Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Amazing customer

Experience

 
 
 
 

De technologie op zich is niet zo belangrijk voor onze klanten. Waar het wel om draait is hoe die technologie hen helpt om productiever te werken, zich zorgeloos te ontspannen of vrij met elkaar te communiceren.

 
 

Wat wij doen

Wij doen er alles aan om onze klanten een rijke
ervaring te bezorgen en om vertrouwensrelaties op lange termijn met hen op te bouwen.

De VN Duurzame Ontwikkelingsdoelen die wij omarmen

 
 

1. De beste klantenervaring geven

Wij spannen ons ten volle in om onze klanten innovatieve producten en diensten aan te bieden. Het helpt hen om nieuwe kennis te vergaren, zich zorgeloos te ontspannen of vrij met elkaar te communiceren. Aan al die ervaringen draagt Telenet actief bij door een vooruitstrevende netwerkconnectiviteit met hoge datavolumes en entertainment- en businessoplossingen van hoge kwaliteit te leveren.

 
 
 
 

Let's ACE it!

Dankzij het Amazing Customer Experience (ACE) programma monitoren en analyseren wij de ervaringen van onze klanten. Op die manier kunnen wij pijnpunten snel identificeren en gericht corrigeren.

 

Meer over ACE

 
 

Fix 2 Go

Met de opkomst van smartphones is er een duidelijke nood aan een snelle hersteldienst. In onze BASE shops met een Fix2Go afdeling bieden wij een professionele hersteldienst voor mobiele telefoons en tablets, met aanvullende diensten zoals het configureren van mobiele telefoons. Een herstelling duurt gemiddeld slechts 40 minuten.

 

Meer over Fix 2 Go

 
 
 
 

2. Producten en diensten van topkwaliteit leveren

Positieve klantenervaringen vormen de basis voor duurzame groei. Daarom spannen wij ons ten volle in om klanten innovatieve en eenvoudige producten en diensten aan te bieden.

 

Wij passen volgende 3 principes toe om onze klanten producten en diensten van topkwaliteite te kunnen bieden: 

  • eenvoudige en handige productkeuze
  • duidelijke productinformatie
  • klanten begeleiden naar de beste digitale ervaring
 
 
 
 

Eenvoudige en handige productkeuze

 

Telenet Whop en Whoppa. Telenet Play, Play More en Play Sports. BASE 15-25-35-45. Een helder en beperkt aanbod maakt het de klant gemakkelijk om de verschillende producten met elkaar te vergelijken en een snelle, evenwichtige keuze te maken.

Duidelijke productinformatie

Bij elk product van Telenet of BASE vindt de klant een brochure met de algemene voorwaarden, een installatiegids en een expliciete CE-keuring of technische flyer, als dat nodig is. Wij vermelden ook de wettelijk verplichte informatie over afvalverwerking, gegevens over energieverbruik en de SAR-waarden van mobiele telefoons.

Klanten begeleiden naar de beste digitale ervaring

Wij blijven dicht bij onze klanten en leiden hen via verscheidene kanalen naar de beste digitale ervaring: 

  • Op het televisiekanaal 444 en op het Telenet YouTube-kanaal geven filmpjes extra informatie over de producten van Telenet, 
  • Op Mijn Telenet kunnen klanten zich inschrijven op verschillende nieuwsbrieven van Telenet, 
  • Op de sociale media van Telenet en BASE, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, gaan wij in dialoog met onze klanten, 
  • Op ons verhalenplatform SNAP leest de klant meer over het bedrijf Telenet en over ons entertainmentaanbod.
  • Op de SFR website en via digitale mailings kunnen klanten volledig op de hoogte blijven van de nieuwste producten en diensten van SFR.
 
 
 

Based on You

Veel surfen, minder bellen. Volgende maand andersom? Dat kan! Based on You is het eerste abonnement dat zich automatisch aanpast aan de noden van de klant.


Heeft de klant op het einde van de maand nog belminuten of data over? Dan worden die eenvoudigweg overgezet naar de volgende maand.

 
 

Online Community Forums

Op onze Online Community Forums – Telenet Netweters en BASE Go Mobile – stellen klanten vragen, delen ze ervaringen en geven ze suggesties om nieuwe en bestaande producten te verbeteren.

