Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over Triiing

Wat is Triiing?

 

Downloaden

 

In het buitenland

 

Problemen

Triiing is een app voor vroegere WIGO, Whop en Whoppa-klanten. 

Triiing is een gratis Telenet-app waarmee je met je smartphone of tablet via wifi kan bellen. Je hebt daarvoor één van de WIGO’s of een Whoppa nodig.

  • Je belt 2000 minuten gratis naar alle mobiele nummers in België, vaste en mobiele nummers in Europa*, VS en Canada en naar alle vaste nummers in Turkije en Marokko
  • Je belt altijd gratis naar alle vaste nummers in België, ook vanuit het buitenland.
  • Bel je naar een andere bestemming of meer dan 2000 minuten? Dan betaal je het Triiing-tarief. Je ziet je Triiing-verbruik op je aanrekening, bij vaste telefonie.

 

Goed om te weten: heb je verschillende gsm-nummers om mee te Triiing’en? Het gsm-nummer staat altijd bij het verbruik.

* 27 lidstaten en 9 andere Europese staten. Bekijk de volledige lijst.

Hoe werkt het?

Triiing werkt via elke wifi-verbinding, niet via mobiel internet. Je correspondent moet geen Triiing hebben, zelfs geen wifi-verbinding of smartphone, alleen een Belgisch nummer. Hij ziet ook gewoon je nummer zoals je via een ander telefoongesprek zou bellen:

  • Een gesprek kan maximaal 1 uur duren
  • Maximaal 30 gesprekken/dag via Triiing

 

Afhankelijk van je abonnement kan je de app op 2 of 5 toestellen installeren en gebruiken. Je kan met de verschillende apps tegelijk bellen.

  • WIGO, WIGO home en Whoppa: 5
  • WIGO S en WIGO home S: 2
{{lineValue}}
  • Je kan met de Triiing-app niet naar noodnummers bellen. Gebruik daarvoor je abonnement.
  • Is je wifi-verbinding niet sterk genoeg? Dan schakelt je gsm over naar je mobiel abonnement. 
  • Een andere mobiel nummer linken aan de app? Geen probleem met iOS! Op Android lukt dat helaas nog niet.
  • Triiing neemt geen oproepblokkeringen over, maar sommige speciale nummers zoals 077,… zijn standaard geblokkeerd.

Download de app in AppStore of Google Play.

 

De eerste keer dat je de app gebruikt, moet je je aanmelden met je login. Geef nadien je mobiele nummer in en volg de instructies op het scherm. Lukt het niet? Verwijder de app van je toestel en probeer opnieuw.

Als je een wifi-verbinding hebt, kan je ook in het buitenland met Triiing bellen.

 

Een paar tips:

  • Zorg voor een goede wifi-verbinding. Als je wifi wegvalt, bel je verder via je abonnement. Buiten de EU-zone betaal je dan roamingkosten
  • Gebruik als Telenet-klant de publieke wifi-netwerken van onze partners in het buitenland
  • Verderbellen via je gsm kan alleen als je naar een Belgisch nummer belt (vast en mobiel)
  • Geef zeker de landcode (bv. +32) in voor het nummer
Welke probleem heb je met Triiing?

Triiing werkt niet meer

 

Activeren op ander toestel lukt niet

Check even...
  • Heb je nog een WIGO of Whoppa
  • Stapte je onlangs over naar een WIGO S of WIGO home S? Dan kan je de app maar op 2 toestellen gebruiken, in plaats van 5. Installeer ze even opnieuw op 2 toestellen. 
  • Heb je een openstaand saldo? 
 
 

Wifi weggevallen?

Als je naar een Belgisch nummer belt, kan je overschakelen naar de gewone verbinding via je mobiel abonnement:

  • Je hoort een biep als je wifi-verbinding minder goed is > tik op Via gsm. Zo bel je via je mobiel abonnement. 
  • Zodra je overschakelt, betaal je het tarief van je abonnement. Bel je vanuit een niet-EU-land? Dan betaal je roamingkosten. 

Niet opgelost of ander probleem?

iOS-toestel?

Verschijnen je contacten niet in de app?
Als je Triiing installeert, vraagt Apple je of de app toegang krijgt tot je contacten. Nee geantwoord? Pas dat aan via de privacy-instellingen van je smartphone. Zo verschijnen je contacten wel in de app. 

 

Tip: kijk na of de laatste versie van Triiing op je toestel staat. Doe een update als dat niet het geval is.

Android-toestel?

Probleem met het geluid?

  • Is de geluidskwaliteit slecht? Hoort je correspondent je niet goed of klinkt zijn stem vervormd? Kijk of je de Android-versie van je toestel kan updaten.
  • Hoor jij of je correspondent een echo? Check de kwaliteit van je wifi. Laat ook niet teveel apps tegelijk openstaan. 
  • Je hoort niets? Heb je een Samsung Ace 2 of Galaxy S2? Upgrade naar een recentere versie van Android. 

 

Ander probleem? 

  • Geen sms met code om te activeren? Die krijg je normaal binnen het uur. Niet gekregen? Verwijder de app, download en installeer even opnieuw. 
  • Stopt de app als je Wi-Free gebruikt? Wacht even tot je een stabiele verbinding hebt. Zo vermijd je dat de app stopt. 
  • Kan je niet bellen via Bluetooth? Via Triiing kan je je Bluetooth-hoofdtelefoon niet gebruiken. 
  • Kan je niet bellen via je auto? Bel niet via Triiing, maar met je telefoon. Je ziet een pop-up met 2 keuzes > kies het telefoonicoontje > druk op Altijd. Je toestel zal nu automatisch via de telefoon bellen. 

    Wist je dat... je bij elke oproep kan kiezen om te bellen via Triiing of via je telefoon? Je carkit kan die keuze niet maken en daarom kan je niet bellen. 
 
 
 

Check even je abonnement:

  • Heb je WIGO S of WIGO home S? Dan kan je de Triiing-app op 2 toestellen installeren.
  • Heb je WIGO, WIGO home of Whoppa? Je kan de Triiing-app installeren op 5 toestellen.

Wil je Triiing op een ander toestel?

  1. Verwijder de Triiing-app op één of meerdere toestellen
  2. Ontkoppel de app: ga naar Triiing beheren > klik op App ontkoppelen 
  3. Wacht 5 minuten en installeer nadien de Triiing-app op een ander toestel

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs