Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe domiciliëring aanvragen, aanpassen of stoppen?

Nieuwe domiciliëring aanvragen

Dat doe je via het aanvraagformulier. Vraag het aan …

 

  • via Mijn Telenet
    •  Ga naar Mijn aanrekeningen > Domiciliëring nemen
    • Je kan het formulier
      • meteen online invullen via Doccle en digitaal ondertekenen (als je een ID-reader hebt). Dat gaat het snelst! 
      • per post laten opsturen en ingevuld terugsturen.
      • zelf afprinten en ingevuld terugsturen per post.
  • via Doccle
    • Open een Telenet-aanrekening in Doccle en klik bovenaan in de zwarte balk op 'Domiciliëring aanvragen/wijzigen'.
    • Je kan het formulier zelf printen, laten opsturen via de Post, of meteen online invullen en digitaal ondertekenen (als je een ID-reader hebt).
  • of telefonisch



 
 

Tip

Als je je domiciliëring online aanvraagt en digitaal ondertekent, is ze na 2 werkdagen actief. Super snel dus! Een aanvraag op papier heeft (maximum) 3 weken nodig. 

Goed om te weten

  • Het papieren aanvraagformulier is al volledig ingevuld als je het ontvangt, je moet het dus alleen ondertekenen en versturen. Vanaf dan duurt het maximaal  3 weken voor je domiciliëring actief is.
    • Je volgende Telenet-aanrekening toont duidelijk of je domiciliëring al in orde is.
    • Nog niet actief? Betaal de aanrekening dan zeker via overschrijving.
  • Als je een domiciliëring neemt, krijg je automatisch je aanrekeningen via e-mail. Maar wees gerust, een e-aanrekening heeft heel wat voordelen!
 
 

Domiciliëring aanpassen

Een bestaande domiciliëring aanpassen, is niet mogelijk.
Verander je van bank of rekeningnummer? Doe dan een nieuwe aanvraag. Je vorige domiciliëring zetten we dan automatisch stop.

 
 

Domiciliëring stopzetten

Dat doe je …


We zetten je domiciliëring stop. Vanaf dan betaal je via overschrijving.

 
 

Goed om te weten

  • Krijg je je aanrekening enkele dagen na stopzetting van je domiciliëring? Dan is het mogelijk dat je nog 1 keer via domiciliëring betaalt. Dat zie je duidelijk op je aanrekening.
  • Je domiciliëring stopzetten doe je via Telenet (je hoeft daarvoor niet bij de bank te zijn).
  • Het kan dat je online bankapplicatie je mandaatreferentie (= referentie van je domiciliëring) nog toont. Telenet kan dit niet verwijderen.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs