Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 
 

Dankzij De Digitale Versnelling kan Waterdroom op 2 oren slapen

“Mensen kopen geen waterbed online,” weet Marc van Waterdroom. “Een webshop heeft voor mijn waterbeddenwinkel dus weinig nut. Maar een goed opgebouwde website, die is onmisbaar.” Daarom schakelde Marc de hulp van De Digitale Versnelling in. “Een website die door klanten gevonden wordt én die hen overtuigt om langs te komen, is een onmisbaar onderdeel in ons verkoopproces. Want 99% van de mensen die binnenkomen in onze winkel, koopt ook effectief een waterbed.

 
 
 
 

“Wil jij beter slapen? Dat kan!” belooft slaapexpert Marc van Waterdroom in Ravels. Hij laat zijn klanten het waterbed ontdekken, waardoor ze weer gezond en ontspannen slapen. “Het is moeilijk om nieuwe klanten aan te trekken. Mensen die waterbedden niet kennen doen eerst research online, kijken op onze website, en pas daarna komen ze langs. Het goede nieuws: 99% van de mensen die binnenkomen in onze winkel, koopt ook effectief een waterbed.”

Durf te vragen

“Toen ik las dat De Digitale Versnelling gratis gesprekken met een digitale expert aanbood, heb ik meteen een afspraak geboekt. Ik vroeg de expert, Stijn Martens, om onze website eens door te lichten. Want als ondernemer kan je niet op élk vlak een expert zijn. Ik ben expert in waterbedden, Stijn is expert op het digitale vlak. Ik vertrouw dus op zijn advies. En dat bleek heel nuttig!”

Werkpunten

“Uit de analyse van de digitale expert kwamen verschillende werkpunten naar voren in verband met de website. Maar ook rond budgetbesteding en sociale media had hij handige tips voor mijn zaak.”

 

“Om te beginnen gaf Stijn aan dat onze website smartphone-vriendelijk was: een groot pluspunt, want 74% van onze bezoekers bekijkt de site via de smartphone. De website zat al relatief goed in elkaar. Gelukkig, want hij vormt het eerste contact met potentiële klanten. Maar er was ruimte voor verbetering.”

 

  1. "Onze SEO-zichtbaarheid was laag, bleek uit de analyse van de digitaal expert. Om beter vindbaar te zijn in zoekmachines als Google, moesten we die dringend opkrikken. Dat deden we o.a. door de nodige trefwoorden in de teksten en titels op de website te implementeren.”

  2.  “Vroeger typten we reviews vanuit Facebook over op onze website. De expert raadde ons aan om die reviews rechtstreeks vanuit Facebook te importeren naar de site: dat oogt échter en geloofwaardiger. Bij Waterdroom is service onze grote troef en dat merk je aan de uitsluitend positieve reviews. Klanten spreken me vaak aan over de vele lovende reacties die ze op de website lazen.”

  3. "Ik kreeg het advies om échte foto’s te gebruiken in plaats van stockfoto’s. Daar werken we nog aan. Verschillende stockbeelden sieren nog steeds onze pagina’s, al staat er ook een foto bij van een kindje dat een eigen waterbed kreeg, omdat ze ’s nachts altijd bij haar ouders in bed kroop.” Ook op onze sociale media brengen échte foto’s opvallend meer betrokkenheid mee, merkt Marc: “Foto’s waarbij ik een bed aan het installeren ben, oogsten véél meer likes en reacties dan een stockbeeld.” 

  4. “Via de offerte-tool op onze website krijgen we veel aanvragen. Daarvan komt zo’n 30% naar onze winkel. De expert raadde me aan om de andere aanvragers na te bellen of te mailen.” 

  5. “Onze winkel bevindt zich in Ravels, maar onze klanten komen uit de wijde omgeving. De uitdaging is dus om de mensen tot bij ons te krijgen. De meeste klanten zien onze reclamepanelen niet en we zitten ook niet op een A-locatie. Hoe ze dan tot bij ons geraken? Via internet! Google Ads blijkt een enorm efficiënt hulpmiddel. Als ik die advertenties stopzet, merk ik meteen een daling in de omzet van mijn zaak. Ik weet nu dus dat ik die inspanning best blijf volhouden en investeer beter elke maand een gedeelte, dan op 3 maanden mijn volledige jaarbudget erdoorheen te jagen. Expert Stijn heeft me bewuster gemaakt van hoe ik die budgetten optimaal beheer.”  

  6. “De expert raadde me aan om gedetailleerde statistieken op te vragen via Google Analytics. Daaruit kan ik nuttige inzichten halen en o.a. zien hoeveel clicks uit welke regio komen, uit welke leeftijdsgroep… Zo kunnen we onze campagnes veel beter afstemmen op het klikgedrag van onze doelgroep.” 

Meten is weten

“Mijn doel is bedden verkopen en installeren. De scharnieren van mijn winkeldeur moeten volgend jaar versleten zijn”, lacht Marc. “Voor mij is de belangrijkste vraag dus: hoeveel return krijg ik uit al die inspanningen en investeringen? Daarom stel ik aan elke klant dezelfde vraag: hoe ken je ons? Hoe heb je ons gevonden? En het antwoord luidt bijna altijd: via Google!”

 
 

Marcs tip voor andere ondernemers

“Als ondernemer hoef je niet ALLES alleen te doen. Informeer je, laat je goed begeleiden en durf hulp te vragen - bijvoorbeeld aan een expert van De Digitale Versnelling. Zelf liet ik me vroeger makkelijker dingen wijsmaken, omdat ik te weinig over het digitale aspect wist en overdonderd was. Ik betaalde er dan veel geld voor en was vervolgens verbaasd als dat niet de verwachte opbrengsten opleverde. Zorg dus dat je op de hoogte bent, zodat je alles goed kan opvolgen. Ik stel zelf veel kritische vragen aan partners, zorg dat ik weet waarover het gaat en waarom bepaalde acties of investeringen nodig zijn. Zo ben ik nu bijvoorbeeld ook thuis in zoekwoordonderzoek, Google Ads, Google Analytics … Dat betekent natuurlijk niet dat ik het nu allemaal zélf moet doen, maar omdat ik het goed begrijp kan ik een betere briefing opstellen wanneer ik het uitbesteed. 

 
 
 
 

Ook op zoek naar digitale hulp?

 
 
 
 

Over Waterdroom

Waterdroom in Ravels is dé specialist in waterbedden, met meer dan 25 jaar ervaring. Jij bent uniek, dus de waterbedden van Waterdroom zijn dat ook: ze worden volledig op maat gemaakt en geïnstalleerd in je slaapkamer. Slaapexpert Marc Van Dun geeft uitleg en advies … en wenst je een gezonde nachtrust.

 

waterdroom.com