Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Je domiciliëring aanvragen, aanpassen of stopzetten

{{lineValue}}

Met een domiciliëring geef je Telenet toestemming om het bedrag van je aanrekening elke maand rechtstreeks op te vragen bij je bank. Je aanrekening betalen via domiciliëring biedt heel wat voordelen:

 

  • Je hoeft zelf niets meer te doen want je bank regelt je betaling automatisch.
  • Je betaalt altijd juist en op tijd.
  • Je krijgt nog altijd je aanrekening via e-mail of post.
  • Heb je meer verbruikt dan verwacht, of werd er volgens jou een kost onterecht aangerekend? Neem dan eerst contact met ons op om dit samen te bekijken. Goed om te weten: Je kan via je bank tot 8 weken na de betaling een terugbetaling aanvragen.

Wat wil je doen?

Wanneer je een domiciliëring aanvraagt of aanpast, sturen wij je een bevestiging via e-mail. Controleer dus even of we je e-mailadres hebben.

Nieuwe domiciliëring aanvragen

 

Mijn domiciliëring aanpassen

 

Mijn domiciliëring stopzetten

Telenet werkt voor domiciliëringen samen met Doccle, maar jij hebt zelf geen Doccle-account nodig om een betaling via domiciliëring aan te vragen. Een nieuwe domiciliëring aanvragen kan snel en eenvoudig via Mijn Telenet of via de Telenet-app. Heb je wel een Doccle-account en is je Telenet-account daarmee verbonden? Dan kan je de domiciliëring ook rechtstreeks via Doccle aanvragen.

 

  • Domiciliëring aanvragen via Mijn Telenet? Meld je aan en klik rechtsonderaan op ‘Domiciliëring aanvragen’.
  • Domiciliëring aanvragen via de Telenet-app? Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’, en daarna op 'Regel vandaag nog je domiciliëring'.
  • Domiciliëring aanvragen via Doccle? Open daar dan een Telenet-aanrekening en vraag je domiciliëring aan door helemaal bovenaan op ‘Domiciliëring aanvragen/wijzigen’ te klikken.

 

Vul op Mijn Telenet, in de Telenet-app of via Doccle het online formulier in en bevestig je aanvraag.

 

Het duurt maximaal twee werkdagen vooraleer je nieuwe domiciliëring in orde is. Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail zodra ze actief is. Daarin staat de datum van je eerste aanrekening via domiciliëring en vind je je domiciliëringsmandaat (pdf in bijlage).

Opgelet! Op je aanrekening staat altijd duidelijk aangegeven hoe je die betaalt. Als je domiciliëring nog niet geactiveerd werd op het moment dat je aanrekening werd opgemaakt, betaal je nog een laatste keer via overschrijving. Je ziet dit ook in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.

In principe kunnen we je bestaande domiciliëring niet aanpassen. Verander je van bank of wil je het rekeningnummer aanpassen? Dan activeren wij binnen 2 werkdagen een nieuwe domiciliëring en zetten je vorige automatisch stop. Dit betekent ook dat je op je aanrekening een nieuwe mandaatreferentie zal zien.

  • Domiciliëring aanpassen via Mijn Telenet? Meld je aan en klik rechtsonderaan op ‘Domiciliëring aanpassen’.
  • Domiciliëring aanpassen via de Telenet-app? Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’. Klik op de 3 bolletjes rechtsbovenaan en selecteer 'Domiciliëring aanpassen'.
  • Domiciliëring aanpassen via Doccle (als je een Doccle-account hebt en je Telenet-account hieraan verbonden is)? Ga naar ‘Beheer domiciliëringen’. Selecteer het juiste mandaat en pas je domiciliëring aan via het potloodicoontje.

Opgelet! Op je aanrekening staat altijd duidelijk aangegeven hoe je die betaalt: via domiciliëring of in sommige gevallen eenmalig via overschrijving. Je ziet dit ook in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.

  • Als je aanrekening werd opgemaakt vooraleer we je oude domiciliëring stopzetten, betaal je nog een laatste keer via je oude mandaatreferentie (of via overschrijving als het rekeningnummer daaraan gekoppeld werd stopgezet).
  • Als je aanrekening werd opgemaakt op het moment dat je oude domiciliëring al werd stopgezet maar je nieuwe domiciliëring nog niet geactiveerd werd, dan betaal je je aanrekeniing eenmalig via overschrijving.

Wil je niet meer automatisch betalen? Zet je domiciliëring dan stop via Mijn Telenet of rechtstreeks via Doccle (als je een Doccle-account hebt en je Telenet-account hieraan verbonden is). 

 

  • Domiciliëring stopzetten via Mijn Telenet? Meld je aan en klik rechtsonderaan op ‘Domiciliëring stopzetten’.
  • Domiciliëring stopzetten via de Telenet-app? Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’. Klik op de 3 bolletjes rechtsbovenaan en selecteer 'Domiciliëring stopzetten'.
  • Domiciliëring stopzetten via Doccle? Ga naar ‘Beheer domiciliëringen’. Selecteer het juiste mandaat en zet je domiciliëring stop.

Opgelet! Ontvang je je volgende aanrekening kort nadat je je domiciliëring hebt stopgezet? Dan kan het zijn dat je toch nog één keer via domiciliëring betaalt. Dat staat altijd duidelijk aangegeven op je aanrekening en in je  aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.

{{lineValue}}

Hoewel je Telenet-domiciliëring langs onze kant wordt stopgezet, zal je ze wel nog zien staan in het domiciliëringsoverzicht van je bank. Wees gerust, Telenet vraagt het bedrag van je aanrekening niet meer op via je bank. Je Telenet-domiciliëring verdwijnt pas na 36 maanden uit het overzicht van je bank, maar je kan dit ook zelf verwijderen. Wacht dan wel even je eerstvolgende aanrekening af om te zien of je die nog één keer via domiciliëring betaalt of niet.

 
 

Hulp nodig?

Lukt het niet of heb je een vraag over je domiciliëring? Stel je vraag meteen via WhatsApp en we helpen je zo snel mogelijk.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via WhatsApp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs