Met een domiciliëring geef je Telenet toestemming om het bedrag van je aanrekening elke maand rechtstreeks op te vragen bij je bank. Je aanrekening betalen via domiciliëring biedt heel wat voordelen:
Wanneer je een domiciliëring aanvraagt of aanpast, sturen wij je een bevestiging via e-mail. Controleer dus even of we je e-mailadres hebben.
Telenet werkt voor domiciliëringen samen met Doccle, maar jij hebt zelf geen Doccle-account nodig om een betaling via domiciliëring aan te vragen. Een nieuwe domiciliëring aanvragen kan snel en eenvoudig via Mijn Telenet of via de Telenet-app. Heb je wel een Doccle-account en is je Telenet-account daarmee verbonden? Dan kan je de domiciliëring ook rechtstreeks via Doccle aanvragen.
Meld je aan en klik rechtsonderaan op ‘Domiciliëring aanvragen’.
Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’, en daarna op 'Regel vandaag nog je domiciliëring'.
Open daar een Telenet-aanrekening en klik helemaal bovenvaan op ‘Domiciliëring aanvragen/wijzigen’.
Vul op Mijn Telenet, in de Telenet-app of via Doccle het online formulier in en bevestig je aanvraag.
Het duurt maximaal twee werkdagen vooraleer je nieuwe domiciliëring in orde is. Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail zodra ze actief is. Daarin staat de datum van je eerste aanrekening via domiciliëring en vind je je domiciliëringsmandaat (pdf in bijlage).
Opgelet! Op je aanrekening staat altijd duidelijk aangegeven hoe je die betaalt. Als je domiciliëring nog niet geactiveerd werd op het moment dat je aanrekening werd opgemaakt, betaal je nog een laatste keer via overschrijving. Je ziet dit ook in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.
In principe kunnen we je bestaande domiciliëring niet aanpassen. Verander je van bank of wil je het rekeningnummer aanpassen? Dan activeren wij binnen 2 werkdagen een nieuwe domiciliëring en zetten je vorige automatisch stop. Dit betekent ook dat je op je aanrekening een nieuwe mandaatreferentie zal zien.
Meld je aan en klik rechtsonderaan op ‘Domiciliëring aanpassen’.
Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’. Klik op de 3 bolletjes rechtsbovenaan en selecteer 'Domiciliëring aanpassen'.
Ga naar ‘Beheer domiciliëringen’. Selecteer het juiste mandaat en pas je domiciliëring aan (potloodicoon). Opgelet: dit kan alleen als je een Doccle-account hebt en je Telenet-account hieraan verbonden is.
Opgelet! Op je aanrekening staat altijd duidelijk aangegeven hoe je die betaalt: via domiciliëring of in sommige gevallen eenmalig via overschrijving. Je ziet dit ook in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.
Wil je niet meer automatisch betalen? Zet je domiciliëring dan stop via Mijn Telenet of rechtstreeks via Doccle (als je een Doccle-account hebt en je Telenet-account hieraan verbonden is).
Meld je aan en klik rechtsonderaan op ‘Domiciliëring stopzetten’.
Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’. Klik op de 3 bolletjes rechtsbovenaan en selecteer 'Domiciliëring stopzetten'.
Ga naar ‘Beheer domiciliëringen’. Selecteer het juiste mandaat en zet je domiciliëring stop.
Opgelet! Ontvang je je volgende aanrekening kort nadat je je domiciliëring hebt stopgezet? Dan kan het zijn dat je toch nog één keer via domiciliëring betaalt. Dat staat altijd duidelijk aangegeven op je aanrekening en in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.
Hoewel je Telenet-domiciliëring langs onze kant wordt stopgezet, zal je ze wel nog zien staan in het domiciliëringsoverzicht van je bank. Wees gerust, Telenet vraagt het bedrag van je aanrekening niet meer op via je bank. Je Telenet-domiciliëring verdwijnt pas na 36 maanden uit het overzicht van je bank, maar je kan dit ook zelf verwijderen. Wacht dan wel even je eerstvolgende aanrekening af om te zien of je die nog één keer via domiciliëring betaalt of niet.
In de interactieve video hieronder leggen we uit wat de voordelen van een domiciliëring zijn, wat er gebeurt wanneer er onvoldoende geld op je rekening zou staan en hoe je een terugbetaling aanvraagt.
Overtuigd? Dan kan je vanuit de video ook meteen je domiciliëring aanvragen. We leggen je stap voor stap uit hoe je dat doet.
Lukt het niet of heb je een vraag over je domiciliëring? Stel je vraag meteen via WhatsApp en we helpen je zo snel mogelijk.
Graag hulp of meer uitleg?