Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Is uw Facebookpagina klaar voor het eindejaar? Met deze tips wel!

Naar jaarlijkse gewoonte brengt u met een mooi versierde kerstboom die gezellige sfeer binnen in uw zaak … maar maakt u ook uw sociale media klaar voor Kerst en Nieuw? Deze to do’s en tips helpen u om uw Facebookpagina niet alleen te updaten, maar ook in te kleden met figuurlijke slingers en ballen.

 
 

Zowel offline als online zijn (potentiële) klanten op zoek naar inspiratie voor cadeautjes of willen ze nog snel een en ander kopen om volledig klaar te zijn voor de feesten. Zorg dus dat uw pagina’s helemaal up-to-date zijn zodat ze alles gemakkelijk terugvinden – deze checklist kan u daarbij helpen.

 

Speel daarnaast met uw sociale media zo goed mogelijk in op de eindejaarsperiode, want zo krijgt u nog meer klanten over de vloer in uw winkel of webshop. Dit zijn de to do’s om uw Facebookpagina kerstklaar te maken:

1. Steek uw pagina in een feestelijk kleedje

De perfecte manier om de kerstsfeer op uw Facebookpagina te krijgen, is door uw profielfoto en omslagfoto te updaten. Handelaars kunnen daarbij hun eindejaarspromoties extra in de kijker zetten. Voor de horeca is een gezellig winters sfeerbeeld van in de zaak dan weer een aanrader.

 

Tip! Overweeg een fotoshoot, want u zal de volgende weken nog verschillende beelden kunnen gebruiken voor bij uw berichten en allicht komen ze ook volgende winter nog van pas.

2. Sprokkel reviews

Online reviews worden steeds belangrijker. Vraag uw trouwste klanten dus om op uw Facebookpagina een review te schrijven. Die reviews helpen om toekomstige klanten over de streep te trekken. Maar liefst 85% van de consumenten vertrouwt online reviews even sterk als persoonlijke aanbevelingen.

 

Tip! Ontdek hier wat u uw klanten best vraagt om uw online reviews beter te doen werken.

3. Maak een publicatieplanning

De volgende weken hebt u het razend druk, dat weten we. Tegelijk is het belangrijk om nu uw Facebookpagina levende te houden, want zou houden klanten u in hun achterhoofd en trekt u ook nieuwe klanten aan. Hoe u het allemaal bolwerkt? Met een planning. Denk nu al na over de posts die u de volgende dagen en weken wil plaatsen. Schrijf ze uit en zoek al foto’s.

 

Tip! Gebruik de tool Hootsuite om voor verschillende sociale media tegelijk uw berichten op voorhand in te plannen. Zo hoeft u er niet meer naar om te kijken.

4. Verspreid uw beste wensen

Vergeet niet om in uw planning een post te voorzien voor uw kerst- en nieuwjaarswensen. Maak er een welgemeend berichtje van met een persoonlijke toets. Een kerstfoto van u en uw team – of eventueel met uw gezin bij gebrek aan team – is de kers op de taart. Of waarom geen korte videoboodschap opnemen? Video’s worden immers tot 10 keer meer gedeeld op sociale media.

5. Steun een goed doel

Wist u al dat u geen Music for Life-actie hoeft op te zetten om de volgende weken een goed doel te steunen? Het kan zoveel eenvoudiger via uw Facebookpagina. Maak een nieuwe post aan en kies in het lijstje opties voor ‘Non-profitorganisatie steunen’. Kies vervolgens een organisatie uit en zamel er geld voor in door de post te delen met uw volgers. Meer info over het initiatief vindt u hier.

 

Tip! Kies een goed doel dat past bij (de waarden van) uw bedrijf en schrijf in uw post waarom u voor deze organisatie gekozen hebt.

6. Blik terug op het afgelopen jaar

Aan het einde van het jaar blikken we allemaal terug, ook op Facebook. Deel gerust ook de hoogtepunten van uw professionele jaar. Zo stimuleert u een positieve vibe rondom uw zaak en uzelf, maar kan u ook belangrijke partners in de kijker zetten. Of zoekt u liever de interactie op met uw paginavolgers? Vraag hen dan om hun hoogtepunten te delen. Reactie gegarandeerd.

 
 

Inspiratie

  • Tijd nemen voor je klanten maakt het verschil

    Dat technologie heel menselijk kan zijn, ervaarde ook Gert Lontie van hondenkapsalon Barks & Bubbles. Hij bedankte Jolien van Telenet Business met een leuke verrassing.

    lees meer
  • Designmerk Sixinch scoort wereldwijd

    Pieter Jamart ontwierp een designzetel als eindwerk. Vandaag scoort zijn hip merk Sixinch wereldwijd via partners in België, de VS, Dubai, Japan, …

    lees meer
  • Ondernemer en digitale expert helpen elkaar

    Ondernemers kunnen onmogelijk alles zelf op digitaal vlak. Gelukkig zijn er experts die graag lokale ondernemers helpen op digitaleversnelling.be. 

    lees meer