 

Telenet Netweters website

BASE Go Mobile Forum

 
 

WIGO

Gelanceerd in juni 2016 was WIGO het allereerste all-in pakket voor gezinnen en bedrijven. 75 procent van onze klanten die overschakelden naar WIGO betalen nu minder dan voordien.
 
 
 
 
 

3. Privacy en databeveiliging verzekeren

Om vertrouwen te winnen moeten alle interacties met de klant verwerkt worden met respect voor de privacy en databeveiliging. Wij beheren een enorme hoeveelheid informatie van en over onze klanten. Daarom hanteren wij de hoogste standaarden als het gaat om privacy en beveiliging van gegevens.

 
 
 
 

Telenet Customer Data Policy

De Customer Data Policy van Telenet beschrijft welke informatie wij verwerken, waarom wij dat doen en wat de rechten van onze klanten zijn. Deze policy is van toepassing op alle commerciële activiteiten van Telenet en BASE. Ze is publiek beschikbaar op de respectievelijke websites. De policy werd recent aangepast en is volledig conform de Algemene Verordering Gegevensbescherming van de EU (GDPR).

 

Telenet Customer Data Policy

BASE Customer Data Policy

De Privacy en Security Councils

Sinds 2014 bespreekt de Privacy Council alle privacykwesties en -prioriteiten. In de Privacy Council zetelen vertegenwoordigers van de verschillende departementen. De Security Council formuleert strategische aanbevelingen rond risico’s en bedreigingen die het gevolg zijn van kwaadwillig of foutief gebruikte data.

Cyber Security Road Map

De Cyber Security Roadmap schetst de belangrijkste veiligheidsprojecten en wordt jaarlijks herzien op basis van de aanbevelingen van de Security Council.

Interne bewustwording door opleiding

Medewerkers krijgen tijdens de verplichte Business Discovery Day een inleiding tot privacy en security. En eind 2016, na de wijziging van de Telenet Customer Data Policy, lanceerden wij een online opleiding in privacy en databeveiliging. In het kader van de inwerkingtreding van de AVG startte Telenet in april 2018 een intern programma voor de bewustmaking rond privacy en de bescherming van persoonsgegevens.

 
 
 

4. Transparante tarifering en facturering

Wij hebben de verantwoordelijkheid om verder na te denken over de manier waarop wij onze klanten de beste prijs/kwaliteit verhouding kunnen aanbieden en hun vertrouwen op lange termijn kunnen verdienen.

 
 
 
 

Prijzen

Wij streven naar een transparante publicatie van onze prijzen en andere kosten op onze websites en in onze promotie- of reclamefolders. Eenmalige kosten voor de activering, de installatie of de vervanging van hardware worden op onze website zo duidelijk mogelijk aangegeven.

Facturering

Klanten van Telenet die voor een elektronische factuur kiezen, krijgen automatisch een e-mailmelding wanneer een nieuwe factuur beschikbaar is op Mijn Telenet. Ze kunnen er hun facturen tot veertien maanden lang raadplegen. Klanten van BASE kunnen hun facturen online raadplegen in de klantenrubriek van de website van BASE of met de MyBASE app. SFR-klanten kunnen terecht op het MyAccount-platform.

Proactieve communicatie

Wij informeren onze klanten vooraf via e-mail of in een bijlage bij de factuur over belangrijke veranderingen van onze producten en diensten. 

Geen opzegtermijn

Wij passen geen opzegtermijn toe voor productbundels, internet, vaste of mobiele telefonie en televisie, met uitzondering van het betalende zenderpakket Play Sports, waarvoor de wettelijke contractduur van zes maanden geldt.

Tariefplannen

Wij contacteren onze klanten proactief wanneer het voor hen voordeliger zou zijn om over te schakelen naar een andere productformule die beter aansluit bij hun gebruiksprofiel.

 
 
 

Digitale
samenleving

Alles wat je moet weten over ons engagement naar de samenleving en lokale gemeenschappen.

 
 

Goede
werkplek

Alles wat je moet weten over ons engagement naar onze medewerkers.

 
 

Verantwoordelijke bedrijfsvoering

Alles wat je moet weten over ons engagement voor een eerlijke, open en transparante dialoog met onze stakeholders.

 
 
 
 

Download ons ‘Duurzaamheidsverslag 2017’

Het jaarlijks duurzaamheidsverslag biedt een uitstekende gelegenheid om te reflecteren over onze prestaties op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen en om samen met onze stakeholders na te denken over de toekomst van ons bedrijf.