Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Zo zet u online kortingsbonnen in om klanten te overtuigen

 
 

Belgen houden van kortingen. Wanneer u online kortingsbonnen slim inzet, vergroot u het verkeer naar uw website, uw fysieke of online winkel.   

In geen enkel Europees land worden zoveel kortingsbonnen ingeruild als in België. In 2016 bespaarden we met z’n allen maar liefst 121 miljoen euro aan kortingen, wat 17,5% meer was dan het jaar voordien.

 

Ook digitale kortingsbonnen worden steeds populairder, volgens bonnenspecialist HighCo DATA Benelux. Het aantal afgedrukte e-coupons steeg bij hen op 2 jaar tijd met maar liefst 75%, tot 3,8 miljoen e-coupons. Het totaal aantal digitale kortingscodes en coupons ligt vele malen hoger.

 

De kortingsbon is dan ook één van de meest effectieve lokmiddelen om bezoekers naar uw winkel of website te leiden én aan te zetten tot kopen. Hoe zet u ze in?

Mail regelmatig een kortingscode

Een e-mailcampagne is één van de beste marketingacties om uw zaak te promoten. Plaats in deze mailings af en toe eens een kortingscode. Met een directe link naar uw website ruilen klanten die zeker in.

Stel kortingen in op het e-commerceplatform

Gebruikt u een e-commerceplatform zoals Shopify of WooCommerce? Dan stelt u gemakkelijk kortingen in, zoals 5 euro korting bij een aankoop van meer dan 50 euro. Plugins, zoals WooCommerce Extended Coupon Features, zorgen voor meer mogelijkheden en een automatische afrekening. Een echte aanrader dus!

Laat een pop-up opspringen in uw shop

Bezoekers verwelkomen met een leuke korting? Iemand die zich inschrijft op de nieuwsbrief belonen met een korting? Een product aan een speciale prijs in de etalage zetten? Het kan gemakkelijk met een pop-up. Deze springt op wanneer en waar u het wenst op uw site. Op het platform van uw webshop vindt u zeker een plugin die het u gemakkelijk maakt om een pop-up te lanceren. Om bezoekers niet te irriteren, gebruikt u het best met mate.

Haal verdwaalde klanten terug met een korting

Er bestaan plugins die nagaan wanneer mensen die bij u winkelden van tab veranderen in hun browser of hun winkelkarretje vol achterlaten. Gelukkig zijn deze shoppers vrij eenvoudig terug te halen als u onmiddellijk actie onderneemt.

 

Zo laat Abandoned Cart Reminder uw winkeltab automatisch oplichten. Wanneer mensen deze blinkende tab aanklikken en terugkomen naar uw winkel, krijgen ze een persoonlijke boodschap. “Leuk je terug te zien! Als je binnen 10 minuten je aankopen afrondt, krijg je met deze code 10% korting.”

Experimenteer met kortingscodes

Experimenteert u graag met spelletjes, QR of Facebook? Dan zet u gemakkelijk een speelse coupontool in zoals Coupontools. Of de meest eenvoudige Easy Coupon Maker voor offline en online gebruik. Met deze QR Code Generator maakt u dan weer snel een actie aan die klanten op hun smartphone bekijken en bewaren. En Wishpond maakt het mogelijk om uw coupon overal te verspreiden, zelfs op Facebook.

 

Test even uit welke tools u en uw klanten het best bevallen. Maak het hierbij niet te complex. Hoe eenvoudiger uw actie én hoe gemakkelijker het is voor uw klanten, hoe vlotter de kortingsbonnen tot echte aankopen leiden.

Ook interessant

 
 

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

 
 
  • Nieuwe betaaloplossingen: bent u het overzicht kwijt?

    Vragen uw klanten ook om met een app te betalen? Mobiel betalen levert hen en u meerdere voordelen op. Ontdek de oplossingen.

    lees meer
  • Hoe u als handelaar meer voordelen haalt uit een klantenkaart

    Wil u nieuwe klantenkaarten maken? Overweeg dan een digitale klantenkaart, want die levert u extra tal van extra voordelen op.

    lees meer
  • U bent klantvriendelijk, maar is uw website dat ook al?

    Is uw website al voldoende klantgericht? Met deze tips wordt de gebruikserservaring van uw klanten er alleen maar beter op.

    lees meer