360° Wifi is een gloednieuw wifi-systeem dat je netwerk uitbreidt dankzij de 360° Pods. Dat zijn slimme toestellen die samen één ononderbroken en intelligent netwerk vormen via straffe mesh-technologie.
De 360° Pods staan constant met elkaar in contact en passen zich aan aan jouw wifi-gebruik en gewoontes. Zo blijf je altijd verbonden met het sterkste wifi-signaal, ook als je rondloopt in huis.
Voorlopig kan je enkel 360° Wifi bestellen als je van ons een uitnodigingsmail krijgt.
Heb je momenteel Wifi-boosters van Telenet of andere apparaten om je wifi te versterken? Begin dan met die te verwijderen. Ze zijn niet compatibel met 360° Wifi en kunnen je nieuwe netwerk verstoren. Alleen je modem blijft dus verbonden.
Je hoeft je Wifi-boosters niet terug te brengen. De huur wordt automatisch stopgezet zodra je jouw 360° Pods bestelt.
Verwijder alle toestellen die je thuisnetwerk uitbreiden, zowel van Telenet als van andere merken. Laat alleen je modem hangen. Hier zie je enkele voorbeelden van toestellen die je zeker moet verwijderen.
Je kan je 360° Pods enkel installeren via de Telenet-app. Daar helpen we je stap voor stap op weg om het wifi-hart van je huis te laten kloppen. Zorg zeker dat je de laatste versie hebt van de app (versie 3.12.2 voor Android of versie 3.12.0 voor iOS). Dat kan je makkelijk checken bij je profiel in de Telenet-app.
Je kan je pods voorlopig ook alleen beheren via de app en nog niet via Mijn Telenet.
Heb je de Telenet-app nog niet? Download 'm snel via Google Play of via de App Store.
Zie je geen bericht over de installatie van je 360° Pods in de app? Dan ben je misschien aangemeld met een verkeerde Telenet-login. Meld je aan met je e-mailadres als login en probeer het even opnieuw.
Plaats de pods centraal in je huis voor het beste wifi-bereik. Kies dus eerder voor binnenmuren dan buitenmuren!
Zorg ervoor dat de afstand tussen de pods niet te groot is, zodat ze goed met elkaar kunnen communiceren. Laat dus maximum 2 à 3 kamers tussen de pods.
Je pods mogen gezien worden. Plaats ze dus niet achter een zetel, kast of ander voorwerp, want dan verzwakt het wifi-signaal.
Heb je digitale tv van Telenet en is je decoder rechtstreeks aangesloten op je modem of verbonden via wifi?
Dan hoef je niets te doen, je decoder blijft gewoon verder werken.
Is je decoder aangesloten op een Powerline?
Check dan hier wat je moet doen om ook met 360° Wifi zorgeloos tv te blijven kijken.
Om je 360° Wifi niet te verstoren, moet je je Powerline verwijderen en vervangen door een 360° Pod. Trek daarvoor de netwerkkabel (UTP) uit je Powerline en sluit ‘m aan op een 360° Pod. Het andere uiteinde laat je gewoon in je decoder steken.
Geen pod in de buurt van je TV-box?
Verplaats er dan een uit een andere ruimte of bestel telefonisch een extra pod via 015 66 66 66.
Goed om te weten
Je kan je TV-box ook via wifi verbinden. Volg daarvoor de stappen op je tv-scherm.
Om je 360° Wifi niet te verstoren, moet je je Powerline verwijderen en vervangen door een 360° Pod. Trek daarvoor de netwerkkabel (UTP) uit je Powerline en sluit ‘m aan op een 360° Pod. Het andere uiteinde laat je gewoon in je decoder steken.
Geen pod in de buurt van je Digicorder/Digibox?
Verplaats er dan een uit een andere ruimte of bestel telefonisch een extra pod via 015 66 66 66.
Rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel (UTP)
Verbonden via een internet-stopcontact (UTP)
Verbonden via wifi
Verbonden via een internet-stopcontact (UTP)
Wil je je 360° Pods niet meer gebruiken? Laat het ons telefonisch weten, dan sturen wij je de nodige instructies om je toestellen terug te bezorgen. Doe dat zeker op tijd, anders kunnen we een vergoeding van € 105 per pod* aanrekenen.
Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden of heb je een probleem met je pod(s)?
Contacteer ons dan op 015 66 66 66, wij staan klaar om je verder te helpen!
Graag hulp of meer uitleg?