Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Probleem met Triiing
Welke probleem heb je met Triiing?

Triiing werkt niet meer

 

Activeren op ander toestel lukt niet

Kijk eerst dit na

Wifi weggevallen?

Aan het bellen naar een Belgisch nummer? Stap dan over op de gewone gsm-verbinding via je mobiele abonnement. Dat kan zowel in België als vanuit het buitenland. 

  • Hoe? Je hoort een biep als je Wifi-bereik minder goed is. Tik op Via gsm. Je belt nu verder met je mobiele abonnement.
  • Belangrijk!  Zodra je overschakelt, betaal je het tarief van je mobiele abonnement. Bel je vanuit een niet-EU-land? Dan betaal je voor je oproep de roamingtarieven.

Openstaand saldo?

Dat kan je eenvoudig online nakijken.

Geen WIGO, Whoppa of Whop?

Je hebt één van die abonnementen nodig om van Triiing te genieten. Kijk het na in Mijn Telenet.

 
 

Stapte je onlangs over van WIGO of Whoppa naar Whop?

Dan kan je Triiing nu maar op 2 toestellen gebruiken, in plaats van 5.

 

Had je met je oude WIGO of Whoppa…

  • meer dan 2 Triiing-apps geïnstalleerd? Dan ontkoppelen we ze. Je kan er daarna opnieuw 2 installeren.
  • 1 of 2 Triiing-apps? Dan behoud je die gewoon.

iOS-toestel?

Verschijnen je contacten niet in de app?

 

Toen je Triiing installeerde, vroeg Apple je of de app toegang krijgt tot je contacten. Heb je nee geantwoord? Je kan dat aanpassen via je smartphone, bij Privacy. Zo verschijnen je contacten wel in de app. 

 

Tip: kijk na of de laatste versie van Triiing op je toestel staat. Doe een update als dat niet het geval is.

Android-toestel?

Is de geluidskwaliteit slecht?

  • Hoort je correspondent je niet goed of klinkt zijn stem vervormd? Kijk of je de Android-versie van je toestel kan updaten.
  • Hoor jij of hoort je correspondent een echo? Check de kwaliteit van je Wifi. Laat ook niet te veel apps tegelijk openstaan. 
  • Je hoort niets? Heb je een Samsung Ace 2 of Galaxy S2? Upgrade naar een meer recente versie van Android.

 

Geen sms met code gekregen om te activeren? Normaal moet je die binnen het uur krijgen.
  • Niet gekregen? Verwijder de app en download en installeer ze opnieuw. 
 
Stopt de app als je ze via Wi-Free gebruikt?
  • Installeer de Telenet Mobile-app. Zo word je telkens automatisch op Wi-Free aangemeld en heb je dat probleem niet meer.
  • Als je je aangemeld hebt op Wi-Free, wacht dan even met Triiing te gebruiken. Zo vermijd je dat de app stopt.

 

Kan je niet bellen met de hoofdtelefoon via Bluetooth?

  • Het is inderdaad niet mogelijk om via een Bluetooth-hoofdtelefoon te bellen met Triiing.

Kan je niet bellen in de auto via carkit?

  • Bel niet via Triiing, maar met je telefoon.
  • Je ziet een pop-up met 2 keuzes – kies het telefoonicoontje.
  • Druk op Altijd.
  • Je toestel zal nu automatisch via de telefoon bellen. 

Wist je dat…
je  bij elke oproep kan kiezen om te bellen via Triiing of via je telefoon? Je carkit kan die keuze niet maken en daarom kan je niet bellen.

Goed om te weten

Na je gesprek met Triiing kan je feedback geven over de kwaliteit. Doe dat zeker: jouw ervaringen zijn voor ons heel nuttig.

Kijk eerst dit na

Op hoeveel toestellen je Triiing kan installeren, hangt af van je abonnement.

  • Heb je Whop? Dan kan je de Triiing-app installeren op 2 toestellen.
  • Heb je WIGO of Whoppa? Je kan de Triiing-app installeren op 5 toestellen.

Zit je aan het maximale aantal?

Volg deze stappen om Triiing te installeren op je nieuwe toestel...

 

1. Verwijder de Triiing-app op één of meerdere van je toestellen.

2. Ontkoppel ze in Mijn Telenet of in de app zelf. 

  1. In Mijn Telenet
    1. Ga naar Mijn Telenet
    2. Kies Mijn vaste telefonie - FreePhone Europe - Telenet Triiing.
    3. App ontkoppelen.
  1. In de app zelf
    1. iOS: Instellingen > Toestellen > Beheer je toestellen > Kies je vaste lijn > Ontkoppel deze app.
    2. Android: Instellingen > Toestellen > Ontkoppel deze app.

3. Wacht een vijftal minuten.

4. Installeer de Triiing-app op een ander toestel.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs