze klanten te garanderen. Daarom gaan niet-dringende installaties momenteel niet door. Zo houden we voldoende capaciteit voor dringende installaties én voor herstellingen bij klanten die zonder diensten vallen. Op die manier blijft iedereen maximaal verbonden.

 

Twijfel je of jouw afspraak doorgaat? We contacteren je persoonlijk. Wacht dus nog even ons telefoontje af.

 

Gaat jouw afspraak door? Houd je dan aan de algemene veiligheidsvoorschriften. Bewaar minstens 1 meter afstand en laat maar 1 persoon de technicus ontvangen. Andere gezinsleden of huisgenoten blijven tijdens de afspraak even in een andere kamer.

 

Gaat je afspraak normaal door, maar ben jij of iemand in huis ziek, of plaatste de dokter je uit voorzorg in quarantaine? Contacteer ons dan om je afspraak te verzetten. Een technicus kan ter plaatse beslissen om de afspraak niet te laten doorgaan als iemand in huis ziektesymptomen heeft.

Gaan geplande werken gewoon door?

Niet-noodzakelijke werken stellen we uit. Zo blijf je verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. We doen er uiteraard alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.

Wat met de Signaal Switch?

Voor radio?

De stopzettingen van het analoge radiosignaal via de kabel, die gepland waren na 16 maart, stellen we even uit.
We bekijken nog wanneer we opnieuw van start gaan. We laten je sowieso persoonlijk weten wanneer jouw regio aan de beurt is.

Voor televisie?

De switch voor televisie naar het compacte signaal start pas opnieuw vanaf het najaar. Daar krijg je ook persoonlijk en op tijd informatie over.

Meer weten over de Signaal Switch

 
Toestellen

Moet ik mijn oude decoder nu gaan omruilen?

De oude decoders (HD Digibox AD200 & HD Digicoder AD2000) zullen langer blijven werken dan eerst voorzien. Pas vanaf 28 april 2020 (in plaats van 31 maart 2020) zal je decoder niet meer werken. Zo hoef je nu nog niet naar een Telenet-winkelpunt te gaan om je decoder om te ruilen!

Op telenet.be/nieuwedecoder vind je altijd de laatste informatie.

Ik kocht een smartphone of tablet via Telenet, maar mijn toestel is kapot. Wat kan ik doen?

Herstellingen kunnen momenteel niet via onze winkelpunten verlopen. Daarom zocht Telenet naar een andere oplossing en vond die bij partners Dynafix en Samsung.

  • Een Samsung-toestel kan je aanmelden voor herstelling op de website van Samsung
  • Alle merken kan je laten herstellen via Dr. Mobile . Houd hier rekening met verzendkosten van minstens €8.72.


Goed om te weten: je volgt het eigen online traject van de partners. Heb je vragen bij de procedure of je herstelling? Dan stel je die rechtstreeks via Samsung of Dr. Mobile.

 

Kan ik via Telenet nog een nieuw toestel kopen?

Is je smartphone, tv of tablet stuk of wil je hem toch vervangen? Je kan momenteel niet terecht in onze shops om een nieuw toestel te kopen, maar je kan het wel nog online bestellen. Wij leveren het toestel dan bij je thuis.

 

Goed om te weten: als Telenet-klant geniet je altijd van een korting op een aantal toestellen met de Telenet Klantenprijs.

Mijn Digicorder, Telenet TV-box of modem werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Heb je problemen met je digitale tv of  internet? Vaak vind je de oplossing op Klantenservice! Neem daar dus zeker een kijkje.

 

Geen oplossing gevonden? Misschien is je toestel kapot. Contacteer ons op 015 66 66 66, via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. We kijken graag verder in detail na wat er misloopt. Heb je een nieuw toestel nodig? Dan zorgen we samen voor een oplossing.

 
Vast internet

Hoeveel extra volume krijg ik voor mijn vast internet?

Je verbruik tellen we vanaf maandag 16/3 maar voor de helft. Verbruik je maandag bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.

 

Bijvoorbeeld: je hebt thuis Basic Internet en kan maandelijks 150 GB gebruiken. Daar verbruikte je al 100 GB van. Op 20/3 ontvang je je aanrekening, en wordt je Telemeter dus ook op 0 gezet. Tot 20/3 heb je dus in theorie nog 50 GB over. Maar: omdat we maar de helft van je verbruik tellen, kan je niet 50 GB, maar wel 100 GB gebruiken. Als je teller op 20/3 weer op 0 staat, heb je opnieuw 150 GB. Je verbruik tellen we ook in je nieuwe periode maar voor de helft mee. In praktijk kan je dus tot 300 GB gebruiken.

UPDATE: Ik heb onbeperkt internet. Wat verandert er voor mij?

Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.

 

Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbps1 upstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.

Opgelet! In de Telenet-app zie je nog de oude piek- en daluren. Je verbruik zelf loopt wel volgens
de nieuwe uren.

 

Waar vind ik mijn wifi-wachtwoord?

Gebruik je een werklaptop of -pc, of een toestel dat je nog niet met je thuisnetwerk verbond? Dan moet je eenmalig aanmelden met je wifi-wachtwoord. Dat vind je gemakkelijk terug in de Telenet-app (Onder ‘Wifi-netwerk’ kies je voor ‘Deel je wifi) of in Mijn Telenet via het blauwe kaartje ‘Je wifi-paspoort’.

De verbinding via mijn werklaptop is niet optimaal. Hoe komt dit?

Meestal surf je met je werklaptop via een beveiligde verbinding, of VPN. Vaak heb je via het werk ook een extra firewall of virusscanner.

 

Merk je problemen op met je internetverbinding op je werklaptop, of loopt een bepaalde website of applicatie (zoals Skype) niet vlot? Controleer of je met een eigen privétoestel hetzelfde merkt. Loopt het daar wel vlot? Dan ligt de oorzaak niet bij je internetverbinding. Neem dan contact op met de IT-afdeling van je werk, Telenet kan je hier helaas niet mee verder helpen.

 
Mobiel internet

Hoeveel extra mobiele data krijg ik?

Ook je mobiel dataverbruik in België tellen we maar voor de helft, en dat vanaf dinsdag 17/3. Verbruik je 2 GB mobiele data? Dan gaat er maar 1 GB uit je pot data.

 

Bijvoorbeeld: je hebt een Kong-abonnement met 6 GB mobiele data. Je gebruikte al 4 GB. Op 20/3 ontvang je je aanrekening en heb je ook opnieuw een volle pot mobiele data. Tot 20/3 kan je dus in theorie nog 2 GB data gebruiken. Maar: omdat we maar de helft van je verbruikt tellen, kan je in praktijk nog 4 GB verbruiken. Op 20/3 heb je weer 6 GB. We tellen ook van je nieuwe pot data maar de helft van je verbruik. Zo kan je dus tot 12 GB gebruiken.

Ik heb WIGO en mijn pot mobiele data is leeg. Wat nu?

Als WIGO-klant verbruik je geen mobiele data buiten bundel. Da’s handig, want zo sta je nooit voor verrassingen. Maar in deze uitzonderlijke tijden is je pot mobiele data misschien uitzonderlijk te klein. Daarom kan je, tussen 17/3 en 5/4, eenmalig gratis omschakelen naar een hogere WIGO als dat nodig is. Zo surf je de rest van de maand nog verder via mobiele data en hou je zorgeloos contact met de buitenwereld. Je krijgt een automatische melding (via sms, e-mail, Mijn Telenet of de Telenet-app) met de mogelijkheid om te schakelen als je pot data bijna leeg is.

 

Vraag je zelf een hogere WIGO aan (dus zonder de melding)? Dan betaal je de prijs van de hogere WIGO.

Nieuwe aanrekening en dus nieuwe pot data? Dan schakel je automatisch weer over naar de WIGO die je gewoon bent.

 

Ik heb geen WIGO en mijn inbegrepen mobiele data is op. Wat nu?

Ook je mobiel dataverbruik buiten bundel tellen we in België maar voor de helft mee. Verbruikte je bijvoorbeeld 2 GB buiten bundel? Dan betaal je maar 1 GB. Dit doe je aan het normale tarief.

 
Entertainment

Waar vind ik de gratis films en series?

Vanaf dinsdag 17/3 vind je in de TV-Theek een aparte categorie: #SamenErdoor. Alle films en series bestel je daar gratis. Ook op PlayTime (kanaal 11) zenden we vanaf die dag gratis films en series uit. Kijk je in Brussel? Dan vind je PlayTime op kanaal 110.

Help, ik vind PlayTime niet terug!

Paste je de volgorde van de kanalen aan? Dan kan het dat PlayTime niet meer op kanaal 11 staat. Je gaat dan best even op zoek in je tv-gids.

Tip: je herkent PlayTime aan dit logo:

Waarom stream ik in lagere kwaliteit?

Omdat mensen door de coronamaatregelen meer vanuit hun eigen huis surfen, stijgt het dataverkeer in heel Europa. Om de druk op het internet te verlagen, vroeg de Europese Commissie aan de streamingsdiensten om hun beeldkwaliteit te verlagen. Netflix, YouTube en verschillende andere diensten streamen daarom tijdelijk in ‘standard definition’. Op die manier vermijden ze dat het netwerk dichtslibt en blijft het internetverkeer vlot verlopen.

 

Kan ik ook uit de rest van de TV-theek bestellen?

Heb je Play of Play More? Dan bestel je daar onbeperkt, zoals gewoonlijk. Ook uit onze à la carte kan je gewoon bestellen. Daarvoor betaal je wel de normale huurprijs.

Ik heb alles al bekeken. Wat doe ik nu?

Goed nieuws! Ons #SamenErdoor-aanbod passen we geregeld aan. Zo komen er genoeg nieuwe films en series bij om je tot begin april te entertainen.

 
 
 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs