Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Je WIGO gebruiksklaar maken

Om met je vernieuwde WIGO te starten, moet je eerst enkele eenvoudige stappen doorlopen. Gebruik daarvoor de link in de bevestigingsmail die we je stuurden.  

 

Alvast enkele tips:

  • Bij het gebruiksklaar maken van je WIGO moet je voor jezelf en voor elk gezinslid een e-mailadres invullen. Dat moeten allemaal verschillende en bestaande e-mailadressen zijn. Verzamel alle adressen voor je begint.
  • Heb je niet alle e-mailadressen? Geen probleem, dan kan je die gebruiker later nog aanmaken.
  • Heeft nog niet iedereen een e-mailadres? Je kan makkelijk en snel een @telenet-adres aanmaken. Maak het zeker aan onder het klantennummer van je WIGO. Je kan ook een ander type e-mailadres aanmaken en gebruiken (bv. @gmail, @hotmail, ...).
  • Ben je het wachtwoord van een @telenet-adres vergeten? Dan kan je het makkelijk opnieuw instellen.

1. Je aanmelden als beheerder

Maak als beheerder van je WIGO eerst je eigen persoonlijke login aan.  Je kan een login aanmaken met een @telenet-adres, of met een ander type (bv. @gmail, @hotmail, ...). Kies het juiste stappenplan.

Een login aanmaken met een @telenet-adres

In deze eerste stap moet je een persoonlijke login aanmaken voor jezelf (de beheerder van jullie WIGO), en je mobiel nummer er aan koppelen.

1. Na de aankoop van (of je overstap naar) de vernieuwde WIGO, kreeg je van ons een bevestigingsmail. Klik op de link in die e-mail om van start te gaan.

2. Zie je jouw naam staan?

  • Druk dan op Dit ben ik om je profiel te vervolledigen.
  • Zo niet, kies Ik sta niet in het overzicht om een nieuw profiel aan te maken.

3. Vul je gegevens aan.

PERSOONLIJKE LOGIN

Je persoonlijke login is eigenlijk je e-mailadres. Als we je e-mailadres kennen, staat het al ingevuld. Als je wil, kan je het verwijderen en een ander e-mailadres kiezen.

  • Kies een bestaand e-mailadres!

MOBIEL NUMMER

Kies jouw nummer uit de lijst.

 

Heb je geen mobiel nummer binnen je WIGO? Selecteer dan Een ander nummer kiezen en noteer in het veld Contactnummer het nummer waarop je verbruiksmeldingen wil ontvangen.


Alles ingevuld? Klik dan op Volgende.

4. Klik op Naar de volgende stap.

5. Je login is nu klaar voor gebruik. Meld je aan met je persoonlijke login en het wachtwoord van je e-mailadres om je WIGO verder gebruiksklaar te maken.


Wachtwoord vergeten?

Een login aanmaken met een ander type (bv. @gmail)

In deze eerste stap moet je een persoonlijke login aanmaken voor jezelf (de beheerder van jullie WIGO), en je mobiel nummer er aan koppelen.

1. Na de aankoop van (of je overstap naar) de vernieuwde WIGO, kreeg je van ons een bevestigingsmail. Klik op de link in die e-mail om van start te gaan.

2. Zie je jouw naam staan?

  • Druk dan op Dit ben ik om je profiel te vervolledigen.
  • Zo niet, kies Ik sta niet in het overzicht om een nieuw profiel aan te maken.

3. Vul je gegevens aan.

PERSOONLIJKE LOGIN

Je persoonlijke login is eigenlijk je e-mailadres. Als we je e-mailadres kennen, staat het al ingevuld. Als je wil, kan je het verwijderen en een ander e-mailadres kiezen.

  • Kies een bestaand e-mailadres!
  • Een @pandora-adres kan je niet gebruiken.

MOBIEL NUMMER

Kies jouw nummer uit de lijst.

 

Heb je geen mobiel nummer binnen je WIGO? Selecteer dan Een ander nummer kiezen en noteer in het veld Contactnummer het nummer waarop je verbruiksmeldingen wil ontvangen.


Alles ingevuld? Klik dan op Volgende.

4. Kies een wachtwoord voor je persoonlijke login. 

 

Bevestig je wachtwoord en klik op Volgende.

5. We hebben een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat je koos als persoonlijke login.


Ga naar je mailbox en klik in de e-mail op Bevestig je login.

6. Je login is nu klaar voor gebruik.


Meld je aan om je WIGO verder gebruiksklaar te maken.

