Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Je WIGO (S) gebruiksklaar maken

Om met je WIGO (S) te starten, moet je eerst enkele eenvoudige stappen doorlopen. Gebruik daarvoor de link in de bevestigingsmail die we je stuurden.  

 

Een paar tips:

  • Bij het gebruiksklaar maken van je WIGO (S) moet je voor jezelf en voor elk gezinslid een e-mailadres invullen. Dat moeten allemaal verschillende en bestaande e-mailadressen zijn. Je kan later nog gebruikers aanmaken. 
  • Heb je geen e-mailadres? Maak makkelijk en snel een @telenet-adres aan. Maak het zeker aan onder het klantennummer van je WIGO (S). 
  • Het wachtwoord van een @telenet-adres vergeten? Dan stel je makkelijk opnieuw in.

Je aanmelden als beheerder

 

Gebruikers aanmaken

 

Verbruiksmeldingen instellen

 

Ontdek de Telenet-app

Maak als beheerder van je WIGO (S) eerst je eigen persoonlijke login aan.

Met een @telenet-adres

 

Met ander type e-mail (@gmail,...)

Maak je persoonlijke login als beheerder aan en koppel je mobiele nummer. 

  1. Na de bestelling van je WIGO (S) ontvang je een bevestigingsmail. Klik op de link in de e-mail. 
  2. Zie je jouw naam staan? 

Ja > Druk op Dit ben ik > Vul je gegevens aan

Nee > Kies Ik sta niet in het overzicht > Vul je gegevens aan

Persoonlijke login = je e-mailadres

Als we je e-mailadres kennen, staat het al ingevuld. Je kan dat altijd verwijderen of aanpassen. 

Belangrijk: kies een bestaand e-mailadres.

Mobiel nummer

Kies jouw nummer uit de lijst. Heb je geen mobiel nummer binnen je WIGO (S)? > Een ander nummer kiezen. Noteer in Contactnummer het nummer waarop je verbruiksmeldingen wil ontvangen > Volgende

 

Je login is klaar voor gebruik. Meld je aan met je persoonlijke login en het wachtwoord van je e-mailadres om je WIGO (S) verder gebruiksklaar te maken. 

 

Wachtwoord vergeten? 

Maak je persoonlijke login als beheerder aan en koppel je mobiele nummer. 

  1. Na de bestelling van je WIGO (S) ontvang je een bevestigingsmail. Klik op de link in de e-mail. 
  2. Zie je jouw naam staan? 

Ja > Druk op Dit ben ik > Vul je gegevens aan

Nee > Kies Ik sta niet in het overzicht > Vul je gegevens aan

Persoonlijke login = je e-mailadres

Als we je e-mailadres kennen, staat het al ingevuld. Je kan dat altijd verwijderen of aanpassen. 

Belangrijk: kies een bestaand e-mailadres. Een @pandora-adres kan je niet gebruiken.

Mobiel nummer

Kies jouw nummer uit de lijst. Heb je geen mobiel nummer binnen je WIGO (S)? > Een ander nummer kiezen. Noteer in Contactnummer het nummer waarop je verbruiksmeldingen wil ontvangen > Volgende

 

Je login is klaar voor gebruik. Meld je aan met je persoonlijke login en het wachtwoord van je e-mailadres om je WIGO (S) verder gebruiksklaar te maken. 

    3. Kies een wachtwoord voor je persoonlijke login > Bevestig > Klik op Volgende 

    4.Ga naar je mailbox en klik in de e-mail die we je stuurden op Bevestig je login. 

 

Wachtwoord vergeten?

Opgelet: heb je een WIGO (S) zonder extra gebruikers? Ook dan maak je een persoonlijke login aan. Uiteraard moet je dan geen gebruikers aanmaken.

Gebruikers kunnen met hun persoonlijke login het persoonlijke verbruik opvolgen. Met de login kunnen ze op al onze Telenet-websites en -apps aanmelden

1. Klik bovenaan op Stap 2: Gebruikers aanmaken > Nieuwe gebruiker > Vul de gegevens van je gezinslid aan. 

  • Kies een bestaand e-mailadres. Een @pandora-adres kan je niet gebruiken. 
  • Elk gezinslid moet een verschillend e-mailadres gebruiken. 
  • Je kan per mailbox maar 1 login aanmaken. Je kan desnoods een e-mailadres verplaatsen naar een nieuwe mailbox. 

 

2. Kies het mobiele nummer van de gebruiker > Volgende

 

Klaar! De gebruik ontvangt een e-mail om zijn gegevens aan te vullen en zijn login te vervolledigen

Als gebruiker je gegevens aanvullen

Je hebt een e-mail ontvangen om je gegevens verder aan te vullen omdat de beheerder je persoonlijke login al heeft aangemaakt. 

 

1. Klik op de link in de e-mail. Die brengt je naar de profielpagina. 

2. Vul je gegevens aan.

  • Persoonlijke login

Je persoonlijke login is je e-mailadres. Als we je e-mailadres kennen, staat het al ingevuld. Je kan het altijd aanpassen. 

 

Belangrijk: kies een bestaand e-mailadres! Je kan een @telenet-adres gebruiken, of een ander type. Een @pandora-adres is niet mogelijk.

  • Mobiel nummer

Kies jouw nummer uit de lijst.

 

Heb je geen mobiel nummer binnen je WIGO? Selecteer dan Een ander nummer kiezen en noteer in het veld Contactnummer het nummer waarop je verbruiksmeldingen wil ontvangen.


Alles ingevuld? Klik dan op Volgende.

3. Gebruik je een @telenet-adres als login? Dan ben je klaar! Je kan er vanaf nu mee aanmelden op alle Telenet-websites en –apps.


Gebruik je een ander type (@gmail, @hotmail,…), dan moet je nog een wachtwoord kiezen voor je persoonlijke login > Bevestig je wachtwoord en klik op Volgende.

4. We hebben een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat je koos als persoonlijke login > klik in de e-mail op Bevestig je login.

 

Je login is klaar! 

 

Blijf je graag op de hoogte van het verbruik binnen je WIGO (S)? Je kan meldingen instellen voor je eigen verbruik én dat van je gezinsleden. 

Meldingen instellen

Eerst even dit:

  • Alleen beheerders kunnen meldingen instellen.
  • Je kan geen melding instellen op een mobiel nummer dat nog niet gekoppeld is.

Klik op Stap 3: Verbruiksmeldingen instellen.

Je ziet meteen een overzicht van de standaardmeldingen. Via Stel je meldingen in kan je de standaardmeldingen aanpassen en extra meldingen instellen.

 

Je kan meldingen kiezen voor het …

  • gezinsverbruik (de status van jullie pot mobiele data)
  • persoonlijk verbruik (het verbruik van een bepaald gezinslid)
  • extra verbruik (niet inbegrepen in je WIGO, bv. belspelletjes, parkeerdiensten, …)
 

De Telenet-app installeren
De Telenet-app is hét hulpmiddel om je verbruik onder controle te houden. De app toont je meteen hoeveel jij en je gezin verbruiken, en hoeveel mobiele data je nog op zak hebt. Zo blijven jullie altijd en overal up-to-date!

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs