Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

logo verderkijkers 

Telenet Business en Tijd Connect presenteren:
‘De Verderkijkers’.

verderkijkers logo
 
 

In de podcastreeks ‘De Verderkijkers’ polst Eva Moeraert vijf ondernemers naar de inzichten die zij uit de voorbije maanden meenemen naar de toekomst.

Hoe zullen we morgen ondernemen? En welke innovaties tonen dat vandaag al aan? Marc Noppen (CEO UZ Brussel), Wouter Torfs (CEO Torfs), Jonathan Berte (CEO Robovision), Viki Geunes (Chef restaurant Zilte) en Martine Tempels (Executive Vice President Telenet Business) inspireren met hun visie op de - digitale - toekomst.

 
 

AFLEVERING 5: MARTINE TEMPELS – EXECUTIVE VP TELENET BUSINESS

verderkijkers Martine Tempels

“Laat kinderen iets maken, zo gaan ze oplossingsgericht denken.” Martine Tempels is niet enkel als Executive VP van Telenet Business dagelijks met technologie bezig. Ook als voorzitter van CoderDojo en als pleitbezorger voor STEM op school trekt zij de innovatieve kaart. In aflevering 5 van De Verderkijkers praten Eva Moeraert en Martine Tempels over kinderen zonder limieten, cybercriminaliteit en de kracht van mensen.

 
 
  • "In elke digitale transformatie maakt de mens het verschil"

    Vraag Martine Tempels of technologie en mens verenigbaar zijn en ze knikt enthousiast van ja. De Executive VP van Telenet Business laat zich graag inspireren … vooral door kinderen.

    lees meer
  • "Data zijn essentieel in digitale transformatie"

    Volgens Dewi Van de Vyver, CEO van het Antwerpse digitale-innovatiebedrijf Flow Pilots, zijn goede data noodzakelijk om succesvolle digitale diensten te kunnen ontwikkelen.

    lees meer
 
 
 
 

AFLEVERING 4: VIKI GEUNES – CHEF RESTAURANT ZILTE

verderkijkers Viki Geuns

Onder de noemer 'Best of Antwerp' experimenteerde Viki Geunes, chef van tweesterrenrestaurant Zilte, met afhaalmenu’s. Terug naar de orde van de dag heropende hij onlangs zijn restaurant met een nieuw concept. In aflevering 4 van De Verderkijkers praten Eva Moeraert en Viki Geunes over samenwerken en het belang van data voor restaurateurs.

 
 
  • "Data zijn ook voor een restaurateur belangrijk"

    Viki Geunes, chef van restaurant Zilte in Antwerpen, gebruikt data vooral pragmatisch. Vóór een restaurantbezoek om allergieën te noteren, erna om uit de feedback te leren.

    lees meer
  • "Van de nood een deugd maken is eigen aan onze sector"

    Matthias De Caluwe is trots op de manier waarop "zijn" sector de voorbije periode is doorgekomen. "Horecaondernemers gingen nieuwe, creatieve samenwerkingen aan."

    lees meer
 
 
 
 

AFLEVERING 3: JONATHAN BERTE – CEO ROBOVISION

verderkijkers Jonathan Berte

Zoals de naam doet vermoeden, ontwikkelt techstart-up Robovision robotica. De motor daarachter is ‘deep learning’, een vorm van artificiële intelligentie (AI). CEO Jonathan Berte werd vorig jaar uitgeroepen tot Ingenieur van het Jaar en zijn bedrijf groeit als kool. In aflevering 3 van De Verderkijkers praten Eva Moeraert en Jonathan Berte over sociale chatbots en putten in de weg.

 
 
  • "We moeten naar een datagedreven samenleving, op een positieve manier"

    Jonathan Berte, CEO van Robovision, ziet heel wat groeipotentieel voor bedrijven, dankzij AI.

    lees meer
  • "Digitaal is nu echt de norm. Dat verandert niet meer"

    Steven Van Belleghem toont zich optimistisch in het potentieel van nieuwe technologie zoals AI.

    lees meer
 
 
 
 

AFLEVERING 2: WOUTER TORFS – CEO TORFS

verderkijkers Wouter Torfs

Beste werkgever van België, zélfs van Europa: het zijn erkenningen waar Wouter Torfs – terecht – fier op is. De coronacrisis dwong hem dan wel enkele moeilijke beslissingen te nemen, de verdere investering in de webshop was daar geen van. In aflevering 2 van De Verderkijkers praten Eva Moeraert en Wouter Torfs over transparantie, gedeeld leiderschap en e-commerce. De (veer)kracht van een ‘local hero’.

 
 
  • "De webshop is niet de vijand, wel een bondgenoot"

    Wouter Torfs, CEO van de gelijknamige schoenenketen, blijft investeren in een performante webshop. Hij kijkt daarbij ook naar de grote spelers.

    lees meer
  • "Onlineverkoop ook na lockdown wellicht hoger"

    Jo Caudron weet waar het schoentje wringt. Hij schreef al verschillende boeken over digitale transformatie en de impact ervan op bedrijven. Ook in de retailsector.

    lees meer
 
 
 
 

AFLEVERING 1: MARC NOPPEN – CEO UZ BRUSSEL

verderkijkers logo

Ruim 14 jaar staat Marc Noppen aan het roer van het Brusselse UZ. Weinig bedrijfsleiders hebben de pandemie zo intens beleefd als hij. En weinigen hebben van zo dichtbij kunnen zien hoe digitale innovaties de zorgsector in de toekomst kunnen helpen. In aflevering 1 van De Verderkijkers hebben Eva Moeraert en Marc Noppen het over telewerken en digitale geneeskunde, Virtual Reality en robotica, en sterk leiderschap met empathie.

 
 
  • "Crisisaanpak in de medische sector kan inspirerend werken voor andere sectoren"

    Marc Noppen, de CEO van het UZ Brussel, deelt zijn inzichten over de geneeskunde van de toekomst. Die is volgens hem digitaal.

    lees meer
  • "Digitalisering mag geen doel op zich zijn"

    Caroline Pauwels, rector van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), schetst de coronacrisis als een gigantisch experiment voor de digitalisering van het onderwijs en de gezondheidszorg. Zij is overtuigd dat de universiteit een digitale toekomst heeft.

    lees meer