 
 
 

2. Gebruikers aanmaken

Zet de andere WIGO-gebruikers in je gezin op weg bij de aanmaak van hun persoonlijke login. Zo kunnen zij hun persoonlijk verbruik opvolgen en aanmelden op al onze Telenet-websites en -apps. 

Een gebruiker aanmaken

Voor je begint: Verzamel alle e-mailadressen en mobiele nummers van je gezinsleden. Die heb je zo meteen nodig.

1. Klik bovenaan op Stap 2: Gebruikers aanmaken.

2. Klik op Nieuwe gebruiker.

3. Vul de gegevens van je gezinslid aan.

  • Kies een bestaand e-mailadres. Zowel @telenet-adressen als andere zijn mogelijk (@gmail, @hotmail,…). Een @pandora-adres kan je niet gebruiken.
  • Elk gezinslid moet een verschillend e-mailadres gebruiken.
  • Je kan per mailbox maar 1 login aanmaken. Je kan desnoods een e-mailadres verplaatsen naar een nieuwe mailbox.

 

Selecteer het mobiel nummer van de gebruiker.

 

Klik op Volgende.

4. Klaar! De gebruiker krijgt nu een e-mail om zijn gegevens aan te vullen en zo zijn login te vervolledigen

Als gebruiker je gegevens aanvullen

De beheerder van jullie WIGO heeft je persoonlijke login al aangemaakt. Vervolgens heb je een e-mail ontvangen om je gegevens verder aan te vullen.

1. Klik op de link in de e-mail om naar je profielpagina te gaan.

2. Vul je gegevens aan.

PERSOONLIJKE LOGIN

Je persoonlijke login is eigenlijk je e-mailadres. Als we je e-mailadres kennen, staat het al ingevuld. Als je wil, kan je het verwijderen en een ander e-mailadres kiezen.

  • Kies een bestaand e-mailadres! Je kan een @telenet-adres gebruiken, of een ander type (bv. @gmail, @hotmail, ...). Een @pandora-adres is niet mogelijk.

MOBIEL NUMMER

Kies jouw nummer uit de lijst.

 

Heb je geen mobiel nummer binnen je WIGO? Selecteer dan Een ander nummer kiezen en noteer in het veld Contactnummer het nummer waarop je verbruiksmeldingen wil ontvangen.


Alles ingevuld? Klik dan op Volgende.

3. Gebruik je een @telenet-adres als login? Dan ben je klaar! Je kan er vanaf nu mee aanmelden op alle Telenet-websites en –apps.


Gebruik je een ander type (@gmail, @hotmail,…), dan moet je nog een wachtwoord kiezen voor je persoonlijke login. 

 

Bevestig je wachtwoord en klik op Volgende.

4. We hebben een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat je koos als persoonlijke login.


Ga naar je mailbox en klik in de e-mail op Bevestig je login.

5. Je login is nu klaar voor gebruik.

 
 
 

3. Verbruiksmeldingen instellen

Blijf je graag nauw op de hoogte van het verbruik binnen je WIGO? Je kan meldingen instellen voor je eigen verbruik én dat van je gezinsleden. 

Meldingen instellen

Eerst even dit:

  • Alleen beheerders kunnen meldingen instellen.
  • Je kan geen melding instellen op een mobiel nummer dat nog niet gekoppeld is.

Klik op Stap 3: Verbruiksmeldingen instellen.

Je ziet meteen een overzicht van de standaardmeldingen. Via de knop Stel je meldingen in kan je de standaardmeldingen aanpassen en extra meldingen instellen.

 

Je kan meldingen kiezen voor het …

  • gezinsverbruik (de status van jullie pot mobiele data)
  • persoonlijk verbruik (het verbruik van een bepaald gezinslid)
  • extra verbruik (niet inbegrepen in je WIGO, bv. belspelletjes, parkeerdiensten, …)
 
 
 

4. Ontdek de verbeterde Telenet Mobile-app

WIGO-klanten hebben exclusief toegang tot onze verbeterde Telenet Mobile-app, boordevol nieuwe functionaliteiten.  

De Telenet Mobile-app installeren

Voor WIGO-klanten is de Telenet Mobile-app hét hulpmiddel om je verbruik onder controle te houden. De app toont je meteen hoeveel jij en je gezin verbruiken, en hoeveel mobiele data je nog op zak hebt. Zo blijven jullie altijd en overal up-to-date!

Klik op stap 4, en download de Telenet Mobile-app via de App Store of Google play. 

 

Je WIGO is nu helemaal gebruiksklaar!

 

 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs