Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over 360° Wifi

360° Wifi is een gloednieuw wifi-systeem dat je netwerk uitbreidt dankzij de 360° Pods. Dat zijn slimme toestellen die samen één ononderbroken en intelligent netwerk vormen via straffe mesh-technologie.

 

De 360° Pods staan constant met elkaar in contact en passen zich aan aan jouw wifi-gebruik en gewoontes. Zo blijf je altijd verbonden met het sterkste wifi-signaal, ook als je rondloopt in huis.

360° Wifi bestellen

Voorlopig kan je enkel 360° Wifi bestellen als je van ons een uitnodigingsmail krijgt.

360° Wifi installeren

{{lineValue}}

Heb je momenteel Wifi-boosters van Telenet of andere apparaten om je wifi te versterken? Begin dan met die te verwijderen. Ze zijn niet compatibel met 360° Wifi en kunnen je nieuwe netwerk verstoren. Alleen je modem blijft dus verbonden.

 

Je hoeft je Wifi-boosters niet terug te brengen. De huur wordt automatisch stopgezet zodra je jouw 360° Pods bestelt.

Welke toestellen moet ik verwijderen?

Verwijder alle toestellen die je thuisnetwerk uitbreiden, zowel van Telenet als van andere merken. Laat alleen je modem hangen. Hier zie je enkele voorbeelden van toestellen die je zeker moet verwijderen. 

Powerlines

Wifi Powerlines

Wifi Powerline-sets

Access Points

 
 
 
 
 
 
 

Installatie via de app

 

Installatietips

 

360° Wifi en digitale tv

Installatie via de app

Je kan je 360° Pods enkel installeren via de Telenet-app. Daar helpen we je stap voor stap op weg om het wifi-hart van je huis te laten kloppen. Zorg zeker dat je de laatste versie hebt van de app (versie 3.12.2 voor Android of versie 3.12.0 voor iOS). Dat kan je makkelijk checken bij je profiel in de Telenet-app.

 

Je kan je pods voorlopig ook alleen beheren via de app en nog niet via Mijn Telenet.

Heb je de Telenet-app nog niet? Download 'm snel via Google Play of via de App Store.

 
 
{{lineValue}}

Zie je geen bericht over de installatie van je 360° Pods in de app? Dan ben je misschien aangemeld met een verkeerde Telenet-login. Meld je aan met je e-mailadres als login en probeer het even opnieuw.

Installatietips

Centraal

Plaats de pods centraal in je huis voor het beste wifi-bereik. Kies dus eerder voor binnenmuren dan buitenmuren!

 
 

Niet te ver

Zorg ervoor dat de afstand tussen de pods niet te groot is, zodat ze goed met elkaar kunnen communiceren. Laat dus maximum 2 à 3 kamers tussen de pods.

 
 

Niet verstopt

Je pods mogen gezien worden. Plaats ze dus niet achter een zetel, kast of ander voorwerp, want dan verzwakt het wifi-signaal.

 
 

360° Wifi en digitale tv

Heb je digitale tv van Telenet en is je decoder rechtstreeks aangesloten op je modem of verbonden via wifi?

Dan hoef je niets te doen, je decoder blijft gewoon verder werken.

 

Is je decoder aangesloten op een Powerline?

Check dan hier wat je moet doen om ook met 360° Wifi zorgeloos tv te blijven kijken.

Telenet TV-box

 
 
 

Digicorder/Digibox

Telenet TV-box

Om je 360° Wifi niet te verstoren, moet je je Powerline verwijderen en vervangen door een 360° Pod. Trek daarvoor de netwerkkabel (UTP) uit je Powerline en sluit ‘m aan op een 360° Pod. Het andere uiteinde laat je gewoon in je decoder steken.

 

Geen pod in de buurt van je TV-box?

Verplaats er dan een uit een andere ruimte of bestel telefonisch een extra pod via 015 66 66 66.

 

Goed om te weten

Je kan je TV-box ook via wifi verbinden. Volg daarvoor de stappen op je tv-scherm.

Digicorder/Digibox

Om je 360° Wifi niet te verstoren, moet je je Powerline verwijderen en vervangen door een 360° Pod. Trek daarvoor de netwerkkabel (UTP) uit je Powerline en sluit ‘m aan op een 360° Pod. Het andere uiteinde laat je gewoon in je decoder steken.

 

Geen pod in de buurt van je Digicorder/Digibox?

Verplaats er dan een uit een andere ruimte of bestel telefonisch een extra pod via 015 66 66 66.

 
 
Probleem met de activatie van je 360° Pod(s)?

Probleem bij eerste pod

 

Probleem bij extra pod(s)

Hoe is je eerste pod verbonden met je modem?

Rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel (UTP)

  • Controleer dan of de netwerkkabel (UTP) goed is aangesloten op zowel je pod als je modem.
     

 

 
 

Verbonden via een internet-stopcontact (UTP)

  • Controleer of de netwerkkabel (UTP) goed is aangesloten op je pod.
  • Check of je modem correct is aangesloten op je internet-stopcontact. Kijk daarvoor je interne bekabeling na.
 
 

Hoe heb je jouw extra pod(s) verbonden?

Verbonden via wifi

  • Misschien staan je pods te ver uit elkaar om een goeie verbinding te maken. Plaats je extra pod dichter bij je eerder geïnstalleerde pod(s) en probeer de activatie opnieuw.
  • Zorg dat er zo weinig mogelijk obstakels zoals beton, glas of isolatie tussen je pods staan en probeer ze uit de buurt te houden van stoorzenders zoals alarmsystemen, microgolfovens, babyfoons ...

Lees meer over stoorzenders

 
 

Verbonden via een internet-stopcontact (UTP)

  • Controleer of de netwerkkabel (UTP) goed is aangesloten op je pod.
  • Check of je modem correct is aangesloten op je internet-stopcontact. Kijk daarvoor je interne bekabeling na.
 
 

360° Wifi niet meer nodig?

Wil je je 360° Pods niet meer gebruiken? Laat het ons telefonisch weten, dan sturen wij je de nodige instructies om je toestellen terug te bezorgen. Doe dat zeker op tijd, anders kunnen we een vergoeding van € 105 per pod* aanrekenen.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden of heb je een probleem met je pod(s)?
Contacteer ons dan op 015 66 66 66, wij staan klaar om je verder te helpen!

 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs